۶۸۲۵۳۳
۸ نظر
۵۰۶۶
۸ نظر
۵۰۶۶
پ

آیا فیلم «هجوم» تبلیغ همجنسگرایی می‌کند؟

«جشنواره برلين بخشي با عنوان «تدي» ندارد كه كسي متقاضي شركت در آن بخش باشد يا فيلمي براي نمايش در چنين بخشي انتخاب شود.

برترین ها: گروه هنر و تجربه دیروز با انتشار بیانیه‌ای به کاندیدا شدن فیلم هجوم در بخش تدی جشنواره برلین واکنش نشان داد و از این فیلم در مقابل هجمه‌های احتمالی دفاع کرد. برخی منابع این بیانیه را دفاع بی‌جای گروه هنر و تجربه دانسته و به آن واکنش نشان دادند.

آیا فیلم «هجوم» تبلیغ همجنسگرایی می‌کند؟

روزنامه جوان: «هنر و تجربه» مثل یک حشره موذی اس

گروه سينمايي هنر و تجربه در اقدامي شتاب‌زده و البته منفعلانه توضيحاتي را درباره نامزدي فيلم «هجوم» براي جايزه «تدي» كه به فيلم‌هاي همجنس‌گرايانه تعلق مي‌گيرد، ارائه كرده است؛ توضيحاتي كه بيش از آنكه روشن كننده نقاط ابهام باشد، حاوي اين مضمون است كه گروه هنر و تجربه اصولاً مخاطبان سينما را داراي عقل و هوش و درك نمي‌داند و به همين راحتي به خود اجازه مي‌دهد به شعور و درك مخاطب توهين كند؛ اينكه در روز روشن جايزه تدي را از جايزه‌اي براي فيلم‌هاي همجنس‌گرايانه به جايزه‌اي براي فيلم‌هايي با موضوع مدارا، پذيرش، همبستگي و برابري در جامعه، تبديل كند و حتي زحمت اين را به خود نداده‌اند كه پوستر جايزه تدي را نگاه كنند كه در آن آشكارا اهداف برگزاري جايزه مشخص شده است.

گروه هنر و تجربه بيش از اينكه در خدمت سينماي ايران باشد، در مسيري گام برداشته كه مي‌شود آن را عصاره‌اي از يك گروه فرهنگي با رويكرد اپوزیسيوني دانست كه مانند حشره‌اي موذي دارد از خون بيت المال ارتزاق مي‌كند و خروجي آن فيلمی است كه آلمان‌ها بر غيراخلاقي بودن آن مهر تأييد زده‌اند ولي روابط عمومي گروه نمي‌خواهد اين حقيقت را باور كند. پيش از اين گروه هنر و تجربه تلاش مي‌كرد با نمايش فيلم‌هاي توقيفي، زمينه‌اي براي تابوشكني‌ها فراهم كند و اين بار با حمايت و پخش فيلمي كه در آن همجنس‌بازي محوريت دارد گام ديگري را در مسير قبح‌زدایی برداشته است. وقتي از نفوذ فرهنگي صحبت مي‌شود، نبايد نگاه را صرفاً به آن سوي مرزها دوخت. ما در داخل كساني را داريم كه در قامت گروه سينمايي همان كار را مي‌كنند و براي توجيه عمل‌شان بيانيه صادر مي‌كنند؛ آنهايي كه حتي براي درك مخاطب ارزشي قائل نيستند و چنان يك سويه و طلبكارانه به ماجرا نگاه مي‌كنند كه گويي انتقاد از «هجوم» و نامزدي آن براي گرفتن جايزه «تدي» يك نوع عقب‌افتادگي است!

کیهان:منظور از مدارا، همان همجنس‌گرایی است

روابط عمومی گروه «هنر و تجربه» که مدیر آن هم به خاطر حمایت از طرح استعماری کشف حجاب در ایران حاشیه‌ساز شده است این بار هم تلاش کرد تا جایزه «تدی» جشنواره برلین را که به فیلم‌هایی در حمایت از همجنس‌بازی اختصاص دارد به عنوان جایزه‌ای در حمایت از همبستگی معرفی کند!

این درحالی است که منظور از مدارا و برابری در توصیف این جایزه شامل به رسمیت شناختن حقوق همجنس‌بازان و مدارا با آنها می‌شود که آشکارا در تبلیغات جایزه تدی بر آن تأکید شده است. ظاهرا مسئولان گروه هنر و تجربه از درک این نکته واضح نیز عاجز مانده‌اند و یا سعی دارند خود را به جهالت بزنند! ضمن اینکه این جوایز جشنواره‌های غربی هستند که انرژی هنرمندان جوان ما را به سمت مضامین بی‌فایده و بعضا مخرب سوق می‌دهد و باعث شده که به جای توجه به موضوعات اساسی و پرجاذبه، بسیاری از فیلمسازها روی مضامینی تکراری و خسته‌کننده و صرفا به خاطر توجه جشنواره‌های غربی متمرکز بمانند و درجا بزنند. همچنین این مسئله برخلاف ادعای بیانیه «هنر و تجربه» به بایگانی تاریخ سپرده نمی‌شود و به خاطر توجه جشنواره‌های غربی به فیلم‌هایی با مضامین همجنس‌بازی، فیلم‌هایی با همین مضامین در کشورمان و با مجوز دولت ساخته شده و حتی در جشنواره فجر اخیر نیز با تشویق این جشنواره مواجه شدند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من نمی دونم وزیر ا رشاد چه میکند ؟چرا تو دهنی تودهان این کارگردانان نمیزند مسئولین اکران چه میکنند جلوی این کثافتهای به اصطلاح کارگردانان رو بگیریدبخدا بعضی از فیلمهای خارجی نگاه کردنشان کم خطر تراز فیلمهای داخلیه

    • بدون نام

      من فقط یک نکته درخصوص این عبارت "تبلیغ همجنس گرایی" بگم، همجنس گرایی گرایشی روانی است که فرد با آن متولد می شود یا در اثر زیست نامتعادل در کودکی، به آن گرایش پیدا می کند.
      کالا یا اعتقادات نیست که برای آن تبلیغ شود یا نهی کردن از آن فایده ای داشته باشد یا انکارش ثمری ببخشد.
      و صد البته که شرایط فرهنگی و قانونی و مذهبی جامعه ما نمی تواند آن را بپذیرد.

    • بدون نام

      جایزه تدی؟؟
      این همون آزادیه که دوستان خواهان اون هستند

    • باران

      اگر‌واقعا این باشه خااااااک تو سرمون ...ایتالیا داره طرحی میزاره بزای تحکیم‌خانواده و جلوگیری از همجنس بازی و همجنسگرایی اون وقت مااااااا ...چه مون شده اخه.غرب چیزای خوبی داره برای تقلید مثل فرهنگ کتابخونی تلاش تو محل کار...۰اینارو نمی‌بینم‌اخه ولی از بدترین چیزاشون برای خودمون نسخه می پیچیم...

    • بدون نام

      بخاطر این فیلم های مبتذل داخلیه که باید مردم ماهواره نگاه کنند

    • بدون نام

      همین ماهواره هاست که پدر خانواده ها رو در آورده جوانان روبدبخت کرده هر خانواده ای عضوی از شیطان رو رو بالکن هاشون یا پشت بام هاشون گذاشته خخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      تا این وطن فروشها هستند ما نیاز به دشمن نداریم.

    • بدون نام

      واقعا جای تاسف داره پاک آبرومونو بردن اصلا کی به این فیلم مجوز داده خاک برسر گروه هنر و تجربه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج