۶۸۹۹۳۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دفاعیه «ایران» در حمایت از علی ربیعی

علی ربیعی پنجمین سال است که به عنوان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مسئولیت بزرگترین وزارتخانه اجتماعی دولت را برعهده دارد درآغاز دور دوم دولت روحانی مجلس با بررسی عملکرد او در دوره چهار ساله قبل و تأیید برنامه هایش به او رأی اعتماد داد.

روزنامه ایران نوشت: آنچه مسلم است تمامی موارد ذکر شده در خصوص استیضاح، مربوط به کارکرد اصلی وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیست و موارد حاشیه‌ای را شامل می شود.

از حادثه نفتکش سانچی و سانحه هواپیمایی آسمان گرفته تا عملکرد شرکت‌های شستا و کسری‌های تأمین اجتماعی که رئوس سؤالات نمایندگان را تشکیل می‌دهد همگی یکبار دیگر بر این واقعیت صحه می‌گذارند که بنگاه‌داری،کار دولت‌ها نیست و شایسته است هرچه سریع تر بنگاه‌ها به صاحبان اصلی شان یعنی مردم و بخش خصوصی واگذار شوند. اما نکته جالب استیضاح ربیعی اینجاست که هیچ یک از سؤالات مطرح شده، رسالت اصلی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی را نشانه نگرفته‌اند، اگرچه ربیعی در دور دوم وزارت کار واگذاری بنگاه‌های اقتصادی را آغاز کرده است.

اگر نگاهی منصفانه به عملکرد این وزارتخانه در این حوزه‌های رفاهی انجام می‌گرفت، روشن می‌شد که ربیعی در مقایسه با وزرای پیشین یک سرو گردن بالاتر بوده و توانسته است زیر ساخت‌های اساسی را در راستای رسالت اصلی این وزارتخانه ایجاد کند.

طراحی و اجرای «پایگاه اطلاعات یکپارچه رفاه ایرانیان»، راه‌اندازی پنجره واحد خدمات رفاه اجتماعی در تکمیل کاربرد پایگاه اطلاعات مذکور، تصویب لایحه مساعدت‌های اجتماعی که منجر به افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی، بهره‌مندی حدود ۴ میلیون خانوار از طرح بسته حمایت غذایی نقدی در طی ۷ مرحله در حدفاصل سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵، قرارگرفتن ۱۱ میلیون نفر از ضعیف‌ترین اقشار جامعه تحت پوشش بیمه همگانی در چارچوب سازمان بیمه سلامت ایرانیان، شناسایی بیش از ۱۳۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی و بازگشت ۹۱۲۴ کودک به چرخه آموزش، حذف دقیق و تدریجی حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از دریافت‌کنندگان یارانه مطابق تکلیف قانونی و با کمترین اعتراض از سوی حذف‌شدگان، تدوین و چاپ اطلس مسائل اجتماعی ایران و ده‌ها اقدام زیر ساختی دیگر نشان می‌دهد این وزارتخانه در کارکرد و مأموریت اصلی خود عملکرد قابل قبولی داشته است.

مدیریت بحران بنگاه‌های مشکل دار از جمله کارهایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در سال‌جاری با انجام کارهای مطالعاتی بیش از ۱۴۰۰ بنگاه اقتصادی دارای مشکل شناسایی شد که با اقدامات مداخله‌ای و حمایتی، ضمن مهار بحران، نزدیک به ۴۰۰ هزار فرصت شغلی تثبیت شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج