جاباما
۶۸۳۴۷۸
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

عنایتی: این دربی جذاب و دیدنی می‌شود

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه از خداحافظی از دنیای فوتبال حسرت می‌خورد، گفت: استقلال باید قدر مهاجمی مثل «مامه تیام» را بداند.

خبرگزاری مهر: یکی از شاخص ترین چهره‌های فوتبالی ایران بی‌تردید رضا عنایتی است. رکورد دار بیشترین تعداد گل زده در همه ادوار لیگ برتر، بیشترین تعداد آقای گلی، بیشترین گل زده در یک فصل، بیشترین گل زده در یک بازی، گل زدن با بالاترین سن و... مهاجم سال‌های نه چندان دور استقلال از چهره‌های شاخص در دربی‌ها هم بوده و طعم گلزنی در این مسابقات مهم را چشیده است.

به بهانه پیش رو بودن دربی ۸۶ با این گلزن گفتگو کردیم و عنایتی در این گفتگو با خبرنگار مهر پاسخگوی سئوالات مطرح شده بود.

*چند بار با پیراهن استقلال در دربی ها حضور داشتید؟

- کلا ۹ بار در دربی حضور داشتم و در این بازی ها ۲ گل زدم.

* شکست در دربی را هم تجربه کردید؟

- فقط در یکی از این دربی‌ها شکست خوردیم که در آن بازی من ۹۰ دقیقه بازی نکردم و در نیمه دوم تعویض شدم.

* دلتان برای بازی کردن در دربی تنگ نشده است؟

- چرا. خیلی زیاد. اصلا دلم برای فوتبال بازی کردن تنگ شده. به خصوص حضور در دربی. وقتی بازی‌ها را می‌بینم و شاهد عملکرد یکسری جوان در این فوتبال هستم واقعا حسرت می خورم. دوست داشتم هنوز هم بازی می کردم.

* اگر خداحافظی نمی‌کردید هنوز هم می‌توانستید در لیگ برتر بازی کنید؟

- بله می‌توانستم. افسوس که در آن شرایط یک تصمیم عجولانه گرفتم و خداحافظی کردم. ولی هنوز هم بعضی وقت‌ها با خودم فکر می‌کنم که برگردم و بازی کنم.

* واقعا اگر موقعیتش باشد حاضرید برگردید و بازی کنید؟

- نه. این که قطعا اتفاق نمی‌افتد. اما خب بعضی وقت‌ها فکرش را می‌کنم. کلا دور شدن از هیاهوی فوتبال سخت است.

* درباره دربی پیش رو که هشتاد و ششمین تقابل دو تیم است صحبت کنید.

- این یک بازی خیلی خیلی خاص است که شاید با همه دربی‌های گذشته تفاوت داشته باشد. هر دو تیم در اوج آمادگی هستند و بهترین نتایج را می‌گیرند. فکر می‌کنم این بازی خیلی جذاب و تماشاگر پسند از آب در بیاید.

* استقلال سرانجام در خط حمله یک خرید کرد. تیام شروع خوبی هم داشته. شما که یک مهاجم گلزن و تمام کننده بودید این بازیکن که هم‌پست شما است را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- تیام بازیکنی است که از فرصت‌ها خوب استفاده می‌کند. یک بازیکن می‌تواند با عملکردش پرچم یک مربی، یک تیم و یک مجموعه را بالا نگه دارد. تیام از آن دست بازیکنان است. ممکن است یک تیم بتواند ۲۰ موقعیت گل خلق کند، اما وقتی ابزار استفاده از آن را نداشه باشد این موقعیت‌های گل به درد نمی‌خورند. اما یک بازیکن با خصوصیات تیام زحمات مجموعه تیم را به ثمر می‌نشاند. تیام از آن دسته از بازیکنان است که قدر پاس‌هایی که به او می‌رسد را می‌داند و از آن خوب استفاده می‌کند.

* پس روزهای خوبی را برای تیام در استقلال پیش بینی می‌کنید.

- یک مهاجم باید بتواند اعتماد بازیکنان کنار دستی و پشت سری‌اش را جلب کند تا بهترین پاس‌ها را به او بدهند. به نظرم تیام توانسته در این مدت کوتاه این کار را بکند و حالا پاسورهای استقلال به او اعتماد دارند و راحت پاس‌های خود را در اختیارش قرار می‌دهند. نه این که برای او در استقلال روزهای خوبی را پیش بینی می‌کنم، بلکه نظر من این است که استقلالی‌ها باید قدر این مهاجم را بدانند. باید مهاجمی مثل تیام را طلا گرفت.

* به دربی برگردیم. نتیجه دربی ۸۶ را پیش بینی کنید.

- هرگز نتیجه فوتبال را پیش‌بینی نمی‌کنم چون اصلا قابل پیش بینی نیست. اما خب من استقلالی هستم و امیدوارم که نتیجه بازی به سود استقلال باشد.

* کدام تیم شانس بیشتری برای برنده شدن دارد؟

- من کلا به شانس در فوتبال اعتقاد ندارم. یعنی می‌گویم شانس به سراغ تیمی می‌رود که بیشتر تمرین کرده و استحقاق آن را دارد. در این بازی هم هر کدام بیشتر زحمت کشیده و تمرین کنند شانس هم به سراغشان خواهد آمد.

* تیام شانس گل زدن در این بازی را دارد؟

- بله می‌تواند گل بزند. البته در زمین فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. مثلا شاید در این بازی یک دفاع وسط بیاید جلو گل بزند. اما روی کاغذ بازیکنی مثل تیام این موقعیت را دارد که در این بازی گل بزند. لااقل این که تیام بیشتر از بقیه بازیکنان استقلال در موقعیت گلزنی قرار می‌گیرد و احتمال گلزنی‌اش بیشتر از سایرین است.

* رضا عنایتی سرمربیگری را هم تجربه کرد. هرچند کوتاه اما تجربه جدیدی برای شما بود. در خصوص این تجربه کوتاه صحبت می کنید؟

- این تجربه کوتاه اما بسیار مفید بود. در این سه چهار ماهی که در تیم سیاه جامگان مربیگری کردم به اندازه ۱۰ سال کار تجربه کسب کردم. هر اتفاقی که ممکن است در ۱۰ سال برای یک مربی بیفتد در این سه چهار ماه برای من افتاد.

* شما که یک هفته قبل از بازی با سپاهان استعفا دادید اما با اصرار مالکان باشگاه به تیم بازگشتید و بعد از بازی با سپاهان دوباره جدا شدید.

- در آن یک هفته‌ای که من نبودم با چند مربی صحبت کردند اما هیچ مربی جرات نکرده بود ریسک پذیرفتن هدایت سیاه جامگان را قبول کند. این بود که دوباره به سراغ من آمدند. من هم فقط به خاطر مردم مشهد بار دیگر این مسئولیت را قبول کردم. اما همیشه بین یک مربی و باشگاه مسائلی پیش می‌آید که اسرار درون خانواده حساب می‌شود و نباید در خصوص جزییات این مسائل صحبت کرد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که برای سیاه جامگان آرزوی موفقیت می‌کنم و واقعا امیدوارم که این تیم در لیگ برتر بماند.

* اگر یک بار دیگر به شما پیشنهاد بازگشت به سیاه جامگان را بدهند قبول می‌کنید؟

- به هیج وجه. اول این که بسیار بعید است دوباره از آن مجموعه به من پیشنهاد داده شود. اما اگر این اتفاق هم بیفتد امکان ندارد من این پیشنهاد را قبول کنم.

* برنامه آینده شما چیست؟

​- فعلا تا سه ماه آینده که قرار است سر کلاس A آسیا بنشینم برنامه‌ای ندارم. اما اهم برنامه هایم این است که دانش افزایی کنم تا با قدرت به کار مربیگری ادامه دهم. در اولویت برنامه‌هایم این است که با گرفتن مدرک A آسیا رسما سرمربی شوم. دوست ندارم سرمربی یک تیم باشم اما روی کارتم نوشته باشد مربی. اما برای مربیگری برنامه های بلند مدت دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Hisss

      حرف مفت زیاد میزنی
      حیف ای همه پول ریختن تو کاسه جنابعالی

    • موسوی

      ازسیاه جامگان چ خبر ....بردیش دسته دو توکه مربی بارسا بودی خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج