۶۸۷۷۶۳
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش ایران به بیانیه اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به بیانیه اتحادیه عرب به متجاوزان به یمن توصیه کرد از فرافکنی، ایفای نقش مخرب و بحران آفرینی بیشتر در منطقه و رقص ننگین سیاسی برای خوشایند رژیم صهیونیستی، دست بردارند.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب (عربستان، امارات، بحرین و مصر) و شبهه افکنی بی پایه و اساس و دخالت بی جا در خصوص پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام، گفت: آنچه در این بیانیه در مورد ایران گفته شده، کاملا بی ارزش و فاقد هرگونه وجاهت و دور از منطق است و آنان اصولا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن در چنین موضوعاتی ندارند.

قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس گزارش های متعدد و مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بصورت کامل به تعهدات خود عمل کرده و تا زمانی که لازم بداند و منافع ایران تامین شود، به پایبندی خود ادامه خواهد داد.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران نقشی سازنده در جهت ثبات و امنیت منطقه ایفا می کند و لازم است کشورهایی که مسئولیت اصلی تجاوز و ویرانی و ایجاد فاجعه انسانی در یمن و توسعه تروریسم و افراط گرایی در منطقه برعهده آنهاست، از فرافکنی، ایفای نقش مخرب و بحران آفرینی بیشتر در منطقه و رقص ننگین سیاسی برای خوشایند رژیم صهیونیستی، دست بردارند و در عین حال بدانند ایران هراسی سیاستی شکست خورده است.

به گزارش فارس، در این بیانیه، کمیته مذکور مدعی شد که «دخالت‌های ایران» در امور کشورهای منطقه منجر به نگرانی بسیاری شده است.

این اتحادیه ایران را به ایفای «نقش مخرب» در منطقه متهم کرد و بدون اینکه نام کشوری برده شود، اقدام برخی کشورهای عربی در حمایت از تهران را محکوم کرد.

در این بیانیه که عربستان آن را دیکته کرده، آمده است: «عربستان در معرض حملات آشکار موشک‌هایی قرار می‌گیرد که ایران آن‌ها را در اختیار شبه نظامیان حوثی [انصارالله] قرار داده است».

کمیته چهارجانبه متشکل از عربستان، مصر، بحرین و امارات در این بیانیه مدعی شد که کشورهای مذکور «از جدیت ایران در اجرای برنامه جامع مشترک (برجام) و توانایی توافق هسته‌ای ایران با غرب در جلوگیری از دست یابی تهران به سلاح هسته‌ای تردید دارند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب واکنشی !!!!!!ما هم ترسیدیم. چه برسه به عربها...!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

    • آرش

      چقده ذلیل شدیم که چهارکشور وهابی سعودی مفتخور و ملخ وسوسمار خوره بادیه نشین بارژیمای قبیله ایشون کشور ایران رو با شش هزار سال فرهنگ و تمدن مسخره میکنن.

    • مهدی

      نمیدونم چرا همه کشورها ادعاهای بی اساس و غیر منطقی علیه جمهوری اسلامی دارن. این حقانیت ما که میخواد خودشو نشون بده یک نگاهی بکنید به این کشور هایی که ادعاهای بی اساس میگن به کجا رسیدن نگاه ما بکنید کجا بودیم به کجا رسیدیم. اگه اونا بی اساس میگن پس چرا اینقد اوضاع اساسی پیش میره اگه ما درست میگیم چرا اوضاع اینقد خرابه؟

    • علی

      سرزمین بحرین که قبلاجزخاک ایران بوده است وبراثرسیاست غلط سردمداران نوکراروپاوامریکامنتزع شده است اکنون ندای برتری میکند!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج