جاباما
۶۷۹۸۳۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چراغ سبز ترامپ برای اصلاح قوانین فروش سلاح

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با عقب نشینی ضمنی از مواضع قبلی خود، از اصلاح قوانین فروش سلاح برای بررسی بهتر سابقه خریداران اعلام حمایت کرد.

خبرگزاری ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با عقب نشینی ضمنی از مواضع قبلی خود، از اصلاح قوانین فروش سلاح برای بررسی بهتر سابقه خریداران اعلام حمایت کرد.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود در این رابطه گفت: در شرایطی که گفت وگوها ادامه دارد و اصلاحات پیشنهادی در دست بررسی است، رئیس جمهوری از تلاش‌ها برای بهبود نظام فدرال بررسی سابقه افراد حمایت می‌کند.

چراغ سبز ترامپ برای اصلاح قوانین مربوطه در شرایطی است که وی سال گذشته میلادی، مانع اجرای قانونی شده بود که با تسهیل دسترسی فروشندگان سلاح به یک بانک اطلاعاتی سلامت، تشخیص افراد دارای پیشینه اختلالات روانی را میسر می‌کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در آن زمان مدعی شده بود که اجرای این قانون مصوب دولت باراک اوباما، نزدیک به ۷۵ هزار بیمار دچار اختلالات روانی را از خرید سلاح منع می‌کرد.

در پی حمله هفته گذشته فردی مسلح به یک مدرسه در ایالت فلوریدای آمریکا، قوانین مربوط به مالکیت و فروش سلاح در این کشور بار دیگر توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده است.

این قوانین برای سالیان طولانی محل اختلاف های جدی میان احزاب آمریکا و عموما مورد حمایت نمایندگان جمهوریخواه بوده است.

در حادثه مشابه دیگری که در ماه نوامبر (آبان) روی داد، مهاجمی مسلح با تیراندازی کور به سمت افراد حاضر در کلیسایی در ایالت تگزاس آمریکا، ۲۶ نفر از جمله چند کودک را کشت و ۲۰ تن دیگر را زخمی کرد.

چند هفته پیش از آن هم فردی از هتلی در نزدیکی محل برگزاری یک کنسرت خارج از سالن در شهر لاس‌وگاس، به سوی مردم اقدام به تیراندازی کرده بود که در جریان آن، ۵۸ تن کشته و صدها نفر زخمی شده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج