۶۸۹۹۹۹
۱۹ نظر
۵۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
پ

ربیعی: برطرف کردن فقر، کار یک شبه نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه استیضاح خود با اشاره به اعتماد نمایندگان به برنامه‌های وی اظهار داشت: مشتاق هستم استیضاح کنندگان شفاف و با عدد و رقم نه با کلیات، انحراف من و همکارانم را از برنامه‌ها اعلام کنند.

خبرگزاری فارس: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز(سه شنبه ۲۲ اسفند) در صحن علنی مجلس در دفاع از خود اظهار داشت: حضور در صحن مجلس را فرصتی برای تبیین خردمندانه اهم مسائل کشور و فرصتی برای مباحثه‌ای جدی میان عضو دولت و نمایندگان حول چالش های پیش روی کشور می‌دانم.

وی با بیان اینکه در مقام یک کنشگر سیاسی اجتماعی که سابقه چهار دهه خدمت و حدود ۵ سال در این وزارت خدمت کرده درس‌های بزرگی برای تحولات اجتماعی سیاسی اقتصادی امروز آموخته ام.

ربیعی با بیان اینکه استیضاح را حق مجلس که به فرموده امام(ره) عصاره فضایل ملت است می‌دانم تصریح کرد: استیضاح و سؤال مجلس آن چیزی است که از نوجوانی برای آن مبارزه کرده‌ام.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: متأسفم که در همین ابتدا مطابق آنچه در قانون استیضاح آمده بود باید مطرح می‌شد دوستان در همین اندازه برخلاف مشی قانون عمل کردند. از رئیس مجلس انتظار دارم از طرح مسائل خارج از موضوع جلوگیری کند.

ربیعی با بیان اینکه در ۲۹ مرداد برنامه‌ای به مجلس ارائه دادم و ۱۹۱ نماینده به آن رأی دادند اظهار داشت: مشتاق هستم استیضاح کنندگان شفاف و با عدد و رقم نه با کلیات، انحراف من و همکارانم را از برنامه‌ها اعلام کنند.

وی با بیان اینکه با جملات و گزاره‌های کلی نمی‌توان در مورد مشکلات قضاوت کرد تصریح کرد: باید مشخص کرد که چند درصد علت نارسایی‌ها به ساختارها و چند درصد به مدیریت مربوط است. اینکه ما کلی‌گویی می‌کنیم، نهایتاً کسی نمی‌تواند تصمیم درستی بگیرم.

ربیعی تصریح کرد: اگر هم بنده رأی نیاورم سرباز کوچکی برای نظام خواهم بود.

وی با بیان اینکه متأسفم که کارکردهای اجتماعی این وزارتخانه به مجموعه هایی چون شستا آن هم به شکل اغراق آمیز تقلیل یافته اظهار داشت: من نه به عنوان یک وزیر بلکه به عنوان یک کنشگر می‌گویم که امروز مسائل بنیادینی پیش روی داریم. به جز سیاست خارجی و خشکسالی که دو مسئله پیش روی ماست، فقر عدالت، آینده مردم، بیکاری مزمن شده مسائلی هستند که پیش روی ما قرار دارد. با فهم درست و اجماع حول آنها می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر اظهار داشت: خشکسالی، فقر و موضوعاتی از این دست را در به وجود آمدن این ناآرامی‌ها دخیل می‌دانم. غالب دستگیرشدگان شغل داشتند و اتفاقات دیگری در این حوادث دخیل است.

ربیعی با بیان اینکه خوشحالم که در وزارتخانه‌ای حضور دارم که با اصلی ترین مسائل امنیت ملی مربوط است اظهار داشت: خواهم گفت که در حد وسع خودم در این حیطه‌ها موفق عمل کردم.

وی ادامه داد: من در وزارتخانه تحت مدیریتم دارای نظریه بودم و با انگیزه بالا، از صبح تا شب کار کردم و تیم قوی به کار گرفتم.

ربیعی خاطرنشان کرد: در ماه یک میلیون نفر به وزارتخانه ما مراجعه می‌کنند و همین موضوع، شرایطی را به وجود آورده که می‌توانیم با استفاده از آن، برنامه هایی را برای ثبات بیشتر نظام پیش بریم.

ربیعی : معتقدیم پول پاشی حلّال اشتغال نیست

ربیعی وزیر کار در بخش دوم سخنانش در مجلس اظهار داشت: اجرای بیمه روستائیان عشایر مدتی متوقف شد اما این به خواست من نبود باید تامین منابع شود وگرنه این صندوق هم ورشکست می‌شود. البته من رفتم و تامین منابع کردم و خوشحالم که امروز اعلام کنم با در نظر گرفتن اجرای این قانون از اول خرداد تا پایان اسفند ۱۴ هزار و ۸ حکم بازنشستگی صادر شده و ۱۵ هزار حکم دیگر هم در حال صدور و ۲۰ هزار حکم هم در راه است.

وزیرکار ادامه داد: در خصوص اشتغال هم ابتدا به این نکته توجه کنید. من خودم احساس وظیفه کردم و مسئولیت پذیرفتم اما از دوستان مجلس سؤال می‌کنم و یادتان می‌اندازم که آقای رجوی شیراز روز رای اعتماد به من گفت تو که اختیار نداری چرا مسئولیت می‌پذیری حال من مسئولیت پذیرفتم آیا کار بدی کردم؟

وی افزود: با کارهایی که کردیم خوشبختانه امروز ۶ برنامه اشتغال را در دولت جلو می‌بریم که یکی از آنها ایجاد اشتغال از طریق رشد اقتصادی است که صنعت و معدن و جهاد کشاورزی و ... در این حوزه کار می‌کنند و سالانه این شغل‌ها ایجاد می شود.

ربیعی گفت: خوشحالم که اعلام کنیم در ۹ ماهه اول سال ۶۰۰ هزار دفترچه تامین اجتماعی شغل اولی داشتیم که این طبق برنامه‌ها بوده است.

وزیر کار تصریح کرد: برنامه دوم ما تثبیت اشتغال موجود است که نامه‌ای به آقای جهانگیری فرستادم و به دولت آمد و ستاد استان‌ها زیر نظر صنعت ومعدن تصویب شد که بر اساس گزارش ما بود و تمام استان‌ها را بررسی کردیم و آن ۱۶ هزار و خرده‌ای میلیارد تومان به خاطر این رفت اما اگر این برنامه‌ نبود حدود ۳۰۰ هزار شغل ریزش کرده بود.

ربیعی خاطرنشان کرد: ما برنامه اشتغال فراگیر و روستایی و حمایتی را آوردیم و در مورد برنامه‌های اشتغالزا از اول معتقد بودیم که پول پاشی حلال اشتغال نیست.اگر هم این وام‌ها را گرفتیم با برنامه جلو می‌رویم. در مورد اشتغال روستایی چه من باشم و چه نباشم ساختاری با حضور ۵۰ کارشناس بین‌المللی ایرانی معتبر تعیین شده و از برج ۳ و ۴ این موضوع اوج خواهد گرفت و به شغل خواهد نشست.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم پول بپاشیم، گفت: برای اولین بار طرحی را اجرا می‌کنیم که به طرح‌های زودبازده گرفتار نشود. ما برنامه مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان را دنبال کردیم و با ساماندهی آن حداقل ۳۰۰ هزار شغل را از این طریق پیش‌بینی می‌کنیم و همه این میزان اشتغال برای بیکاران بوده است.

ربیعی تاکید کرد: از آمارها دفاع می‌کنم اما به عنوان وزیر نگرانم که این شغل‌ها بعضا با کیفیت نیست و به سمت شغل‌های غیررسمی حرکت کردیم. شغل‌هایی که ساعات کاری کمی دارد اما در دوران رکود خود اینها هم مهم است. آماری که سازمان برنامه ارائه می‌دهد ملموس نیست و آن به خاطر بی‌کیفیتی بعضی از شغل‌ها و انباشت بیکارانی است که ورودی و خروجی‌شان دائم در حال افرایش است.

وزیر کار گفت: اما با این حال برنامه اشتغال دولت قابل دفاع بوده و اگر بیکاری خیلی زیاد است ناشی از دو سه دهه برنامه‌ریزی است. شما نمی‌توانید دولت و وزارتخانه‌ای که می‌خواهد کار را جلو ببرد متهم کنید. ما نظام تامین مالی نداشتیم. سیاست تولید داشتیم اما سیاست اشتغال نداشتیم.

وی افزود:‌ امروز ما سند اشتغال را آماده کرده و طبق آن جلو می‌رویم. هیچ گاه مثل امروز نظام بانکی در کنار نظام مالی تامین خرد ننشسته بود. امروز با نظام بانکی حرکت‌های خوبی را جلو برده‌ایم.

ربیعی گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومانی که برای اشتغال فراگیر با بهره‌های کم در نظر گرفته‌ایم زیرساختش آماده شده و به گونه‌ای ارائه می‌دهیم که منجر به اشتغال شود.

وی ادامه داد:‌ آثار برنامه‌های رفاهی و اجتماعی دولت قطعا رو به افزایش است و نمود آن در سال‌های آتی چشمگیر خواهد بود. ما باید کیفیت و رسمیت کار را بالا ببریم و در این جهت برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر کار تصریح کرد: ما در درازمدت شیب اشتغال پایدار را دنبال می‌کنیم و پاشیدن پول اشتغال نیست. ما برنامه داریم و دولت و رئیس‌جمهور بر آنها واقف است.

ربیعی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت: اشتغال ناشی از روند اقتصاد کلان شامل سیاست پولی ومالی، واردات و قاچاق؛ روند و اندازه تولید کالا و خدمات، سیاست بازار مصرف و سیاست بازار کار است که تنظیم روابط سیاست بازار کار با من است. با این محدودیت مسئولیت وظیفه را پذیرفته‌ام.

وی با بیان اینکه باید ساختار را درست کنیم گفت: باید برای ساختار اشتغال کاری کنیم و برای اصلاح صندوق‌ها ساختار سازی کنیم. این راه حل است. به جای اینکه بیکاری را استیضاح کنید جایی را که برای اولین بار آمده و ساختار ایجاد کرده نباید استیضاح کرد.

وزیر کار ادامه داد: آقای محبی نیا نکاتی گفت که کمتر به آن اشاره می‌کند. اما من در جلسه علنی آمدم و گفتم بحران صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی وجود دارد که باید کاری کنیم. بخشی از آن به خاطر قوانین مجلس و بخشی به خاطر تصمیمات دولت بوده. حال امروز به من می‌گویید چرا در این جا وام گرفته شده. این را که من خودم مطرح کردم اما چه کسی حاضر است هزینه تصمیمات سخت و دشوار را بدهد.

ربیعی گفت:‌ما باید ۱۰ تصمیم سخت و دشوار برای صندوق‌ها بگیریم آیا حاضریم همه در این امر مشارکت کنیم و با هم برای آن تصمیم بگیریم؟ البته ما می‌توانیم در مورد صندوق‌ها تصمیمات سخت و دشواری بگیریم اما با کار مشترک مجلس و دولت و حمایت همه نظام.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت:‌آیا من برنامه‌ای برای اصلاح نداشتم؟ آیا ارائه نکردم؟ آیا فهم در زمینه صندوق‌ها وجود نداشت؟ اما نباید پیکره‌ای را که ۵۰ میلیون نفر با آن سروکار دارند با یک آدم یک اسم و یک عکس تفسیر کنیم. باید روند را تفسیر کنیم. روند ما روند مثبت و رو به جلو و خوبی بوده است.

وزیر کار با اشاره به اظهارات نمایندگان در خصوص شرکت هواپیمایی آسمان و بحث کشتی‌ها گفت: مطرح شد که آسمان و کشتی زیر نظر ماست. اما آیا من آسمان و کشتی را آوردم؟ مثلا الان بخواهم رجا را بفروشم آیا کسی آن را می‌خرد؟ آیا با قیمتی که آن را خریدیم کسی آن را می‌گیرد؟ من رفتم از بازار و سرمایه بین‌الملل آدم‌هایی را بیاورم که مدیریت را به آنها بدهیم و خودمان خارج شویم اما این اتفاق امروز نمی‌افتد.

ربیعی افزود: در مسئله آسمان هم اعلام شده اشکال از هواپیما نبود و تمام مجوزهای پرواز را داشته و شایعه هشدار هواشناسی هم صحت ندارد و این هواپیما از آبان ۹۶ مجوز پرواز داشت و هر ۴ روز به مناطق مختلف کشور پرواز کرده است.

وی تاکید کرد: خلبانش نیز سال ۸۸ جراحی قلب داشته و از سال ۸۹ با کمک‌هایی می‌توانسته پرواز کند که بخشی از خلبانان دیگر هم این وضع را دارند و ثابت شد که سکته هم نکرده است اما متاسفانه به جای اینکه علت سانحه بررسی و اعلام شود دوستان روی مدیریت فردی بحث می‌کند که حداقل من از مدیریت بنگاه‌داری او حمایت می‌کنم و می‌دانم مدیریت نابسامانی در بنگاه‌داری آنجا نداشته است.

وزیر کار خاطرنشان کرد: خلبان فولاد نیز از اردیبهشت امسال گواهی نامه معلم خلبانی ATR گرفته و تا ۶۵ سالگی می‌توانسته پرواز کند. هوا هم در مقصد و مبدا خوب بود اما بالاخره اتفاق افتاده و ما هم متاسفیم و از خانواده‌های داغدار پوزش می‌طلبیم اما درست قضاوت کنیم.

ربیعی گفت: برخی افراد از ۶ ماه پیش و قبل از حتی رای اعتماد به دنبال استیضاح ما بودند. آن که به خاطر آسمان نبود و اگر هم به خاطر آسمان است هر نتیجه‌ای که داشته باشد تن می‌دهم اما در صدد این هستیم این هواپیما را با سرمایه‌گذاری خارجی بیاوریم. شرکت ما در آسمان وقتی تحویل ما شد هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی سررسید داشت اما امروز ۹۰۰ میلیارد تومان از این بدهی پرداخت شده و بنگاه به بنگاه‌داری رسیده و هواپیماهای آسمان از ۷ به ۲۵ هواپیما رسیده که اتفاق خوبی است.

وی با بیان اینکه در سال ۸۹ سهم بخش تعاون ۲.۶ درصد بوده که حال به من می‌گویند چرا منابع تمهید نکردی اولا منابع را چه کسی باید تمهید می‌کرد و آیا منابعی آمد که من آن را تخصیص ندادم؟ آیا اقتصاد ایران و کیک آن آنقدر بزرگ شده که سهم تعاون ۲۵ درصد شود؟ ما روی کیفی‌سازی تعاونی‌ها اقدام کردیم. اگر می‌پرسید چرا بخش تعاون ۲۵ درصد رشد نکرده من هم سؤال می‌کنم آیا بخش خصوصی شما در این اقتصاد آب رفته ۲۵ درصد بزرگ شده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و البته کار 40 ساله هم نیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیگ لایک چهل سال کمه یه صد سال دیگه درست میشه

    • ایمان

      فقیر کردن مردم یک شبه اتفاق می افتد .با یک تصمیم..

    • امین

      40 ساله این یک شب شما تمام نمیشه ! بی عرضگی خودتون رو توجیه میکنین !!!

    • بدون نام

      یک شبه نخواستیم. چهل ساله درخواست دادیم

    • کارگران زحمتکش زیر خط فقر

      آقای ربیعی؛ تیم قوی شما شامل مدیران نالایق و بی کفایتی که قول اصلاح آنها و یا برداشتنشان از پست و مقامی که سزاوارش نبوده اند و برای پر کردن جیب خود و یارانشان به شرکتهای بزرگ دولتی قبلی و خصوصی سازی شده فعلی توسط جنابعالی گمارده شده بودند و و وضعیت را از بد هم بدتر کردند که نمیشود، انشاءالله.
      بعد از تمامی اقوال جنابعالی متاسفانه همان مدیران نالایق و بی کفایت نه تنها همچنان بر سر پستهایشان بوده و بطور مرتب از این خوان گستره تناول مینمایند بلکه با ثبت دهها شرکت به نامهای مختلف و طرف قرار دادن شرکتهای ثبت شده شان با شرکت متبوع تحت مدیریتشان هر روز بر دارائیهای بی حد و حسابشان افزوده و به ریش همه ما کارگران هم می خندند. لطفاً بیش از این به شعور کارگران این مملکت توهین نفرمایید والسلام.

    • بدون نام

      شما بیچارها موندین توش چجوری یارانها رو بردارین اونوقت میخواین فقر رو از بین ببرین ......شما خودتون عامل فقر هستین شما کنار برین فقر خودش برداشته میشه

    • بدون نام

      شما بیچارها موندین توش چجوری یارانها رو بردارین اونوقت میخواین فقر رو از بین ببرین ......شما خودتون عامل فقر هستین شما کنار برین فقر خودش برداشته میشه

    • اسمم خر نفهمه

      عجب راه انداختن دزدی های ملیاردی کار چند ساله است خجالت بکشید اقای ربیعی من یک جوان ایرانی ام بیکارم ولی میتونم مشکل کار مملکت رو حل کنم

    • محمد زمانی

      رفع فقر کار یک سال و دو سال نیست،اول باید جلوی مفسدین را قاطعانه گرفت،بعد با یک برنامه جامع و مخصوصا نظارت دقیق به پیشرفت مملکت کمک کرد.

    • احمد

      يعني شما يك شبه كه وزير هستي ........!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      یک شبه اختلاس کردن و پولدار شدن چی؟

    • میثم

      به والله قسم میشود .

    • بدون نام

      عجالتا یه صد سال دیگه مهلت بدیم اونوقت شاید نوه های مسولین یه فکری به حال فقر بکنند.....ای خاک بر سر من......خاک

    • بدون نام

      ایشان فقط یا آمار داده اند یا وعده،الان هم میخوان امید بدن

    • حبیب

      ان شاالله سال ۲۰۰۰ شمسی اوضاع اقتصادی فرهنگی سیاسی کمی درست میشه

    • بدون نام

      بله درسته کار یک ساله یا یک شبه نیست.شما عرض کنید چجوری یک شبه میلیاردر میشید با اخلاساتون؟

    • بدون نام

      کار پنج ساله چی؟ داره دولت تون به تهش می رسه ولی هنوز حرف حرف حرف...
      با وقاحت تمام می گی خونه ام فقط!! 4-5 میلیارد می ارزه! من با مدرک دکترا و بعد 15 سال کار شرافت مندانه برای دولت کل زندگیم با طلاهای خانمم به دویست میلیون تومان نرسید بتونیم یک لونه زنبور بخریم از خفت مستاجری راحت بشیم...

    • بدون نام

      ملتی که فرش میبافند چرا باید روی حصیر بخوابند؟
      ایران با این همه ثروت چرا باید فقیر داشته باشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج