۶۸۷۱۹۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

توصیف معنادار مصباح یزدی از «عقب ماندگی»

آیت‌الله مصباح یزدی گفت:‌عقب‌ماندگی ما در زمینه عدالت اجتماعی این است که برخی از کسانی که در مصادر امور هستند، غیرعادل و رانت‌خوارند و فقط به فکر حزب و جناح خود هستند.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) درمورد عدالت اجتماعی گفت: اگر کسی به اسلام و انقلاب علاقمند باشد، باید نسبت به آینده انقلاب دغدغه داشته باشد و به دنبال برنامه‌ریزی جهت حفظ دستاوردها و افزودن بر آن ها باشد؛ اعضای بسیج دانشجویی با این مسئولیت‎هایی که بر عهده گرفتند، نماد قشری هستند که می‌خواهند آینده انقلاب را تأمین کنند، لذا علاوه بر به کار گرفتن انرژی جوانی، از تجربه‌های گذشتگان نیز باید استفاده شود.

وی ادامه داد: سخنان رهبر انقلاب در روزهای گذشته در باب عدالت اجتماعی و کم‌کاری‌ها، از جمله سخنان زیبا و بسیار حکیمانه ایشان بود. در قرن اخیر، انقلاب‌های زیادی در دنیا رخ داده است؛ اما آیا انقلاب ایران هم در ردیف انقلاب‌های دیگری است که در مقابل امپریالیسم و با گرایشات مارکسیستی صورت گرفت، یا با آن‌ها تفاوت دارد؟

آیت‌الله مصباح یزدی گفت:‌ تأمین رفاه بیشتر انگیزه اغلب تحولات تأثیرگذار در عرصه اجتماع بوده و اغلب انقلاب‌ها به این دلیل رخ داده که اکثریت مردم که در فقر و محرومیت زندگی می‌کردند، در پی آن بودند که با انقلاب، حاکمیت را از دست اقلیت ستم‌گر گرفته و رفاه بیشتری را برای خود تأمین کنند.

وی افزود: از همان آغاز نهضت اسلامی توسط امام راحل(ره)، اصل، تکیه‌گاه و کلید واژه این انقلاب اسلام بود و بیشترین واژه‌ای که امام(ره) در کلماتش به کار برده، کلمه «اسلام» است. در کجای عالم انقلابی را سراغ دارید که با این هدف صورت گرفته باشد؟

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: تفاوت اصلی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها این است که انقلاب اسلامی هر چند خواهان رفاه مردم و استفاده از همه نعمت‌ها، و پیشرفت در علم و تکنولوژی است، اما به این اکتفا نمی‌کند و علاوه بر آن، در پی برقراری عدالت اجتماعی، بهره‌مندی یکسان همگان از تمامی امکانات، و مبارزه با ویژه خواری است.

وی ادامه داد: همه ما باید بکوشیم با رشد اخلاقی، روحیه ایثار و فداکاری را در خود ایجاد کنیم؛ اما متأسفانه تاکنون چنین رشدی را در جامعه به وجود نیاورده‌ایم؛ نه ابزار چنین کاری را در اختیار داشتیم، و نه دغدغه‌اش را داشتیم؛ لذا از عدالت اجتماعی محروم مانده‌ایم و هنوز این تفکر که هر کسی باید به فکر خودش باشد، حاکم است؛ بلکه با روی کار آمدن برخی افراد که بهره چندانی از تربیت دینی ندارند و فداکاری‌های رزمندگان را ندیده‌اند، شرایط سخت‌تر هم شده است و این خود مانع بزرگی برای تحقق عدالت اجتماعی است.

آیت‌الله مصباح یزدی گفت‌: رهبر معظم انقلاب با سخنانشان درخصوص عقب‌ماندگی در زمینه عدالت اجتماعی به ما فهماندند که هر چند انقلاب ما اسلامی بود، اما کسانی در حد انقلاب‌های مادی دنیا که فقط به دنبال رشد علمی، صنعتی و سیاسی بوده‌اند، با آن رفتار کرده‌اند و هدف اصلی آن که جنبه معنوی داشت و در زندگی اجتماعی در قالب عدالت بروز می‌کند، هنوز محقق نشده است. باید علت این عقب‌ماندگی را یافت و راه جبران خطاهای گذشته را پیدا کرد.

وی اظهار کرد:‌ مقام معظم رهبری با لحنی مؤدبانه اشاره فرمودند که برای اهداف اصلی انقلاب کاری انجام نگرفته است، و ما در این زمینه عقب مانده‌ایم. مفهوم عقب‌ماندگی ما در زمینه عدالت اجتماعی این است که برخی از کسانی که در مصادر امور هستند، غیرعادل و رانت‌خوارند و فقط به فکر حزب و جناح خود هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کنایه هوشمندانه ای بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج