جاباما
۶۹۰۹۱۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آلمان: برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم

وزیر خارجه جدید آلمان در دیدار با همتای فرانسوی‌اش در پاریس بر ضرورت همکاری برای حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه جدید آلمان در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی‌اش «ژان ایو لودریان» در پاریس گفت کشورش تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران را ادامه می‌دهد.

حساب کاربری وزارت خارجه آلمان، بامداد پنجشنبه به نقل از «ماس» نوشت: «همکاری نزدیک با شرکای فرانسوی‌مان در موضوعات بین‌المللی نظیر روسیه، سوریه، اوکراین و ایران ادامه خواهیم داد.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش خواهیم کرد.»

آلمان، در کنار فرانسه و انگلیس سه کشور اروپایی هستند که در حین مخالفت با مواضع دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر لغو «برجام»، با درخواست‌های آنها برای تشدید فشارها علیه تهران در حوزه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای همراه شده‌اند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۲ دی‌ماه، در جدیدترین اقدام خود ضد برجام علی‌رغم تمدید رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تهدید کرد ممکن است این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت در صورتی که نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام نکنند او در موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها (۱۲۰ روز بعد) آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد کرد.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا که قرار است به زودی از سمتش کنار برود روز دوم بهمن‌ماه بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی در لندن گفت با کشورهای اروپایی بر سر تشکیل کارگروهی با مأموریت «اصلاح برجام» موافقت کرده است. مقام‌های کشورهای اروپایی هنوز رسماً درباره این ادعا موضع‌گیری نکرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج