۶۷۹۵۱۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

در جلسه امروز شورای صنفی نمایش مشخص می‌شود

فیلم‌ها، چشم انتظار تصویب آئین‌نامه اکران نوروزی

گروه سینمای ایران-هادی اعتمادی مجد: امروز در جلسه شورای صنفی نمایش قرار است با تصویب آئین نامه اکران در سال ۹۷ ،سرنوشت نحوه چینش فیلم های نوروزی مشخص شود.

بانی فیلم: امروز در جلسه شورای صنفی نمایش قرار است با تصویب آئین نامه اکران در سال ۹۷ ،سرنوشت نحوه چینش فیلم های نوروزی مشخص شود. این در حالی است که طی یکی- دو هفته اخیر و به ویژه پس از پایان برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر، خیلی از فیلم ها به عنوان گزینه های نهایی معرفی شده اند که سخنگوی شورای صنفی نمایش معتقد است همه اینها در حد گمانه زنی هستند. هر چند در مورد بعضی گزینه های مطرح شده می توان دریافت که شانس بالایی برای نمایش در نوروز دارند و لفظ احتمالی دست کم برای شان موضوعیتی ندارد. هر چند گفته می شود هنوز قرارداد اکران هیچ فیلمی در نوروز قطعی نشده است.

فیلم‌ها، چشم انتظار تصویب آئین‌نامه اکران نوروزی
امروز اعضای شورای صنفی نمایش در جلسه هفته جاری خود با بررسی طرحها و نقدهای وارد شده در صدد هستند اصلاحات و تغییراتی را در آئین نامه اکران ۹۷ صورت دهند و براساس نتیجه نهایی، بحث اکران نوروزی را به سرانجام برسانند. یکی از این موارد لزوم اکران فیلم برتر جشنواره فجر از نگاه تماشاگران در نوروز است که هر ساله شاهد اجرای آن بودیم، اما احتمال می رود در نوروز ۹۷ در اولویت نباشد.


در جشنواره ۳۶ این عنوان به «مغزهای کوچک زنگ زده» (هومن سیدی) رسید که سعید سعدی تهیه کننده اش دیروز اعلام کرد ترجیح می دهند آن را پس از جام جهانی فوتبال اکران کنند.
از سویی باید شورای صنفی نمایش پیشنهادهای کانون پخش کنندگان سینمای ایران را نیز در آئین نامه جدید لحاظ کند و پس از آن به جمع بندی و تصمیم گیری نهایی بیندیشد. یکی از این موارد افزایش تعداد فیلم های اکران نوروز است که هنوز قطعی نشده. پیشنهادی که با توجه به افزایش نسبی پردیس های سینمایی مدنظر قرار گرفته. از سوی دیگر بخری فیلم ها قول لفظی اکران نوروز را از چند ماه پیش گرفته اند که از جمله آنها کمدی های «لونه زنبور» (برزو نیک نژاد) و «تگزاس» (مسعود اطیابی) هستند و بعید به نظر می رسد عوامل آنها از این وعده شیرین به راحتی بگذرند.


مرتضی شایسته پخش کننده و تهیه کننده سرشناس سینمای ایران نیز دیروز از اقدام هدایت فیلم برای اکران چهار فیلم «فراری» (علیرضا داودنژاد)، «خجالت نکش» (رضا مقصودی)، «بی حساب» (مصطفی احمدی) و «من دیوانه نیستم» (علیرضا امینی) خبر داده است. از این بین دو فیلم اول ظاهراً شانس بالاتری دارند؛ اولی به خاطر فاصله طولانی از زمان ساخت و با وجود تحسین هایی که در فجر ۳۵ گرفت و دومی به دلیل مضمون کمدی اش و بازخوردهای نسبتاً مثبتی که در فجر ۳۶ گرفت. در همین حال موسسه پخش سیمای مهر از آماده سازی فیلم «لاتاری» (محمدحسین مهدویان) برای اکران نوروز خبر داده و دلیل آنرا «استقبال گسترده مردم» از این فیلم خوانده است.


«خرگیوش» (مانی باغبانی) دیگر فیلمی است که پس از دو سال هنوز موفق به اکران نشده و رسانه فیلمسازان با مدیریت حبیب اسماعیلی که تهیه کننده فیلم نیز هست، در تلاش برای گنجاندن آن در ترکیب اکران نوروز است. کمدی متفاوتی که با توجه به گروه بازیگرانش اعم از جواد عزتی، بابک حمیدیان و سیامک انصاریان می تواند گزینه ایده آلی باشد و مکمل کمدی های عامه پسندی مثل «لونه زنبور» یا «تگزاس» شود.


فراموش نکنیم فیلم هایی هم مثل «هزارپا» (ابوالحسن داودی) وجود دارند که قید حضور در جشنواره را به امید کسب اکران نوروز زده اند و به راحتی پا پس نمی کشند. ضمن اینکه نباید از نام ابراهیم حاتمی کیا و «به وقت شام» نیز گذشت که در صف نخست اکران نوروز ایستاده و بویژه با توجه حاشیه های جنجالی اخیرش شانس بالایی هم برای تصاحب این عنوان دارد.


«چهارراه استانبول» (مصطفی کیایی)، «مصادره» (مهران احمدی)، «فیلشاه» (هادی محمدیان)، «بمب یک عاشقانه» (پیمان معادی) دیگر فیلم هایی هستند که به عنوان شرکت کنندگان در فجر ۳۶ و اینکه برخی از آنها نمونه های دیده شده در این رویداد مهم نیز هستند،در بررسی گزینه های اکران نوروز، نام آنها به خاطر می آید. «لس‌آنجلس تهران»(تینا پاکروان) و «دم سرخ ها» (آرش معیریان) هم در این مورد ادعا دارند که شاید گزینه هایی جدی نباشند.


جدا از این گزینه ها، باید به فیلم های تازه نفسی مثل «بدون تاریخ، بدون امضا» (وحید جلیلوند) و «پشت ابرها» (مجید مجیدی) هم اشاره کرد. هر چند شورای صنفی نمایش، تداوم اکران فیلم های مذکور را در نوروز ۹۷ برخلاف سالهای گذشته قابل قبول ندانسته است. همچنین فیلم «آینه بغل» هم با توجه به فروش بالایش، قطعاً همراهی برخی سینماداران را برای ادامه اکران در نوروز خواهد داشت که خود می تواند رقیبی برای سایر آثار باشد.


در هر حال باید دید امروز خروجی جلسه شورای صنفی نمایش چه می شود و شیوه چینش اکران نوروزی منوط به همین خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج