۶۹۰۴۷۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تحلیل سی ان ان از حکم ترامپ برای «پومپئو»

یک شبکه آمریکایی با اشاره به برکناری «رکس تیلرسون» گزارش کرد که رئیس سیا برای هدایت وزارت خارجه آمریکا برگزیده شده است تا سیاست‌های افراطی «دونالد ترامپ» در قبال ایران و کره شمالی را تقویت کند.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا را برکنار کرد و «مایک پومپئو» رئیس «سیا» را جایگزین وی کرد.

شبکه سی ان ان با توجه به جدیدترین تحولاتی که در دولت آمریکا به وجود آمده است گزارش کرد که انتظار می‌رود که پومپئو برای پیشبرد سیاست‌های افراطی و تند ترامپ در قبال ایران و کره شمالی، هدایت وزارت خارجه آمریکا را برعهده بگیرد.

این گزارش در توضیح آنچه که بیان کرده بود، نوشت، پومپئو از حملات نظامی علیه ایران حمایت کرده است و در عین حال به شدت علیه برجام اقدامات لابی‌گرایانه‌ای را انجام داده است و همچنین یکی از نیروهای پشت پرده اقدام دولت ترامپ برای اعمال فشار به کره شمالی بوده است.

بنا به گفته ناظران، برکناری تیلرسون و جایگزین کردن وی با پومپئو، ابهامات و ناپایداری‌هایی را به وجود آورده است.

مقامات کاخ سفید به سی ان ان گفته‌اند که پومپئو از طریق جلسات اطلاعاتی روزانه خود با رئیس‌جمهور آمریکا یک پیوند نزدیک به وجود آورده است و شخصاً سه الی چهار مرتبه در هفته به رئیس‌جمهور گزارش ارائه می‌کرد.

طبق گزارش سی ان ان، در صورتیکه پومپئو بعنوان وزیر خارجه جدید آمریکا تأیید شود، اولین وظیفه وی بعنوان وزیر خارجه جدید آمریکا، بررسی موضوع نشست با کره شمالی است که برای ماه مه معین شده بود.

یکی از منابع نزدیک به کاخ سفید در گفت‌وگو با سی ان ان گفت که دلیلی که ترامپ، پومپئو را برای وزارت خارجه برگزیده است، این است که خواستار «آماده کردن یک تیم قوی برای کره شمالی است».

نشانه‌ها حاکی از آن است پومپئو در صدد است حداکثر فشار علیه پیونگ‌یانگ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را حفظ کند.

«پاتریک کرونین» مدیر ارشد برنامه امنیت آسیا-پاسیفیک در مرکز امنیت آمریکای جدید تصریح کرده است که عقاید جنگ‌طلبانه پومپئو در خصوص چگونگی رویارویی با کره شمالی، به وادار کردن کره شمالی و رهبر این کشور برای واگذار کردن امتیازات کمک می‌کند.

این گزارش سپس درباره ایران نیز توضیح داد، پومپئو همچنین عقاید بسیار جنگ‌طلبانه‌ای در قبال برجام دارد و خواستار انحلال آن و حملات نظامی علیه تهران به جای به کار گیری دیپلماسی شده است.

گروهی موسوم به «دیپلماسی کارساز است» در بیانیه‌ای اعلام کرد که «پومپئو یک رهبر بی‌ثبات‌کننده برای وزارت خارجه خواهد بود که رئیس‌جمهور را به عقب‌نشینی از تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای ترغیب می‌کند و می‌تواند کشور ما را به سوی یک جنگ دیگر در منطقه سوق دهد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج