جاباما
۶۸۹۵۶۵
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

دفاع از نامگذاری خیابانی به نام «مصدق»

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره حواشی نامگذاری خیابانی به نام «مصدق» توضیحاتی ارائه کرد.

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره حواشی نامگذاری خیابانی به نام «مصدق» توضیحاتی ارائه کرد.

محمدجواد حق‌شناس با حضور در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد مطرح‌شده مبنی بر نامگذاری خیابانی به نام «دکتر محمد مصدق» رهبر جنبش ملی‌شدن صنعت نفت، گفت: در جامعه امروز ما «مصدق» مخالفان جدی هم دارد و حتی پس از مطرح‌شدن نامگذاری خیابانی به نام «مصدق» در تهران مخالفت‌ها در قالب موضع‌گیری اعلام شد و در آن اوایل آقای شاکری مسئول کمیسیون نامگذاری در شورای شهر قبلی دلایل خود را با استناد به نظر امام خمینی (ره) در مورد «مصدق» مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که جبهه ملی در مورد لایحه‌ای اشتباه تاریخی را مرتکب شدند، حضرت امام خمینی (ره) اظهار نظری در مورد «مصدق» داشت و این اظهارات امام خمینی (ره) فلسفه مخالفت شد.

حق‌شناس با اشاره به اینکه بعد از رسانه‌ای شدن نامگذاری خیابانی به نام «مصدق»، دکتر محمود کاشانی فرزند آیت‌الله کاشانی طی نامه‌ای مواردی مطرح کردند که اساسا نگاهشان به «مصدق» متفاوت است، گفت: دکتر کاشانی بر این باور است که نه تنها خدمت «مصدق» مورد بحث است بلکه عملکرد و رفتارش در یک برهه‌ای مستحق پاداش نیست و بلکه به خاطر خیانت باید دور وی را خط کشید.

وی با تاکید بر اینکه اما اینجا سوال مطرح است که ما اعضای شورای شهر با یک درخواست از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی مواجه هستیم، گفت: دعایی چهره‌ای کاملا انقلابی و پیشتاز در مبارزات انقلاب بوده و از اول انقلاب نیز نماینده امام در روزنامه اطلاعات بوده است و تا کنون نیز این جایگاه را دارد و شش دوره نماینده مردم بوده است و چهره کاملا فرهنگی دارد و حالا سوال مطرح می‌شود که مگر می‌شود حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی که نماینده امام و نزدیک به وی بوده مسئله و نگاه امام در مورد «مصدق» را نداند و نشنیده باشد؟

وی با اشاره اینکه نکته بعدی در مورد سخنان حضرت امام این است که آیا صحبت وی در مورد «مصدق» فتوایی مانند نظرش در مورد سلمان رشدی بوده است؟ گفت: البته به نقل از یکی از دوستانم که با یک واسطه از جلال‌الدین فارسی نقل کرده می‌گویم که جلال‌الدین فارسی بعد از بیانات امام در مورد «مصدق» نزد وی می‌رود و می‌گوید که خبر دارد که «مصدق» حتی خمس و زکات می‌داده است و این نقل قول منتشر شده است و باید بگویم موضوع پایان نامه «مصدق» در مورد ارث از مفهوم اسلامی بوده است و «مصدق» وصیت می‌کند که وی را در کنار شهدای ۳۰ تیر در امامزاده عبدالله دفن کنند.

وی گفت: امیدواریم همه جناح‌ها و طیف‌های سیاسی کمک کنند تا محل و خیابانی به نام «مصدق»نامگذاری شود، مسئله دیگر این است که از مواضع سیاسی چهره‌های کنار «مصدق» در تهران نام‌شان در خیابانی است همچون فدائیان اسلام، آیت الله کاشانی و ...

حق‌شناس افزود: معتقدم باید فرصتی فراهم شود که همه علایق در تهران بزرگ دیده شود و در شهر تهران خیابان‌های زیادی به نام فدائیان اسلامی، فاطمی و ... نامگذاری شود و هیچ اشکالی ندارد در تهران به این بزرگی پاسخگوی نیازهای دو طرف باشد.

وی با تاکید بر اینکه همگان به یاد دارند که فدائیان اسلام دکتر فاطمی را ترور کرده‌اند و حالا نام هر دو بر خیابان‌های تهران است، افزود: بهتر است همه مدارا کرده و نظرات دیگران را قبول کنیم.

حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پیش از این اعلام کرده بود که اعضای کمیسیون نامگذاری شورا پیشنهاد داده‌اند که خیابان کارگر شمالی را به نام «دکتر مصدق» نامگذاری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کارگر بدبخت همه جا حقت پایمال میشود یه خیابان به نامت بود اونم ازت گرفتن کارگر برو بمیر زنده باد مسولین

    • مسیح

      با نامگذاری خیابان فقط میخواین خودتونو تو چشم بندازین مصدق فقط خیابان یا بلوار نباید باشه باید مکتب مصدقی رفتار منشش ک فقط برای ایران قدم برمیداشت باشه ک هیچ یک از مسولین بویی ازش نبردن بعضی هم فقط واسه اینکه کاشانی باهاش مخالف بود میگن مرد خیانت کاری بود ولی نمیگن کسی ک ایران رو عقب انداخت خیانت کاره ن مصدق

    • Reza

      بهتر است نام خيابان كاشاني كه با توجه به مستندات قوي بيش از كودتا ٣٢ و پس از ان حامي شاه بوده را عوض وبنام اسطوره ملي ايران دكتر محمد مصدق زده شود

    • کمال کمالی

      نام پرشکوه مصدق درقلب دههامیلیون ایرانی جاداردوگذاردن یانگذاردن نام محلی به نام مصدق مهم نیست ،ب0لکه مهم آنست که راه مصدق بعنی ملت گرایی،کسب استقلال واقعی وآزادی عقیده وبیان است پیگیری گردد.درودبرمصدق

    • بدون نام

      نام مصدق در قلب هر ایرانی حک شده خیابونا رو بزنید به اسم خودتون
      ما تو شهرمون همش با اسامی قدیمی آدرس میدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج