۶۹۲۲۹۵
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

طنز؛ صف خرید گوشی s۹ سامسونگ

شاهين قدياني در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در هفته‌ای که گذشت با ورود گوشی مدل جدید سامسونگ، صف خریدی در بازار تهران تشکیل شد که توی جمعه سیاه در آمریکا تشکیل نشده بود. افراد این مدل صف‌ها از نظر مالی، وضعیت‌های متفاوتی دارند که دو نوع آن از بقیه متفاوت‌تر است.

شاهين قدياني در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در هفته‌ای که گذشت با ورود گوشی مدل جدید سامسونگ، صف خریدی در بازار تهران تشکیل شد که توی جمعه سیاه در آمریکا تشکیل نشده بود. افراد این مدل صف‌ها از نظر مالی، وضعیت‌های متفاوتی دارند که دو نوع آن از بقیه متفاوت‌تر است.

در نوع اول آقا پسر ۳۰ساله ما۱۱ظهر از خواب بیدار می‌شود و به مادرش می‌گوید: «مامی پول تو جیبیم رو میخوام با کامی اینا بریم گوشی بخریم» و مادرش پنج میلیون می‌دهد و می‌گوید «زود برو پسر اِفی دوستم از صبح رفته تو صف، الان میخره عکسش‌رو میذاره تو اینستا، تو زودتر بگیر یه استوری بذارم پوزش‌رو بزنم». اما در نوع دوم طرف اجاره خانه منزلش را سه ماه است که نداده و به خاطر روبه‌رو نشدن با صاحبخانه مثل مایکل اسکافیلد از پنجره وارد خانه‌اش می‌شود، چهار تا دندانش به صورت شیفتی درد می‌کند و نیاز به عصب‌کشی دارد، چشمش از عینکش چهار شماره جلو افتاده و پول ندارد که این مشکلات را حل کند، اما از هفت جد و آباء پول قرض می‌کند تا گوشی آخرین مدل را بگیرد. حالا گوشی فعلی همین آدم چیست.

یک مدل پایین‌تر همان گوشی، که سه ماه پیش تازه به بازار آمده است. تنها اختلاف دو مدل گوشی هم تفاوت در قدرت تشخیص رنگ در دوربین و قدرت پردازش کارت گرافیک است. حالا طرف با گوشی چه‌کار می‌کند؟ حداکثر تلگرام را باز می‌کند چهارتا جوک می‌خواند و برای باجناغش فوروارد می‌کند. یعنی یک گوشی ۱۰۰هزار تومانی مدل ۱۹۹۰ هم دست طرف باشد اکثر اوقات سی‌پی‌یوی گوشی با چیپست‌هایش یک قل دو قل بازی می‌کند.

بعضی از قابلیت‌های گوشی‌های گرانقیمت هم کلا در ایران قابل استفاده نیست یا کلا استفاده نمی‌شود. مثلا در خارج از کشور در برخی موارد می‌توان با گوشی، کنترل بسیاری از دستگاه‌های منزل را در اختیار گرفت. اما اینجا گوشی را كه سمت تلویزیون می‌گیری و دکمه را فشار می‌دهی تلویزیون می‌گوید: «قابلیت موجود برای کشور شما فعال نشده است. اینترنت گوشی هم سرعتش کمه، اینترنت خودمم فیلتره نمیتونم به سایتمون وصل بشم، برق هم که مدام قطع و وصل میشه، کنترل خودم رو میزه، با همون بزن من نوکرتم هستم».

گوشی را سمت مهتابی هم كه بگیری فحش می‌دهد. خیلی از قابلیت‌های گوشی هم کلا کشف نمی‌شود یعنی مثل فوتوشاپ که در ایران فقط بخش کوچک کردن دماغ و برداشتن خال صورت آن استفاده می‌شود، در گوشی هم چه ۱۰۰ هزار تومانی باشد چه سه میلیون تومانی بعد از خرید گوشی و ریختن چند نرم افزار گوشی به مرحله استفاده می‌رسد و اگر از طرف بپرسی چطوری صفحه گوشی را می‌توان روی تلویزیون هوشمند انداخت، جوری نگاهت می‌کند که انگار گفته‌ای موشک فالکون ایکس را روی سیارک سوم زحل فرود بیار.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عین واقعیت..

    • بدون نام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج