۶۸۷۷۰۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هشدار اتحادیه اروپا به اختلافات حتمی با انگلیس

اتحادیه اروپا با جدیت دیدگاه نخست وزیر انگلیس برای تجارت پس از بریگزیت را رد کرده و نسبت به پیامدهای اقتصادی منفی انتخاب‌ها و گزینه‌های نخست وزیر انگلیس هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: اتحادیه اروپا با جدیت دیدگاه نخست وزیر انگلیس برای تجارت پس از بریگزیت را رد کرده و نسبت به پیامدهای اقتصادی منفی انتخاب‌ها و گزینه‌های نخست وزیر انگلیس هشدار داد.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا به انگلیس هشدار داد، همزمان با اینکه وی پیش‌نویس خط مشی‌های اتحادیه اروپا برای مذاکره با بریگزیت را بخشنامه می‌کند، لندن باید توقعات خود را برای توافق تجاری آتی پایین آورد. این خط مشی‌ها به مذاکره‌کنندگان دستور می‌دهند تا رویکرد جدی‌ای را با حداکثر برنامه‌ریزی‌های محدود برای تنظیم و مقررات همکاری‌ها اتخاذ کنند و هیچ اشاره‌ای به خدمات مالی نکرده است.

خط مشی‌های اتحادیه اروپا تاکید دارند که اتحادیه اروپا خواهان روابط تا حد ممکن نزدیک با انگلیس است اما مواضع بازگو شده از سوی لندن را که عمق چنین همکاری‌های آتی را محدود می‌کند، در نظر خواهد گرفت.

این خط مشی‌ها تاکید دارند که تصمیم دولت لندن برای خروج از اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا و بازار واحد مسلما منجر به اختلاف و نفاق خواهد شد و می‌گویند که اختلافات در تعرفه‌ها، قوانین و مقررات نیازمند بررسی و کنترل بسیار است که متاسفانه پیامدهای اقتصادی منفی به همراه خواهند داشت.

این پیش‌نویس پنج صفحه‌ای مفصل‌ترین پیش‌نویسی است که تاکنون در خصوص اهداف اتحادیه اروپا در روابطش با انگلیس ارائه شده است. این رویکرد حداقلی و گزینش بر مبنای نوع توافق تجاری با کانادا یا ژاپن نشانه‌ای از وجود اختلاف و جدایی بین لندن و اتحادیه اروپاست.

این لایحه در اقدامی برای باز گذاشتن درها به روی مذاکراتی جاه‌طلبانه‌تر اذعان کرد که اگر انگلیس مواضع خود را تغییر دهد، رهبران اتحادیه اروپا آماده تجدیدنظر در خصوص موضع‌شان هستند.

دونالد تاسک در کنفرانس خبری گفت: من به هدف سیاسی ترزا می نخست وزیر انگلیس برای اینکه به هر قیمتی نشان دهد که بریگزیت موفقیت آمیز است، احترام می‌گذارم اما باید بگویم که متاسفانه این هدف ما نیست.

وی افزود: هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا آزاد نیستند تا تنها بخش‌هایی از این بازار داخلی را که دوست دارند، انتخاب کنند و یا قوانین دادگاه عدالت اروپا را هنگامی که به نفع‌شان بود، بپذیرند.

دونالد تاسک ضمن تاکید بر تمایل اتحادیه اروپا برای حفظ روابط امنیتی قوی با انگلیس بعد از بریگزیت گفت: دستیابی به یک راه حل برای بخش هوانوردی به طوری که اجازه دهد شرکت‌های هواپیمایی انگلیسی به پرواز خود در اروپا ادامه دهند در اولویت قرار دارد. ما باید مذاکرات در خصوص این مساله را هر چه سریع‌تر آغاز کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج