جاباما
۶۹۱۱۷۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تهرانی‌ها روزانه چقدر زباله تولید می‌کنند؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: تهرانی‌ها روزانه ۸ هزار تن زباله تولید می‌کنند و شهروندان شمالی سهم بیشتری را در این بخش دارند.

خبرگزاری تسنیم: محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از مرکز جمع آوری و تفکیک زباله تهران در کهریزک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: الویت اول فعالیت شهرداری خدمات شهری است و در خدمات شهری الویت اول جمع آوری پسماند است و متاسفانه در شهر تهران نسبت به شهرهای بزرگ دنیا براساس استاندار دو برابر زباله تولید می‌شود.

وی تصریح کرد:در جنوب شهر هر شهروند تقریبا ۸۰۰ گرم و شمال شهر ۱۲۰۰ گرم زباله تولید می‌شود و جالب است پولدارهای شمال شهر ۴۰۰ گرم بیشتر جنوب شهر زباله تولید می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی بیان کرد: مجموعه زباله‌های تهران اعم از خشک،تر ونخاله به حدود ۸ تا ۹ هزار تن در روز می رسد که اهمیت بسیاری دارد و هزینه بالای هم برای شهر تهران دارد که حدود ۸۰۰ میلیارد تومان. پس در واقع این موضوع از الویت‌های شهر تهران است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص استفاده درآمد از زباله و تبدیل آن به برق اظهار کرد: در این بخش از گذشته کارهای خوبی شده و و ضعیت ما بد نیست و این در حالی است که ما در بخش جمع آوری زباله از مبدا دچار مشکل هستیم چرا که موضوع تفکیک و جداسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید این را به مردم آموزش بدهیم.

وی ادامه داد: تبدیل زباله به کمپس و انرژی از مواردی است که باید به آن توجه شود و برای شهر درآمدزایی داشته باشیم و این در حالی است که از این زباله می‌توان بیش از ۵۰ مگاوات برق تولید کرد و تقریبا ۲ تا ۳ هزار تن کمپس گرفت و در نتیجه حداقل می‌تواند هزینه خود را دربیاورد.

هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به اینکه شهردار تهران همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد: امروز هم آقای نجفی در دو برنامه شهرداری حضور داشتند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص استعفای نجفی هم گفت: باید صبر کنیم در اولین جلسه شورای شهر تهران در سال آینده به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ۴۰ سال است که میخواهید به زباله برای تولید انرژی و کمپوست توجه کنید، خیلی مسخره اید.

    • محمد سلطان

      ... آقا زاده ها روزانه چقدر پول مردم را به یغما میبرند! زباله که خوبه بازگشت انرژی داره این اختلاس وغارت ورشوه به کشورهای افریقاای است که بیکاری میاره!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج