۶۸۶۸۳۰
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

قاضی عسکر:

سعودی‌ها نتیجه بررسی حادثه منا را اعلام نکردند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه پرونده شهدای منادرحال پیگیری است، گفت: سعودی ها در مورد بررسی های انجام شده تاکنون رسما نتیجه ای اعلام نکرده اند.

خبرگزاری مهر: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش مشترک معاونین و مدیران ستادی بعثه مقام معظم رهبری و مسئولان دفاترنمایندگی بعثه درمناطق واستان ها بمنظور تبیین برنامه های حج ۹۷ امروز با حضورحجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در تهران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت دراین همایش با تشریح توافقات صورت گرفته در مذاکرات هیئت حج کشورمان با وزیرحج عربستان تصریح کرد: با توجه به حضور زودهنگام تیم های کارشناسی کشورمان درعربستان؛ درمقایسه با سال گذشته از وضیت بهتری برخورداریم و در حوزه های مسکن و تغذیه امکانات خوبی با هدف جلب رضایت بیشتر زائران فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: استقبال خوب زائران از روند ثبت نام از اعتماد آنها به مجموعه حج و زیارت حکایت دارد.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از شصت و یک هزار زائرحج آینده تا به امروز، تاکید کرد: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با استفاده از یک تیم قوی تمام تلاش خود را بکار برده اند تا هزینه حج به صورت جهشی افزایش نیابد وقیمت هایی که اعلام گردیده قیمت های تمام شده است و اگر بازهم صرفه جویی صورت گیرد به حساب حجاج بازگردانده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه نتیجه بررسی های ۲۵ کمیته کارشناسی حج ۹۶ دربرنامه ریزی های حج آینده و رفع نواقص به صورت جدی مورد توجه قرارگرفته است، افزود: دربخش فرهنگی روحانیون، معین ومعینه ها مشخص شده اند و امیدواریم با استفاده از افراد با نشاط و فعال، به آموزش زائران بعنوان محور فعالیت ها در این حوزه هرچه بیشتر توجه شود وبرنامه ها دنبال و با موفقیت اجرا گردد.

سرپرست حجاج ایرانی خطاب به حاضران گفت: شما مسئولیت سنگینی برعهده دارید و باید ضمن اطلاع رسانی دقیق و جامع به زائران، امکان استفاده حداکثری ازجلسات آموزشی را فراهم آورید و شرایط حج امسال و خدماتی را که در مدینه منوره و مکه مکرمه به حجاج ارائه خواهد شد، بیان نمایید.

وی در ادامه لزوم پیگیری امور مربوط به خانواده شهدای مسجدالحرام و منا را یادآور شد و با تشریح پیگیری های صورت گرفته برای پرداخت دیه شهدای حادثه جرثقیل، تاکید کرد: پرونده شهدای منا نیز درحال پیگیری است و سعودی ها در مورد بررسی های انجام شده تاکنون رسما نتیجه ای اعلام نکرده اند.

وی همچنین خواستار تعامل هرچه بیشتر مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه درمناطق و استان ها با مرکز برای بروزکردن اطلاعات دست اندرکاران این حوزه شد و بر لزوم توجیه عوامل اجرایی و فرهنگی کاروان ها برای رعایت برنامه ریزی های انجام شده درمدینه ، مکه و بویژه مشاعر تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه درپایان توجه به مسایل حوزه عتبات عالیات را ضروری خواند و تصریح کرد: برای حل مشکلات و فراهم کردن زمینه ارائه خدمات مناسب تر به زائران اماکن متبرکه درعراق با تمام توان بکوشید و از ظرفیت های استانی استفاده کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برترین ها چرا اسلاید شو بالای صفحه رو برداشتی
      من دوسش داشتم ، هم زیبایی داشت ، هم توجه رو به خودش جلب میکرد

    • بدون نام

      نه اینکه شما علت حادثه ها رو برای مردم خودمون روشن میکنید؟؟ والاااا وقتی چیزی شفاف سازی نشه صد در صد منافع عده ای گردن کلفت توش بوده

    • انگلیس

      نتایج از طرف کمیته بی طرف حقیقت یاب اعلام شد و مقصر اصلی سازمان حج و زیارت ایران اعلام شد به دلیل عدم مراعات قوانین عبور و مرور پس فکر کردید واسه چی صداشو در نمیارن

    • بدون نام

      واسه همین امسال حاجی بیشتر می فرستیم تا بدونن حتی اگر ما را بکشند ما به عربستان خواهیم رفت.

    • بدون نام

      از رو که نمیرین خجالت هم نمیکشین

    • بدون نام

      به خاطر اینه که شماها اصلا هر چی بهتون توهین کنند عین خیالتون نیست قدری غرور نه خود دارید نه برای مردم قائلید اگر یکسال دیگه نمیرفتید حج چی میشد به دست وپاتون مافتادند وقتی سالانه دهها هزار میلیارد در آمد رو از دست میدادند انوقت مجبور بودن عذر خواهی هم بکنند اما حالا چی زبونشونم درازه

    • بدون نام

      تا جایی که من مطالعه کردم فهمیدم که یک گروه از حاجیهای ایرانی قبل از همه به محل عبادت رفته بودن و قبل از آمدن دیگر کشورها در راه برگشت بودن که با سایرین در خیابانهای بسته مواجه میشوند و ازدحام و شلوغی باعث کشته شدن حاجیها شده

    • مهدی

      چرا باید تا این اندازه خودمان را در مقابل کشور عربستان کوچک و ذلیل کنیم؟!, به چه قیمتی ؟ از قدیم گفتند :برای کسی بمیر که برات تب کنه. وقتی هنوز در مسائل ابتدائی مشکلات و اختلاف دیدگاه عدیده ای بین دولت ایران و دولت عربستان سعودی وجود دارد و موارد حل نشده‌ای هنوز باقی است، چرا باید با خفّت و سرافکندگی متقاضیان حج به کشور عربستان سعودی بروند ؟، بهتره اول مسائل و اختلافات رو حل کنید بعد برای رفتن به حج ثبت نام نمائید.

    • بدون نام

      خب چرادارین میرین باوجود ابن حادثه چه طوری بک سال بعدش نرفتن

    • بدون نام

      واقعا نشستین منتظر که اونا نتیجه اعلام کنن؟؟؟ بابا به مسببینش جایزه هم دادن تموم شد رفت ...ولی بعثه محترم نا امید نباشن همینجور منتظر پاسخ سعودیا بمونن.....

    • بدون نام

      ایشالا خون شهدای منا وآه و اشک خانواده های آنها دامن آل سعود رو بگیره ونابودشان کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به چی دلت خوشه

    • فرزند شهید مظلوم منا از نیشابور

      سلام دوستان
      دو سال و اندی از فاجعه منا گذشته ولی داغ پدرانمون هنوز برای ما سرد نشده و هرگز نخواهد شد
      هیچکس پاسخگو نیست و آقایون که همیشه میگن تو مذاکرات یکی از موضوعات اصلی فاجعه منا است ولی در مورد تنها چیزی که صحبت نمیشه شهدای مناست.
      ما خانواده های شهدای منا همچنان منتظر و چشم انتظار هستیم که بدونیم پدران ما قربانی چه چیزی شدند ولی متاسفانه متاسفانه مسئولین ما اصلا براشون مهم نیست
      واگذارشون میکنیم به خداوند برزگ
      ان شاءا.. روزی برسه که رسوا بشن کسانی که باعث این فاجعه شدند و کسانی که نمیخوان ابعاد این فاجعه باز بشه
      مهدی موعود منتظریم خیلی زیاد که خودت گره گشایی
      شادی روح شهدای منا و مسجدالحرام صلوات لطفا
      یادشون گرامی

    • بدون نام

      با سلام و عرض ادب خدمت شما هموطنان غیور

      ان شا لله امید واریم در منا بعدی جبران کنند و گزارش بدهند.

      تشکر و ارادت

    • بدون نام

      صبر باید کرد و از طریق دیپلماتیک پیگیری کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج