جاباما
۶۸۹۶۶۸
۷ نظر
۵۰۹۶
۷ نظر
۵۰۹۶
پ

طنز؛ از عید متنفرم

طيبه رسول‌زاده در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: خیلیا هستن که میگن از عید متنفریم. اگه تو توییتر سرچ کنی هزاران توییت این جمله رو عینا نوشتن. ولی هیچ کس دلیلش رو نگفته. یعنی اینکه میگن بهار آمد و شمشادها جوان شده‌اند، اینا مال تلویزیون و سریال‌های شبکه یکه.

طيبه رسول‌زاده در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: خیلیا هستن که میگن از عید متنفریم. اگه تو توییتر سرچ کنی هزاران توییت این جمله رو عینا نوشتن. ولی هیچ کس دلیلش رو نگفته. یعنی اینکه میگن بهار آمد و شمشادها جوان شده‌اند، اینا مال تلویزیون و سریال‌های شبکه یکه. وگرنه در واقعیت استاندارهای بهار به‌ کل فرق میکنه‌. یعنی شما مثل هر روز نشستی به موهای به هم گره خورده خودت مشغولی و به امیدآباد آینده‌ات فکر می‌کنی که یهو مادرت در رو باز میکنه میاد وسط اتاق و میگه: بیا نردبون رو بگیر میخوام پرده‌ها رو باز کنم. چون لپ‌تاپت خاموشه استرس نمی‌گیری ولی از اینکه تو رو از کارای مهم‌ترت عقب میندازه ناراحت میشی.

البته اگه جرات داری ابراز ناراحتی کن ببین چطور مادرت غیورانه با نگاه‌هاش و به رخ کشیدن کمبودهای کودکی و نداشته‌های بزرگیت روزگارت رو سیاه میکنه. تازه وقتی نردبون رو بگیری دیگه باید تا آخرش بری و دم سال تحویل توالت بشوری که زندگیت تا آخر سال به تمیزی توالت باشه. ولی داستان تنفر از عید به خونه تکونی ختم نمیشه. اون یه روز تموم میشه و خاطراتش رو روی کمرت و دست و پات به جا میذاره. تصور کن با زیرشلواری گشاد و تی‌شرتی که تا دستمال نظافت شدن فقط یه بار دیگه وقت پوشیده شدن داره نشستی و ته موهات رو می‌جویی و کلاه قرمزی می‌بینی که یهو یه دسته آدم بدون دعوت یا تماسی میریزن تو خونه‌ات که خیلی‌هاشون رو هم نمی‌شناسی.

انقدر خوشحال و سرخوشن که فکر می‌کنی یا عیدی گرفتن یا الان از یه مهمونی دیگه اومدن و با آجیل اوردز کردن. ولی سخت در اشتباهی. چون بعد از اینکه دخل کل میوه‌ها و آجیلای خونه رو آوردن، برای بالا بردن آدرنالین خونشون شروع میکنن از تک تک چیزایی که به دست نیوردی سوال پرسیدن و تا تمام جوابای تو که به «نه، نشده هنوز، ایشالا به زودی» ختم میشن رو از دهنت نشنون، اغنا نمیشن. اگه متاهلی و سرپرست خانوار كه تا قرون آخر حقوق و عیدیت رو قبل از عید به صورت یک‌جا خرج لباس خودت و خانواده و خورد و خوراک مهمونا کردی و چندتا هزاری‌ که ته جیبت مونده رو هم بچه‌های فامیل به زور ازت میگیرن.

پس کاملا حق داری از عید متنفر باشی و اگه نباشی مشکل داری. اگر هم مجردی به خاطر هوای به شدت دو نفره بهاری دلت میخواد از این حالت تک نفره خارج بشی و با طرف بری تو دشت و دمن به چرایی زندگی فکر کنی. البته یادآوری کنم که خانواده رو هم باید همراهت ببری. چون برخلاف تمام سال که فقط مادرت یا پدرت می‌پرسیدن کجا میری، توی تعطیلات عید کل خانواده دایی و عمو و خاله و عمه ازت میپرسن کجا میری؟ و اگه تا نونوایی هم بخوای بری شوهر عمه بلا گرفتت چشاش رو ریز ميکنه و با یه لبخندی میگه: ای شیطون. برو ولی بدون ما خر نیستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک دختر تبریزی

      منم از عید متنفرم آینده ندارم به شدت افسرده هستم آنقدر افسرده که قرص های ضد افسردگی هیچ کاری نکردند منم مجرد هستم خواستگاران خیلی زیادی داشتم که به دلیل اینکه کم شنوا هستند بهانه درست کردند و من نخواستم زندگی آنها را نابود کنم همه می گفتند عیبت را پنهان کن ولی من ترسیدم طلاق بدهند و چون حقوق خوانده ام می دانم اگر عیب کم شنوائی ام را پنهان می کردم بعداز ازدواج بدبخت می شدم...
      هیچ امیدی هم ندارم..الان در سن بیست و هشت سالگی کاملا پیر شده ام از غصه...و نمی دانم چرا خدا تبعیض قائل شده همه را سالم نیافریده ای کاش به دنیا نمی آمدم هم استعدادم هدر رفت چهره ی زیبایم هم به دلیل این معلولیت به هیچ دردی نخورد..متأسفانه من دچار بیماری ناشناخته ای هستم که شنوائی ام روز به روز عقب رفت تلاش کردم به زبانهای زیادی مسلط شوم با اینکه به شش زبان خارجی تسلط کامل دارم متأسفانه به دلیل نداشتن شنوائی ام استخدام نمی شوم مثل دود سیگار می روم هوا.. و وقتی می بینم فرزندان جانبازان و شهدا بدون اینکه استعدادی داشته باشند همان طوری پارتی می روند سرکار...من به پول احتیاجی ندارم به خدا فقط می خواستم خدمتی کنم ..اگر سالم هستید خوش به حالتان خوش به حالتان...بدترین دردم استعداد تلف شده هست.. از خدا هم ناامیدم چون از حکمت یا مصلحت چیزی ندیدم به جز زجر کشیدن و اگر بدانید وزوز گوش سرطان شنوائی هست چه دردی دارد قدر گوش هایتان را خواهی دانست...التماس دعا دارم برای همه مریض ها و ناامیدها

    • بدون نام

      بچه که بودیم روز شماری میکردیم برای رسیدن عید
      ولی حالا همه چی برعکس شده

    • مریم

      از بس تو خوشی هستیم از بس پول داریم هیچ انگیزه ای نداریم . واقعا دستتون درد نکنه ملت رو خوب افسرده و بدبخت کردین . واقعا خجالت میکشم بگم یه ایرانی هستم . روزی هزار بار آرزوی مرگ میکنم برای خودم . ۱۱ ماهه حقوق مستمری منو قطع کردن و ۴۰ میلیون جریمه کردن که چرا جای دیگه سر کار بودی چرا با حقوق مستمری زندگیت نچرخیده ؟ چرا دزدی نکردی ؟ چرا هرزگی نکردی ؟ واقعا متاسفم که چرا خدا جواب ظالم رو نمیده . خدا کجاست ؟ به منم بگید شاید برم ببینمش . هیچ فریادرسی نیست تو این مملکت .

    • بدون نام

      واقعا از عید بدم میاد ،،چون سال جدید بازگرانی،،تورم،،مشکلات عدیده و...... اهه اه توف به این زندگی،،توف به این مملکت،،کاش افغانستلن بودیم لاقل ۴تا بمب میریختن یکیش میخورد تو سرما از این زندکی نکبتی که واسمون درست کزدن خلاص میشدیم،،شانس نداشتیم لاقل فلسطینی باشیم که به بهانه اسراییل پول و امکانات بهمون برسونن خوب زندکی کنیم،،ایکاش من هم یک فلسطینی یا لبنانی بودم،،آرزوی یک ایرانی

    • بدون نام

      من از بچگی با رنج ودرد بزرگ شدم با یک مادر بد اخلاق وفقر .از عید که متنفر ومنزجر م الهی من براعید نباشم.بمیرم وخلاص

    • زهرا

      منم از عید متنفرم وقتی میبینم همه فکو فامیل خوب و خوشن فقط ماییم که از این وضع شکایت داریم واقعا ناراحت میشم همه فامیل وضع مالی اوکی خونه اوکی ماشین اوکی اصلا همه چی اوکی خانوادم اگه حتی یکی از اینارو داشت ناراحت نبودم واقعا دارم از ناراحتی از نداری از بدبختی منفجر میشم دوس ندارم برا عید کسی بیاد خونمون خلاصه امیدوارم دم عید یه زلزله بیاد بلکه کسی از ترس جونش خونه ما نیاد

    • سحر

      از عید متنفرم چون از عیددیدنی و فضولی های فامیل متنفرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج