جاباما
۶۸۱۲۴۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

چاووش‌اوغلو: تصمیم هلند اشتباه است

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به تصمیم پارلمان هلند مبنی بر شناسایی وقایع ۱۹۱۵ به عنوان «نسل‌کشی ارامنه»، گفت، این تصمیم اشتباه است.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در واکنش به تصمیم پارلمان هلند مبنی بر شناسایی وقایع ۱۹۱۵ به عنوان «نسل‌کشی ارامنه»، گفت: در واقع هلند به یک مرکز جریان‌های افراط‌گرا تبدیل شده است. فعالیت احزاب نژادپرستانه در حال گسترش است. بر همین اساس، اتخاذ چنین تصمیم‌هایی طبیعی است اما اشتباه است. سیاستمداران نباید بر اساس اطلاعات غلط تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: هلند اگر خواهان بهبود روابط با ترکیه است، باید با چنین مسائلی درگیر نشود و به جای آن، به این سمت سوق یابد که چگونه روابط با ترکیه را ترمیم کند.

چاووش‌اوغلو تأکید کرد: این تصمیم هیچ‌گونه الزامی به همراه ندارد و به رسمیت شناخته نمی‌شود.

وزیر خارجه ترکیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات آستانه گفت: هدف از این مذاکرات برقراری آتش‌بس در سوریه و ایجاد مناطق عاری از درگیری بود. ما ضامن مخالفان میانه‌رو و روسیه و ایران ضامن حکومت اسد بودند اما به تازگی میزان تخلفات حکومت اسد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حملات هوایی علیه غوطه شرقی غیرقابل قبول است. روسیه و ایران باید برای متوقف کردن اسد تلاش کنند. باید برای مبارزه با تروریسم دست به دست یکدیگر حرکت کنیم. انسان‌های بسیاری در درگیری‌های اخیر در غوطه شرقی کشته شدند. باید این روند هرچه سریع‌تر متوقف شود. روسیه باید در مسأله آتش‌بس هوشیار و آگاهانه رفتار کند. هر دو کشور باید مسئولیت بیشتری اتخاذ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه اشتباهی؟ حقیقت داره وباید به رسمیت شناخته بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج