جاباما
۶۹۱۷۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیش بینی رشد مصرف بنزین در سال ٩٧

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به عدم افزایش قیمت بنزین و افزایش تولید و واردات خودرو گفت:پیش بینی میشود مصرف بنزین در سال ١٣٩٧، ۸.۸ تا ٩درصد رشد داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به عدم افزایش قیمت بنزین و افزایش تولید و واردات خودرو گفت:پیش بینی میشود مصرف بنزین در سال ١٣٩٧، ۸.۸ تا ٩درصد رشد داشته باشد.

سید محمدرضا موسوی خواه در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه مصرف بنزین در سال ١٣٩٦، هشت درصد رسد داشته است، اظهار کرد:پیش بینی میشد مصرف بنزین در سال جاری شش درصد رشد داشته باشد اما رشد مصرف بیش از هشت درصد بود.

میانگین روزانه مصرف بنزین تا ٢١اسفندماه ۸۰.۳ میلیون لیتر بود و پیش بینی میشود مصرف بنزین در سال آینده روزانه ٨٧میلیون و ٨٠٠هزار لیتر شود.

وی در مورد مصرف بنزین سوپر نیز توضیح داد: مصرف بنزین سوپر بیش از ۱۲ درصد رشد داشت و از ۳.۳ به ۳.۷ رسید. پیش‌بینی شده میزان مصرف بنزین سوپر در سال ۱۳۹۷ با ۲۰ درصد رشد به پنج میلیون لیتر برسد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان این‌که به دلیل افزایش نرخ ارز میزان سفرهای داخلی افزایش و میزان سفرهای خارجی کاهش خواهد یافت، گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار گردشگر برای کیش ثبت نام کرده‌اند که این میزان در سال گذشته ۲۲۰ هزار بوده است.

افزایش ۳ درصدی مصرف نفت گاز

موسوی‌خواه در مورد مصرف نفت گاز در بخش نیروگاهی و غیرنیروگاهی، توضیح داد: میانگین مصرف نفت گاز در سال ۱۳۹۵، ۸.۴ بوده که در سال ۱۳۹۶ با سه درصد رشد به ۸۲.۷ رسیده است. البته این میزان در بخش غیرنیروگاهی چهار درصد رشد داشته و در بخش نیروگاهی با کاهش مصرف روبه‌رو بوده است. ما در بخش نیروگاهی افزایش مصرف نخواهیم داشت، اما پیش‌بینی شده در بخش غیرنیروگاهی سال آینده مصرف بیش از پنج درصد رشد یابد.

کاهش ۹ درصدی مصرف نفت سفید

وی از کاهش ۹ درصدی مصرف نفت سفید خبر داد و گفت: میزان مصرف نفت سفید از ۸.۴ به ۷.۶ رسیده است. میزان مصرف نفت سفید در سال آینده با توجه به توسعه گازرسانی بیش از ۱۰ درصد کاهش خواهد داشت و به هفت میلیون لیتر خواهد رسید.

افزایش ۴ درصدی مصرف نفت کوره

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که مصرف نفت کوره در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵، چهار درصد در نیروگاه‌ها داشته است، توضیح داد: البته مصرف نیروگاه‌ها ۱۰ درصد کاهش داشته، اما به دلیل افزایش ذخیره‌سازی نفت کوره چهار درصد رشد مصرف داشته و از ۱۳.۹ به ۱۴.۵ رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج