جاباما
۶۸۹۹۹۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

واردات خودرو چقدر کم شد؟

فرهاد احتشام زاد در خصوص ممنوعیت ثبت سفارش با دلار و تاثیر آن بر روی خودروهای وارداتی گفت: ما پیش از این وارداتی از آمریکا نداشتیم که بخواهد خودروهای آمریکایی را تحت تاثیر قرار دهد اما این کار غلط است و دود آن در نهایت به چشم مصرف کننده می‌رود.

ایلنا به نقل ازنایب رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو: متاسفانه امروز قانون فقط برای واردکنندگان رسمی اجرا می‌شود و در نهایت دلال‌ها از این وضعیت سود می‌برند.

فرهاد احتشام زاد در خصوص ممنوعیت ثبت سفارش با دلار و تاثیر آن بر روی خودروهای وارداتی گفت: ما پیش از این وارداتی از آمریکا نداشتیم که بخواهد خودروهای آمریکایی را تحت تاثیر قرار دهد اما این کار غلط است و دود آن در نهایت به چشم مصرف کننده می‌رود.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: تا پیش از این ما فقط باید با نوسان دلار کنار می‌آمدیم و برای آن برنامه‌ریزی می‌کردیم اما امروز نوسان یک ارز دیگر هم به محاسبات ما وارد می‌شود و همین امر باعث می‌شود هزینه واردات افزایش پیدا کند زیرا برخی برندها محاسبه خود را فقط با دلار انجام می‌دهند و هزینه تبدیل آن به عهده خریدار است.

وی ادامه‌داد: این تصمیم نشان از این دارد که ما وضعیت فعلی مردم را به مصلحت آنها ترجیح می‌دهیم که این امر در دراز مدت به ضرر آنها خواهد بود. حاکمیت بایستی برای تغییر این وضعیت تغییرات اساسی در کشور ایجاد کند که اولین آن تغییر ساختار دولت است.

وی افزود: شعار چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت همیشه سر زبان مسئولین است اما در عمل می‌بینیم که دولت هر روز بزرگ‌تر می‌شود و تصمیمات سلیقه‌ای اعمال می‌شود که در نتیجه رانت و فساد بیشتر می‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به وضعیت اخیر فعالان این حوزه گفت: واردات خودرو در این ایام که بهترین وقت برای کار است به یک چهارم کاهش داشته است و با تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش کالا با دلار این روند شدت بیشتری به خود خواهد گرفت و برای فعالان و استفاده کنندگان از این خودروها نیز پیامد منفی خواهد داشت.

وی گفت: متاسفانه امروز قانون فقط برای واردکنندگان رسمی اجرا می‌شود و در نهایت دلال‌ها از این وضعیت سود می برند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج