جاباما
۶۷۹۳۸۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اسنایدر و ژاوی، رخ به رخ با ایرانی‌ها

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری دیدارهای حساسی برای نمایندگان ایرانی استارت زده می‌شود.

شهروند| هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری دیدارهای حساسی برای نمایندگان ایرانی استارت زده می‌شود. امروز تراکتورسازی تبریز در قطر میهمان الغرافه است و ذوب‌آهن در اصفهان از لوکومتیو تاشکند پذیرایی می‌کند. مهمترین بازی‌های تیم‌های ایرانی فردا با تقابل استقلال و پرسپولیس با الهلال و السد قطر برگزار می‌شود که دیدارهای حساسی برای سرخابی‌ها هستند.

تقابل حساس طارمی و اسنایدر با تبریزی‌ها

مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش ایرانی که در مدت کوتاه حضورش در فوتبال قطر تبدیل به مهره‌ای مهم برای الغرافه شده، امروز در نوک خط حمله این تیم با بازیکنان تراکتورسازی دیدار می‌کند. برای این‌که متوجه شوید طارمی چه اهمیت فوق‌العاده‌ای برای باشگاه الغرافه دارد، به کنفرانس مطبوعاتی دیروز سرمربی الغرافه مراجعه کنید و طارمی را ببینید که به همراه سرمربی تیمش مقابل خبرنگاران قطری قرار گرفته است. این درحالی است که الغرافه بازیکنان قطری سرشناسی دارد اما مسئولان این باشگاه ترجیح دادند ستاره ایرانی خود را به کنفرانس خبری بروند تا نشان دهند طارمی اهمیت زیادی برای آنها دارد. دیگر ستاره‌ای که می‌تواند کار را برای تراکتور در بازی امروز دشوار کند، وسلی اسنایدر هلندی است. این بازیکن اروپایی پا به سن گذاشته، مثل ژاوی هرناندز بعد از بازنشستگی در اروپا با دلارهای بی‌پایان قطری‌ها به این کشور حاشیه خلیج‌فارس آمد تا سال‌های پایانی فوتبالش را در این کشور سپری کند. الغرافه با بازیکنانی مثل اسنایدر و طارمی امید زیادی به صعود از گروهش دارد. البته این تیم هم مثل تراکتورسازی در هفته اول لیگ قهرمانان شکست خورد، به همین دلیل بازی امروز هر دو تیم اهمیت زیادی برای آنها دارد. تراکتوری‌ها هم امیدوارند امروز بتوانند از پس الغرافه بربیایند و به اوضاع خود در جدول سروسامان بدهند، هرچند که مدافعان این تیم روز سختی را مقابل طارمی و اسنایدر و همبازیانشان خواهند داشت.

پرسپولیسی‌ها در انتظار دیدار با برترین ‌هافبک تاریخ

حضور ژاوی هرناندز برترین‌هافبک تاریخ فوتبال دنیا در السد قطر باعث شده این تیم قطری طرفداران زیادی بین کشورهای آسیایی ازجمله ایران داشته باشد. السد قطر بعد از ناکامی بزرگ در فصل گذشته لیگ قهرمانان برابر استقلال، در فصل جدید توانسته در مرحله گروهی حاضر شود و اکنون رقابت اصلی برای صعود را مقابل پرسپولیس پیش‌رو دارد. جذاب‌ترین نکته تقابل پرسپولیس و السد حضور ژاوی و مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی‌پوش ایرانی در ترکیب تیم قطری است. ژاوی، ستاره اسپانیایی دو فصلی می‌شود که برای السد بازی می‌کند. ‌سال گذشته بازیکنان استقلال بودند که افتخار بازی مقابل کاپیتان سابق تیم‌ملی اسپانیا را به دست آوردند و حالا نوبت پرسپولیسی‌هاست که برای قرارگرفتن رو‌به‌روی ژاوی لحظه‌شماری کنند. برانکو ایوانکوویچ به خوبی می‌داند که برای مهار این ستاره اسپانیایی باید تدبیر موثری بیندیشد و قطعا پرسپولیس برای مهار او یارگیری فشرده‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد. پرسپولیسی‌ها که در بازی با حریف متوسطی مثل نسف قارشی چند موقعیت خطرناک به مهاجمان ازبک دادند، باید خیلی مراقب باشند که مبادا یکی از این فرصت‌ها نصیب ژاوی شود، چون او آمار فوق‌العاده‌ای در دادن پاس گل به همبازیانش دارد. البته این بازیکن اسپانیایی تنها نقطه قوت السد نیست. مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی‌پوش ایرانی در دو‌سال گذشته از ستاره‌های درخشان لیگ ستارگان قطر بوده است. پورعلی‌گنجی علاوه بر این‌که خط دفاع السد را به سدی نفوذناپذیر تبدیل کرده، در برنامه‌های هجومی این تیم هم نقش ویژه‌ای دارد. قرمزها امروز در قطر میهمان السد هستند.

دل قلعه‌نوعی را به دست بیاورید

درحالی که به ‌نظر می‌رسید ذوب‌آهن در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا کار سختی نداشته باشد اما شاگردان امیر قلعه‌نوعی در دیدار با تیم ناشناخته الدحیل قطر دور از انتظار عمل کردند. ذوبی‌ها در این بازی شکست خوردند تا شروع خوبی در لیگ قهرمانان نداشته باشند. با وجود گذشت یک هفته از این شکست، امیر قلعه‌نوعی از باخت تیمش همچنان عصبانی است. او در کنفرانس مطبوعاتی دیروز هم به انتقاد از شرایط فوتبال ایران پرداخت و گفت: فشارهای زیادی روی بازیکنان ایران است، چراکه فوتبال ایران مشکلات زیادی دارد و بازیکنان حرفه‌ای بازی نمی‌کنند. امروز هم ذوب‌آهنی‌ها در ورزشگاه فولادشهر میزبان لوکومتیو تاشکند هستند و امیدوارند با پیروزی مقابل این تیم شانس صعودشان را از دست ندهند. امیر قلعه‌نوعی دیروز از مردم اصفهان دعوت کرد که در بازی این تیم مقابل لوکومتیو تاشکند ورزشگاه را پر کنند و به حمایت از ذوب‌آهن بپردازند.

استقلال و جنگ ستارگان

فردا یکی از حساس‌ترین دیدارهای گروهی در غرب آسیا برگزار می‌شود. استقلال ایران با سابقه ٢ قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا مقابل الهلال پرافتخارترین تیم قاره کهن قرار می‌گیرد. بیست‌وپنجمین تقابل خود با تیم‌های عربستانی را تجربه کنند. بازی امروز استقلال و الهلال بیست‌وپنجمین تقابل این تیم با نمایندگان عربستانی است. در این تقابل‌ها ٩ پیروزی، ١٣ شکست و ٢ تساوی برای استقلال به دست آمده و امروز هم شاگردان شفر مقابل یکی از قدرتمندترین الهلال‌های تاریخ لیگ قهرمانان آسیا قرار می‌گیرند. اشرف بن‌شرقی از مراکش، نیکلاس میلسی از اوروگوئه، ایزکویل چیروتی از آرژانتین، کارلوس ادواردو از برزیل و گیلمن ریواس ونزوئلایی ستاره‌های خارجی الهلال هستند که نقش پررنگی در موفقیت‌های اخیر این تیم دارند. به خارجی‌های سرشناس استقلال یاسر شهرانی، یاسر القحطانی و عبدالله عطیف را هم اضافه کنید تا ببینید آبی‌پوشان پایتخت چه کار دشواری برای مقابله با غول عربستانی و ستاره‌هایش دارند. آنچه کار استقلال را در بازی فردا دشوارتر می‌کند، برگزاری دیدار این تیم با الهلال در عمان است. اگرچه در ظاهر این استقلال است که فردا در عمان میزبان الهلال است اما همان‌طور که در هفته گذشته هم تراکتور نتوانست میزبان تیم عربستانی باشد و عملا در عمان میهمان بود، استقلالی‌ها هم نمی‌توانند با استفاده از امتیاز میزبانی مقابل الهلال امیدوار باشند و شفر برای گرفتن امتیاز از رقیب قدرتمندش باید به توانایی‌های فنی خود و بازیکنانش دلخوش کند.

پول جذب سرشناس‌ها را نداریم

رضا حسن‌زاده پیشکسوت فوتبال

بازیکنان سرشناس اروپایی که به استخدام تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس درمی‌آیند، اگرچه از نظر سنی بالا هستند اما کیفیت لازم برای بازی در آسیا را دارند. شاید این بازیکنان نتوانند در اروپا به موفقیت‌های خود ادامه دهند اما توانایی و استعدادی که دارند، برای درخشش در فوتبالی با سطح قاره آسیا کافی است. نیازی به گفتن نیست که پول کشورهای عربی تنها انگیزه برای بازیکنان اروپایی پا به سن گذاشته است که دوران بازنشستگی خود را در لیگ‌های ضعیف عربی سپری کنند. دیده‌ایم که در سال‌های اخیر بازیکنان تراز اول دنیا به کشورهایی مثل عربستان، قطر و امارات رفته‌اند و درخشش فوق‌العاده‌ای هم در این تیم‌ها از خود به نمایش گذاشته‌اند. حقیقت این است که فقط داشتن پول می‌تواند باشگاه‌های ایرانی را هم صاحب ستاره‌های بین‌المللی کند. اگرچه مدام می‌گوییم که فوتبال ما فراتر از قاره آسیاست و ما استعدادهای فوق‌العاده‌ای داریم اما باید بپذیریم که اوضاع مالی فوتبال ایران بسیار ضعیف است. فوتبال ایران از نظر مالی قابل قیاس با کشورهای عربی نیست و به همین دلیل ما نمی‌توانیم ستاره‌های بزرگ دنیا را مجاب کنیم که در سال‌های پایانی فوتبالشان به ایران بیایند. ما در بحث آسیایی هم نیاز زیادی به بازیکنان باتجربه و حرفه‌ای داریم و با این‌که می‌توانیم از مرحله گروهی صعود کنیم اما در مراحل حذفی به واسطه نداشتن بازیکنانی در سطح بین‌المللی کاری از پیش نمی‌بریم. در واقع آنچه فوتبال ایران را از بقیه کشورها در مراحل پایانی لیگ قهرمانان متمایز می‌کند، نداشتن بازیکنان خارجی است. مثلا ما برای پیشرفت تیم‌هایمان در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به دو بازیکن فوق‌العاده در خط‌ هافبک و حمله داریم که با ادامه شرایط فعلی در فوتبال ایران بعید می‌دانم بتوانیم بازیکنان اروپایی را برای آمدن به کشورمان راضی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج