۶۹۳۶۴۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آیین بزرگداشت روز جهانی نوروز در لندن برگزار شد

آیین بزرگداشت روز جهانی نوروز شامگاه چهارشنبه برابر با اولین روز از فصل بهار، با حضور شخصیت‌های سیاسی، دیپلمات‌ها و جمعی از ایرانیان مقیم انگلیس ، در لندن برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا: آیین بزرگداشت روز جهانی نوروز شامگاه چهارشنبه برابر با اولین روز از فصل بهار، با حضور شخصیت‌های سیاسی، دیپلمات‌ها و جمعی از ایرانیان مقیم انگلیس ، در لندن برگزار شد.

این مراسم به میزبانی 'حمید بعیدی نژاد' سفیر ایران در لندن و با حضور شماری از سفرای کشورهای مختلف، 'الیستر برت' معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه انگلیس و 'راب مکر' سفیر جدید انگلیس در تهران در محل رزیدانس سفارت برگزار شد.

بعیدی نژاد در ابتدای مراسم با تبریک سال نو، به تصویب روز جهانی نوروز توسط سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۰ میلادی اشاره کرد و افزود: ۲۱ ماه مارس در تقویم سازمان ملل به عنوان روز جهانی نوروز ثبت شده است. نوروز صرفاً یک رویداد فرهنگی در ایران نیست بلکه در کل منطقه مستتر می‌باشد. کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، افغانستان، آسیای مرکزی و ترکیه این روز را جشن می‌گیرند و این نشان‌ دهنده اهمیت نوروز است.

وی ابراز امیدواری کرد که نوروز زمینه برقراری صلح و امنیت در کل منطقه و جهان را به وجود آورد.

در ادامه مراسم ، سایر سفرای حاضر در نشست ازجمله سفیر آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، لبنان و سفیر جدید انگلیس در تهران نیز سخنانی را در گرامیداشت این روز بیان داشتند.

همچنین الیستر برت معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه انگلیس نیز طی اظهاراتی نوروز را فرصتی برای دیپلماسی و گفت‌وگو در جهت استقرار صلح و امنیت در منطقه توصیف کرد.

در این برنامه همچنین نوازندگان از گروه‌های مختلف گوشه‌های از موسیقی کلاسیک و شرقی و نواهای ایرانی نواختند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

گفتنی است مجمع عمومی سازمان ملل متحد در چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بیست و سوم فوریه ۲۰۱۰ میلادی با تصویب قطعنامه‌ای، بیست و یکم مارس برابر با یکم فروردین را در چارچوب ماده ۴۹ با عنوان فرهنگ صلح و روز جهانی نوروز به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد.

این اقدام که برای نخستین بار در تاریخ این سازمان صورت گرفت، سبب به رسمیت شناختن نوروز ایرانی به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج