۶۹۱۱۶۴
۲ نظر
۵۰۲۳
۲ نظر
۵۰۲۳
پ

کشف ۹۰ درصد جرائم در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه ۹۰ درصد جرائم رخ داده در سال جاری در سطح استان کشف شده و در این زمینه دارای رتبه سوم کشوری هستیم و نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد احساس امنیت در استان حدود ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه ۹۰ درصد جرائم رخ داده در سال جاری در سطح استان کشف شده و در این زمینه دارای رتبه سوم کشوری هستیم و نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد احساس امنیت در استان حدود ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است.

سردار «محمد قنبری» در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ باند سرقت، ۱۲ باند سارق به عنف و ۳۰ باند سرقت مسلحانه در سطح استان متلاشی شده و در این راستا سال آینده یکی از اولویت‌های ما کاهش جرائم خشن با همکاری مردم و حضور موثر پلیس است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه امسال با ۱۲ درصد کاهش در زمینه وقوع سرقت در سطح استان نسبت به سال گذشته، رتبه نخست استان‌های کشور را در این زمینه کسب کردیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: واگرایی مردم نسبت به نیروهای معاند و همگرایی نسبت به نظام باید بیش از پیش پررنگ شود، چرا که در زمینه امنیت حاکم در استان بیشترین نقش را مردم دارند و در حقیقت مردم تولید کننده امنیت و ما حافظ آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام مردم سیستان و بلوچستان انسان‌هایی شریف هستند، خاطرنشان کرد: پلیس میان اندک سرسپردگان به معاندان و عمده مردم شریف این خطه از کشور تفاوت قائل است و قدر مردم خونگرم سیستان و بلوچستان را می‌داند و در این راستا همکاری و تعامل نزدیکی با مردم دارد.

قنبری با بیان این‌که سال ۹۶ سالی بود که احساس امنیت در استان ما ارتقاء مطلوبی داشت و در این زمینه سازمان‌ها و اقشار مختلفی دخیل هستند که انتظامی یکی از آنهاست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال جاری با ۱۲ درصد کاهش در زمینه وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته، رتبه نخست استان‌های کشور را در این زمینه کسب کردیم.

وی به عملکرد مطلوب انتظامی سیستان و بلوچستان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اشاره داشت و گفت: امسال ۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح استان کشف شده که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش از لحاظ ارزش کشفیات را نشان می‌دهد و همچنین اعضای ۱۲۲ باند قاچاق در سطح استان دستگیر شدند که رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

قنبری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ دستگاه تانکر قاچاق سوخت در استان توقیف و ۱۶۳ محل دپوی سوخت قاچاق شناسایی شده و تلاش داریم تا در راستای مبارزه با قاچاق سوخت کمترین آسیب به مردم وارد شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که امسال ۲۷ هزار و ۲۳۵ عملیات انتظامی در استان انجام شده که اکثر آن‌ها منجر به درگیری با مجرمان بوده، ادامه داد: در این راستا ۱۰۹ نفر از اشرار توسط نیروهای ما دستگیر شدند.

وی با اشاره به عملکرد بی‌نظیر انتظامی استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر، گفت: در سال جاری تا امروز ۱۲۵ تن انواع مواد مخدر توسط ماموران انتظامی در سطح استان کشف و ضبط شده که ۶ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و البته این آمار در تاریخ استان بی‌سابقه بوده است. پ قنبری اضافه کرد: امسال ۸۰۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان دستگیر شده و در مجموع ۵ هزار و ۶۰۴ عملیات در حوزه مواد مخدر در استان انجام شده که فقط ۱۶۳ مورد منجر به درگیری مسلحانه شده و ۸۲۴ خودرو در این عملیات‌ها از قاچاقچیان توقیف شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق انتظامی استان برای فعالیت در ایام نوروز، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۱۲ هزار نیرو در قالب بیش از ۱۰۰۰ تیم در طرح امنیت نوروزی در سطح استان فعال هستند و تلاش دارند تا مردم استان و مسافران با امنیت و آرامش ایام نوروز را سپری کنند.

قنبری با تأکید بر این‌که متأسفانه هم‌اکنون بسترهای مناسبی در زمینه زیرساخت‌های جاده‌ای در استان نداریم، افزود: حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد که تنها ۷۸۰۰ کیلومتر آن آسفالت است و در مجموع ۲۴۰ کیلومتر راه دوطرفه در سطح استان داریم هم‌چنین هر پایگاه ما ۵۰۰ کیلومتر راه را پوشش می‌دهد که با این شرایط نمی‌توان شرایط مطلوبی را در زمینه کنترل تصادفات انتظار داشت اما باز هم پلیس تمام توان خود را در این راستا به کار گرفته است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ کشته در حوادث رخ داده در جاده‌های سطح استان داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد و می‌طلبد مردم در این راستا و با هدف حفظ جان خود همکاری مناسب‌تری با پلیس داشته باشند؛ ما هم در این راستا ۳ هزار و ۱۵۳ نفر از نیروهای انتظامی استان را در قالب ۴۸ تیم جهت تامین امنیت ترافیکی جاده‌های درون شهری و برون شهری به کار گرفته‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش به خاطر بیکاری وفقروافغانستان کوچیک عقب مونده پررووحشی مفت خورسدزدواب هیلمن وهامون نمیدوموجب خشکسالی وریزگردهاشدخو شابه غیرتتون

    • مادر

      آقای فرمانده اگه وافعا امنیت کشور برات مهمه یه کاری به این بلوچ ها بده من همسرم بلوچه از سر ناچاری دست به این کارا مبزنه شما یه بلوچی پیدا کن که کار دولتی داشته باشی .خب اینا خرج زن بچه شون چه جوری باید در بیارن .خدا ازتون نگذره امیدوارم روزگار شما هم از این بلوچا بدتر بشه.اینها همه از سر فقر و بدبختیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج