۶۸۰۵۲۰
۳۹ نظر
۵۰۰۸
۳۹ نظر
۵۰۰۸
پ

متهمان ردیف اول سقوط هواپیما

قطعاً اگر شما با پول‌های کلان فروش نفت در دولت‌های نهم و دهم، صنعت هواپیماسازی کشور را به خودکفائی می‌رساندید، امروز نیازی به خرید هواپیما از شرکت‌های غربی سازنده هواپیما نبود.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

سقوط هواپیمای مسافری در منطقه سمیرم، چه خودش به دلیل قدمت معیوب بوده باشد و چه آنطور که گفته می‌شود فرودگاه یاسوج به دلیل فقدان تجهیزات پیشرفته راداری دچار نقص باشد، این واقعیت را به همه گوشزد می‌کند که ناوگان هوائی کشور باید نوسازی شود.

متاسفانه جامعه ما با اینکه یک جامعه اسلامی و انقلابی است، هنوز لایه‌هائی دارد که در برابر تلاش‌هائی که برای بالا بردن میزان پیشرفت‌ها صورت می‌گیرد مقاومت می‌کنند. آن روز که سخن از ساخت مترو در تهران بود، عده‌ای مقاومت کردند و پیشگامان تاسیس مترو را متهم به اشرافیت نمودند. این جفاها تا آنجا پیش رفت که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن زمان مجبور شد یک خطبه از نماز جمعه تهران را به ضرورت ایجاد مترو در کشور و مزایای آن اختصاص داد و در عین حال، شماتت‌ها و تهمت‌ها را به جان خرید و در برابر کارشکنی مقاومت کرد و سرانجام مترو ابتدا در تهران و سپس در تعدادی از شهرهای بزرگ ایجاد شد.

تصور کنید اگر آن روز در مقابل کارشکنی‌ها و شماتت‌ها مقاومت صورت نمی‌گرفت و مترو ایجاد نمی‌شد، امروز مردم تهران و بعضی از شهرهای بزرگ دچار چه مشکلات بزرگی در اثر ترافیک فوق سنگین می‌شدند. اکنون با اینکه مترو در این شهرها مشغول فعالیت و حمل و نقل مسافر است، مشکل ترافیک هم وجود دارد. روشن است که اگر مترو نبود خیابان‌های این شهرها قفل می‌شدند و مردم به هیچ کاری نمی‌رسیدند.

همان مقاومت غیرمنطقی متاسفانه در برابر نو ساختن ناوگان هوائی در سال‌های اخیر صورت گرفت. قابل تامل است که کسانی در برابر خرید هواپیمای جدید و پیشرفته مقاومت کردند که در دوران دولت‌های نهم و دهم نه تنها اقدامات نادرست مسئولین آن دولت‌ها، که چندین تحریم را برای کشور فراهم ساختند و قطعنامه‌های ضدایرانی سازمان ملل را کاغذ پاره نامیدند، را محکوم نکردند بلکه از آنها به صورت همه جانبه‌ حمایت هم کردند.

در آن دوران هشت ساله درآمد نفتی کشور از درآمدهای نفتی تاریخ ایران تا آن زمان بیشتر بود ولی مسئولان آن زمان هیچ قدمی برای نوسازی ناوگان هوائی بر نداشتند و اجازه دادند هواپیماهائی با عمرهای طولانی در ناوگان هوائی کشور بمانند و قدیمی‌تر شوند و هر روز خطر ناشی از این کهنگی بیشتر و جدی‌تر شود و جان مردم به خطر بیافتد.

کسانی که در سال‌های اخیر در برابر خرید هواپیمای جدید مقاومت کردند در آن هشت سال نه تنها به دولت مورد حمایت همه جانبه خود تذکر ندادند فکری برای مشکل ناوگان هوائی کشور کند بلکه حتی در برابر اقدامات خلاف قانون و خلاف منافع ملی دولت‌های آن هشت سال سکوت کردند و در مواردی نیز به حمایت از آن اقدامات برخاستند.

اکنون که ناوبری هوائی کشور هنوز ناچار است از هواپیماهائی با قدمت ۲۵ سال استفاده کند و بعضی فرودگاه‌های کشور دچار کمبود تجهیزات ناوبری هستند، همین افراد از یکطرف به خانواده‌های سانحه دیدگان تسلیت می‌گویند و از طرف دیگر مسئولین دولتی را زیر سوال می‌برند که عدم مدیریت شما موجب پیدایش چنین حوادثی می‌شود! این، از پدیده‌های تماشائی جامعه امروز ماست که مانع تراشان بر سر راه نوسازی ناوگان هوائی کشور، قیافه طلبکار به خود می‌گیرند و کارشکنی‌های خود را به روی مبارک نمی‌آورند.

اگر قرار باشد در حوادثی مانند سانحه سقوط هواپیمای مسافری پرواز تهران - یاسوج کسانی به عنوان مقصر شناخته شوند، متهمان ردیف اول همان کسانی هستند که با نوسازی ناوگان هوائی مخالفت کردند و گفتند این کار نوعی اشرافیت است و پول باز گردانده شده به کشور در چارچوب برجام نباید به جیب شرکت‌های غربی سازنده هواپیما برود.

قطعاً اگر شما با پول‌های کلان فروش نفت در دولت‌های نهم و دهم، صنعت هواپیماسازی کشور را به خودکفائی می‌رساندید، امروز نیازی به خرید هواپیما از شرکت‌های غربی سازنده هواپیما نبود. ولی حال که شما چنین نکرده اید، آیا دولتمردان باید با خودداری از نوسازی ناوگان هوائی کشور جان مردم را به خطر بیاندازند و اجازه بدهند ۶۵ نفر در یک سانحه هوائی قربانی شوند؟!

این واقعیت تلخ نشان می‌دهد مدیریت کلان کشور باید فکری به حال این تنگ نظری ‌ها کند و راه را برای حل مشکلات ناشی از بی‌تدبیری‌های گذشته، باز نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میخان بگن تقصیر احمدی نژاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا تقصیر دناس

    • بدون نام

      اکنون سوال اینجاست پس چرا بعد از روی کار امدن روحانی صنایع هوایی نوسازی نشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر اصلی کوه بوده و حتما خلبان نیاز به عینک داشته از شوخی گذشته این نوع هوا پیما امتحان خودشو پس داده و از توپلف های روسی چه خبر همچنان بهتر بودن اقلام جت بودن .

      • کرامت

        چون دانی و پرسی خطاست...
        آخه آدم، تو یا نمی فهمی یا خودتو میزنی به نفهمی!

    • بدون نام

      خدا ازت نگذره، حسین شریعتمداری ...

    • بدون نام

      بله کاملا درسته.همین روزنامه کیهان روزی که اولین هواپیمای خریداری شده از ایرباس به تهران رسید تیتر درشت زد که ***هواپیمای شرمساری به زمین نشست***
      و چقدر تهمت زدن و چقدر سنگ جلوی پای مسئولین انداختن و گفتن که اصلا هواپیما میخوایم چیکار

      پاسخ ها

      • مهدی

        درود بر روحانی که شروع به خرید هواپیما کرد لااقل تا ده سال آینده نوسازی شود

      • بی نام

        اگر مدیریت ها یکسو وهم جهت بود وبرای پیشرفت این کشور همه یک صدا بودن وهمه بفکر ایران وایرانی بودن و سلیقه های شخصی در اداره یک کشور دخیل نبود عده ای قربانی نمیشدن به امید ایرانی پیشرفته وبروزدر تمام عرصه ها

    • عرفان

      هر چقدر هم که از این مطالب بنویسن فایده ای نداره. هرچند هم که صد در صد دریت باشه. چون تفکر جلوگیری از پیشرف تو این کشور هنوز حرف اول رو میزنن. ببینین الان بعضیا همینجا میگن که هواپیما میخواین چکار وقتی که ما نون شب نداریم. که هیچ ربطی بهم نداره

    • بدون نام

      احسنت کو گوش شنوا

    • حسینی از کرج

      باباجان چیزی حالیت نیست مطلب ننویس، عموجان اونزمان که ایران در تحریم کامل بوده چطور و از کی باید هواپیما میخریدن؟ اگر مدیران فعلی مملکت داری بلد نیستند بهتره بجای مقصر شناختن دیگران برن کنار، شما هم وقتی میخوای چیزی بنویسی اولش یک کم فکر کن، احمدی نژاد مرد ....

      پاسخ ها

      • کرامت

        احمقی نژادی های بی منطق...

      • مهران

        احمق کی باعث تحریم شده بود؟

    • بدون نام

      اگر دولتهای نهم ودهم نبودن چقدر سخت بود دنبال کسی گشتن تا مقصر پیدا بشه

      پاسخ ها

      • کرامت

        اصن اومده بودن برای گردن گرفتن و مقصر خوانده شدن... تو راست می گی!!!

    • بدون نام

      این مخالفان منظورشون این هست که پول رو به این چیزها ندن و بدن به اونها که بزنن به جیب و با تریبونهایی که دارن مزخرف بگن!

    • بدون نام

      بس کن مقاومت برای خرید کدومه عامو ؟!عودتی کشورای دیگه بود دوبار وسط راه خاموش میکنن؟!

    • بدون نام

      کاربر ۱۶/۲۰هواپیمای عودتی جهان سوم نقدی بخرن در قبال تحویل هسته ای ؟!

    • بدون نام

      روحانی اگه به قول خودت تحریم ها برداشته شده هواپیمای جدید وارد کشور کن.دست دوم هم نمی خایم

    • بدون نام

      نه تورو خدا !!!!همینکه تو خودروسازی خودکفا شدیم بسمونه لازم نیست هواپیما بسازید وباسرعت بیشتری مردمو به کشتن بدید

    • بدون نام

      خخخ کشور ما از افغانستان عقب تره

    • بیتا

      وقتی که کشور نیاز به هواپیما داره چرا باید مخالفت میکردند خودمون که نمیتونیم بسازیم فقط وفقط تو اختلاس حرف اول رو میزنیم ورتبه اول رو داریم

    • بدون نام

      بابا چه خبرتونه. متهم اصلی سقوط هواپیما کوه دنا بود که بیانیه هم داد و عذرخواهی کرد. دیگه چی میخواین؟

    • بدون نام

      تو اون ۸ سال مد نظر شما که تحریم بودیم، چطور میخواستن بخرن، بعدش بحمد الله و علی برکت الله که تحریمها برداشته شد بخشی از پول بلوکه ایران هم آزاد شد ، چرا لنگ می زنیم هنوز بعد از ۳ سال از برداشتن تحریم
      متهم ردیف ۱ احمدی نژاد
      متهم ردیف ۲ کوه دنا
      متهم ردیف ۳ جوی که نفهمید که باید نامساعد بشه

      پاسخ ها

      • مهران

        کب
        ی باعث تحریم ها بود

    • زمین دریا هوا

      در این کشور به جان انسانها اهمیت داده نمی شود

    • بدون نام

      بله.بشرطی که از دزدی ها وفاکتورسازی ها واگذاری وزدوبند در سازمان هواپیمایی وشرکت فرودگاهها کم کنند یکسری آدم بیسواد وپارتی دار رو کنار بذارند وازافرادمتخصص استفاده کنند چیزی اتفاق نمیفته. .

    • سرباز وطن

      دقیقا همین طور هست وقتی يه عده ميگن احمدی نژاد صد سال کشور را به عقب و نابودی کشاند يه عده ناراحت و میگن نه درست نیست او به ملت و کشور خدمت کرده بله ایشان ميگفت تحریم کاغذ پاره هست برین داخل خیابان همه چیز عالی هست ننگ بر احمدی نژاد درغگو

    • بدون نام

      عزیزان,زیاد غصه نخورید,یه روزم قرعه بنام ما میفته,حالا چه تو اسمون,چه روی زمین...

    • حسن

      فقط همین الان هم دیرشده زود باشید.

    • پاسخ به حوادث هوایی

      همه شتر را ول کردن و مهارشا گرفتن ما مردم بدبخت ایران با این همه ثروت ملی هر روز باید به طریقی نسل کشی بشیم ی روز به بهانه تخم مرغ و یروز به بهانه انتخابات و از این ی روزها اینقدر اتفاق افتاده که باید سه تا صفر از اسکناسها بردارند و بزارند جلو سال شمسی تا روزی که همه نابود بشند

    • بدون نام

      اگرمیخواستند برای مردم دلسوزی کنندوامکانات رفاهی برای ایران مهیا کنند که هزارها ملیاردها جمع نمیشد که از کشور خارج کنند،وبیگانگان را بهره مند نمایند

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا.

    • بدون نام

      متن خبر کاملا مقرضانه نوشته شده، علی برکت الله الان۵ساله به اصطلاح رییسه چرا هواپیما نخرید چرا ناوگان هوایی را نوسازی نکرد چرا اصلا از این هواپیما که ۵ سال در شیراز خراب بود واخیرا تعمیر شد استفاده کردن مگه مجبور بودن ثانیا در دوره قبلی ایران کامل تحریم بود از کجا باید هواپیما میخریدن از ادم فضاییا، تو این دولت هرجا خراب کاری ومشکلی ایجاد میشه تقصیر دولت قبلی بوده اگه دولت قبلی درست کار نکرده شما که الان ۵ ساله سرکارهستید پس چرا گلستانش نکردی برا ملت فقط دنبال مقصر میگردی وشعار میدی. راستی خشکسالی هم تقصیر احمدی نژاده.....

    • بدون نام

      بعد پنج سال که دولت سر کاره چرا فقط قول نسیه می ده؟چرا به خارجی ها که با تحریم مسبب خیلی از بلا و مصیبتا یمردم هستن هنوز تکیه داره؟کی مردم ایرانو تحریم کرده؟نباید حرکتی برای بی نیاز شدن از اونا کرد؟هیچ کس با پیشرفت مخالف نیست.خرید پیشرفت نیست!

    • ؟

      همون موقع که صحبت خرید هواپیما بود امام جمعه شهرستان ما روحانی را به باد انتقاد گرفت که چرا هواپیما میخرید

    • بدون نام

      اگه اینکار بکنن.که مثل مردم دنیا بروز میشن

    • علی

      آخه کدوم مشکل مملکت رو حل کنند کجای این مملکتمون درسته که هواپیماش هم درست باشه ما دیگه هیچ امیدی به سامان این کشور نداریم روز به روز هم داره بدتر میشه عین به ماشین گرازه میمونه که سرش رو بگیری تهش خراب میشه کاش مشکلمون همین هواپیما بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج