۶۹۰۷۱۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

قدرت در چنگ ملکه اروپا است

«صدراعظم کهنه‌کار آلمان که رسانه‌ها به او لقب "ملکه اروپا" را داده‌اند، به عنوان نجات یافته از عمیق‌ترین بحران حکومتداری کشورش دوباره ظهور کرده، گرچه از نظر بسیاری از ناظران این دور آخرین دور حکمرانی اوست.»

خبرگزاری ایسنا: «صدراعظم کهنه‌کار آلمان که رسانه‌ها به او لقب "ملکه اروپا" را داده‌اند، به عنوان نجات یافته از عمیق‌ترین بحران حکومتداری کشورش دوباره ظهور کرده، گرچه از نظر بسیاری از ناظران این دور آخرین دور حکمرانی اوست.»

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بررسی عملکرد رهبر قدرتمند آلمان پرداخته و می‌نویسد: پس از ۱۲ سال حکومتداری بر بزرگترین اقتصاد اروپا، از آنگلا مرکل به عنوان قدرتمندترین زن جهان یاد می‌شود. چنانچه مرکل ۶۳ ساله چهارمین دوره چهار ساله صدراعظمی را تکمیل کند، می‌تواند با ماراتن حکومتداری مرشدش هلموت کوهل، صدراعظم اتحاد مجدد آلمان رقابت کند. ۱۶ سال صدراعظمی کوهل طولانی‌ترین دوران صدراعظمی آلمان است اما برخی از ناظران بعید می‌دانند که مرکل بتواند این رکورد را بشکند.

پریشانی‌های عمیق مرکل هزینه‌ای است که او برای اقدام بی‌باکانه گشایش مرزهای آلمان به روی سیل مهاجرتی می‌پردازد؛ موجی که بیش از یک میلیون پناهجو را از ۲۰۱۵ وارد آلمان کرد. این اقدام بشردوستانه گرچه او را به قهرمانی لیبرال تبدیل کرد اما همچنین واکنش‌های بیگانه‌هراسان را در پی داشت که نهایتا به حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان که بر طبل "مرکل باید برود" می‌کوبد، وجاهت داد.

سپتامبر گذشته زمانیکه آلترناتیو برای آلمان به پارلمان راه یافت، تابوی حضور افراطی‌ها در بوندستاگ شکست شد و حزب مرکل به عنوان پیروز همیشگی انتخابات‌ها به حاشیه رفت و بدترین نتیجه را از ۱۹۴۹ به نام خود ثبت کرد. گرچه هیچکدام از همکاران حزبی مرکل جرات ندارند علنا رهبری او را به چالش بکشند، اسکار نیدرمایر، از تحلیلگران سیاسی می‌گوید: مشخص است که آنگلا مرکل از اوج گذشته است.

مرکل که در پس پرده آهنین رشد کرده است، در سال‌های دور و دراز حکومتداری بحران‌های متعددی را پشت سر گذاشته است. معترضان او را "ملکه ریاضت" اروپا می‌دانند زیرا موضعش در برابر اقتصادهای پر بدهی منطقه یورو سرسختانه بود. در آشفته بازاری که با پیروزی دونالد ترامپ، بریگزیت و چندین بحران جهانی دیگر تکمیل شد، او به عنوان مدافع دموکراسی لیبرال مورد ستایش قرار گرفت.

اینگونه به نظر می‌رسد که مرکل با استایل متواضع و عملگرایش هنر ماندن در قدرت در یکی از کشورهای ثروتمند و رو به کهنسالی را که مایل به تداوم تغییر است، تکمیل کرده است. مرکل که غالبا بابت کناره‌گیری از مباحث چالش‌برانگیز هدف انتقاد قرار می‌گیرد، اثبات کرده این توانایی را دارد که تصمیمات جسورانه‌ای چون عدم استفاده از تاسیسات هسته‌ای در آلمان بعد از فاجعه ۲۰۱۱ فوکوشیما در ژاپن را بگیرد.

بسیاری از ناظران این مساله را مطرح می‌کنند که آیا مرکل می‌داند چه زمانی وقت مناسب برای تقدیم کردن تاج حکومت است یا خیر. زمانی که او اخیرا آنگرت کرمپ-کارنباوئر، از سیاستمداران منطقه‌ای را به عنوان دبیرکل حزبش انتخاب کرد، بسیاری از ناظران آن را جانشین تعیین کردن مرکل دانستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قدرت خوبه هم پول دارن هم قدرت هم بهترین اسلحه جهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج