۶۸۵۸۰۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

جنگ سه‌جانبه خارجی‌ها در ایران

جدال‌های لفظی سرمربیان استقلال و پرسپولیس با گذشت سه روز بعد از دربی همچنان ادامه دارد.

شهروند: جدال‌های لفظی سرمربیان استقلال و پرسپولیس با گذشت سه روز بعد از دربی همچنان ادامه دارد. جدالی لفظی بین دو مربی حرفه‌ای و موفق در فوتبال ایران که به‌زودی با اضافه شدن کارلوس کی‌روش به آن تبدیل به دعوایی سه‌جانبه خواهد شد.

قصه از کجا شروع شد؟

پیروزی در دربی و گرفتن جشن قهرمانی مقابل چشم هواداران رقیب سنتی رویای بزرگی بود که برانکو ایوانکوویچ به هواداران پرسپولیس وعده داده بود اما نشد آن چیزی که قرمزها می‌خواستند. فرصت قهرمان شدن با پیروزی در دربی از دست پرسپولیس رفت و خیلی بعید است که تا سالیان‌سال هم این موقعیت رؤیایی نصیب آنها شود. همین اتفاق و عملی نشدن رویای بزرگ قرمزها باعث شد برانکو با اعصابی خراب به کنفرانس مطبوعاتی بیاید و درباره بازی حرف بزند. او تیم وینفرد شفر را در نیمه دوم متهم به دفاع ٤٥ دقیقه‌ای کرد و با این‌که تأکید داشت استقلال تیمی قدرتمند در نیم فصل دوم است اما برد این تیم در دربی را بیشتر از شایستگی حریف به اشتباهات تیم خودش نسبت داد. اوج عصبانیت برانکو بعد از شنیدن تحلیل وینفرد شفر بعد از پیروزی در دربی رخ داد. وقتی که سرمربی باهوش استقلال تاکتیک پرسپولیس در دربی را «بزن زیرش» خواند و گفت سبک بازی این تیم دقیقاً همان چیزی بوده که او برای پیروزی در این بازی به آن نیاز داشته که برانکو هم برای فرار از پاسخ فنی به شفر مدعی شد منظور او را نفهمیده و اگر مرد آلمانی انتظار داشته تیمش گل‌های بیشتری بزند پرسپولیس نباید درون زمین فعالیت ویژه‌ای انجام می‌داده است. او حسابی از انتخاب عبارت «بزن زیرش» برای توصیف بازی پرسپولیس در دربی توسط شفر عصبانی شده و در یک مصاحبه دیگر به سرمربی استقلال نهیب زده که هیچ تیمی نمی‌تواند با «بزن زیرش» دو‌سال به صورت متوالی در فوتبال ایران قهرمان شود. او به صورت علنی گفته از شفر دلخور است چون او بعد از پیروزی در دربی به پرسپولیسی‌ها بی‌احترامی کرده است. اگرچه برانکو در مجموع سرمربی‌ای نیست که زیاد وارد درگیری‌های لفظی شود و شاید همین باعث شده طعنه‌های شفر به او ادامه داشته باشد، اما او طی روزهای اخیر جدال‌های لفظی زیادی با سرمربی استقلال داشته است. سرمربی موسپید استقلال هم که در فضای مجازی هم فعالیت پررنگی دارد، بارها پیروزی در دربی را به اندازه قهرمانی در لیگ ارزشمند خواند و طعنه‌های بی‌پایانش به قرمزها حسابی او را در دل آبی‌ها جا کرده است.

عذرخواهی همراه با متلک‌های جدید

وینفرد شفر بعد از این‌که بارها برانکو از او گله و ابراز ناراحتی کرد، دیروز بالاخره در مصاحبه‌ای از این‌که درباره پرسپولیس و برانکو تند حرف زده ابراز تأسف کرد اما باز هم با طعنه به برانکو از ادعای او درباره این‌که برای دربی سورپرایز دارد حرف زد و گفت: «سرمربی پرسپولیس قبل از دربی از سورپرایز حرف زد، در صورتی که ما قبل از بازی‌ها و به‌ویژه در دربی حریف را آنالیز می‌کنیم و از بازیکنان و فرماندهان تیم مثل امیدابراهیمی و مهدی رحمتی مشورت می‌گیریم.»در واقع معذرت خواهی شفر باز هم با طعنه به پرسپولیس همراه بود خصوصاً در بخشی از حرف‌هایش که به اضطراب و استرس سرپرست پرسپولیس و بازیکنان این تیم متلک انداخته بود. با این حال برانکو که در روزهای اخیر به شدت تحت فشار است، ترجیح داده جدال با شفر را به پایان برساند و از طریق افرادی مثل افشین پیروانی به او پاسخ دهد نه این‌که خودش وارد درگیری لفظی با او شود و بیشتر از این تمرکزش را از دست دهد. البته برانکو باید خودش را آماده هفته‌ها و ماه‌های دشوار آینده کند که علاوه بر شفر با یک مربی خارجی دیگر هم در فوتبال ایران طرف خواهد بود.

کی‌روش هم وارد می‌شود

جدال دو‌جانبه مربیان خارجی و موفق سرخابی‌ها تا یکی دو ماه دیگر تبدیل به جدالی سه‌جانبه خواهد شد. یکی از مهمترین اردوهای تیم‌ملی فوتبال جهت آماده‌سازی برای حضور در جام‌جهانی در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. برگزاری این اردو همزمان با برگزاری مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا است. کی‌روش که توانست طرح در اختیار گرفتن ملی پوشان داخلی بعد از پایان هر هفته از بازی‌های لیگ برتر را عملی کند، وقتی برنامه اردوی تیم‌ملی اردیبهشت‌ماه را اعلام کرد، درخواستی جنجالی هم از فدراسیون داشت. تدبیر او برای آماده‌تر کردن ملی‌پوشان داخلی از فدراسیون خواست که ملی‌پوشان در اردیبهشت‌ماه به جای این‌که با تیم‌های باشگاهی خود به لیگ قهرمانان بروند، همراه تیم‌ملی در اردوی تدارکاتی به سر ببرند. کی‌روش با مطرح کردن این جمله که «اولویت باید با تیم‌ملی باشد نه با باشگاه‌ها» ترجیح داد خود را به‌طور مستقیم وارد جدال با مربیان داخلی نکند اما دستیار او با این طعنه که در ٧‌سال اخیر باشگاهی از ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا نرفته اما تیم‌ملی ایران در هفت‌سال گذشته دو بار به جام‌جهانی رفته به تیم‌های ایرانی نیش زد و به صراحت اعلام کرد حضور ملی‌پوشان در اردوی تیم‌ملی نتیجه بهتری برای فوتبال ایران دارد تا رفتن آنها با تیم‌های‌شان به لیگ قهرمانان. سرمربی تیم‌ملی به صراحت گفته بازیکنانی که در اردوی تیم‌ملی در اردیبهشت‌ماه حاضر نباشند از لیست تیم‌ملی حذف خواهند شد و این موضوع چالش بزرگی بین استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن که بیشترین ملی‌پوش را در تیم‌ملی دارند، با کی‌روش ایجاد خواهند کرد. البته این چالش با صعود این سه تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان پدیدار خواهد شد که در این صورت باید منتظر تبدیل شدن جدال دو نفره برانکو و شفر به جدالی سه نفره با حضور کی‌روش باشیم. جرقه درگیری جدید میان کی‌روش و برانکو با پافشاری سرمربی تیم‌ملی روی حضور بازیکنان داخلی در اردوی تدارکاتی تیم‌ملی زده می‌شود و این بار اما کی‌روش باید با ٢ سرمربی بجنگد که یکی از آنها مثل خود او استاد سخنوری و متلک‌پرانی و طعنه‌زنی است. قطعاً جدال‌های احتمالی کی‌روش، شفر و ایوانکوویچ در اردیبهشت ٩٧ سوژه جذابی برای رسانه‌ها خواهد بود همان‌طور که الان آنها با شدت دعواهای پینگ پنگی شفر و برانکو را دنبال می‌کنند اما بی‌شک آتش سه نفره شدن این جدال در یک‌ماه باقی‌مانده تا شروع جام‌جهانی چالش بزرگی برای فوتبال ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زرنزن هم کسی ک این متن رو نوشت هم برانکو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج