۶۹۵۱۰۱
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

ضرورت فرهنگسازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: کار فرهنگی و تبلیغاتی در حوزه اصلاح الگوی مصرف بسیار موثر است و باید از این ظرفیت برای توجیه مردم استفاده کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از شهرداری قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار با شهردار و مدیران شهرداری قم که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه شهر قم با دیگر شهرهای کشور متفاوت است گفت: شهر قم متعلق به جهان اسلام و تشیع و ماوراء کشور است؛ آبروی قم آبروی شیعه است و مشکلات آن نیز مشکلات عالم تشیع است؛ علاوه بر ظرفیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه، قم خاستگاه انقلاب است و هرچه خدمت به این شهر شود به جا است.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید موقعیت قم را با توجه به ظرفیت‌های آن شناخته و متناسب با آن رفتار کنند اظهار کرد: مشکلاتی که در روند کار شهرداری وجود دارد باید با نمایندگان مردم در مجلس مطرح شود و باقی شهرداری‌هایی که دچار این مشکلات هستند نیز مطالب را مطرح کنند تا بالاخره دستتان به جایی برسد.

این مرجع تقلید اذعان کرد: اگرچه دولت دستش خالی است اما می‌تواند در فضاهایی که ضرورتی ندارد بودجه را به سمت فضاهایی که ضروری است سوق دهد.

وی گفت: مدیران قم می‌توانند رساتر از شهرهای دیگر مشکلات را فریاد کنند و نباید از پیگیری رفع مشکلات مایوس شد؛ به هر اندازه‌ای پیگیری‌ رفع مشکلات به نتیجه برسد به جا است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری کارهای بسیار خوبی در شهر قم انجام داده است گفت: برنامه‌هایی که در آینده دارید بسیار بهتر از گذشته است اما باید دقت کنید که ظرفیت‌های قم به خوبی به کار گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بلوار پیامبر اعظم ظرفیت خوبی است که هم می‌تواند مشکلات مالی شهرداری را حل کند هم آبرویی برای شهر قم باشد که در حال حاضر متروک باقی مانده است.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت فرودگاه قم تصریح کرد: قم اگر دارای فرودگاه باشد چهره آن تغییر خواهد کرد؛ اگر قم فرودگاه آبرومندی داشته باشد ظرفیتی ویژه برای شهر ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پردیسان بدون برنامه ساخته شده است گفت: الزامات شهرنشینی در پردیسان پیش‌بینی نشده است؛ این شهر بسیار عظیم است و نیازمند فضاهای خدماتی چون بازار، فضای سبز، بیمارستان و... است و باید فکری برای این منطقه بشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ساختمان‌های نیمه‌کاره موجود در شهر قم اذعان کرد: این ساختمان‌ها که بعضا در خیابان‌های اصلی مرکز شهر است چهره خوبی ایجاد نکرده و بعضا هم اینقدر زیاد است که مشتری لازم را نیز ندارد؛ باید در ساختمان‌سازی ظرفیت شهر را در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: فرهنگی که در ساخت و سازها بر عده‌ای بساز و بفروش حاکم شده که اسکلت را می‌سازیم و سپس باقی آن را مشتری‌ها پرداخت می‌کنند مناسب نیست و باید کمی در ارائه مجوز به آنها سخت‌گیری شود و زمان برای تکمیل این پروژه‌ها قائل شد.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات آب شرب قم تصریح کرد: شهر قم سهمی از سرشاخه‌ها دارد که مردم به آن امید بستند و باید دقت کرد که اجازه ندهیم جلوی این پروژه مهم و کلیدی گرفته شود.

وی با اشاره به پروژه‌های شهرداری در اصلاح و بهسازی ورودی‌های شهر گفت: باید ورودی‌های شهر آبرومندتر از امروز باشد و در ورود به این شهر جلوه تقدس قم مشخص باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید در قم کاری شود که مردم از نظر فرهنگی توجیه شوند اظهار کرد: جریمه و چیزهای بازدارنده در جایگاه خود نیاز است اما در حوزه‌های مختلف باید کار فرهنگی شود؛ قم باید الگویی برای شهرهای دیگر باشد چراکه روایت داریم که اسلام هفتاد و چند باب است که یک باب آن در خصوص جلوگیری از آلوده کردن جاده‌ها و معابر است؛ هزار و ۴۰۰ سال قبل اسلام این دستور را داده است در حالی که امروز تازه برخی به این فکر افتاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی و تبلیغاتی در حوزه اصلاح الگوی مصرف بسیار موثر است و باید از این ظرفیت برای توجیه مردم استفاده کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در بخش‌های مختلف تصریح کرد: اگر کار فرهنی شود مردم در حفظ شهر، تامین نظافت شهر، توسعه فضای سبز و... همراهی و کمک خواهند کرد.

وی گفت: شهرداری با مردم بیش از همه دستگاه‌ها سر و کار دارد و اگر مردم به شهرداری کمک کنند کار بسیار آسان‌تر خواهد شد و این بجز با کار فرهنگی محقق نخواهد شد؛ گروه‌های کارشناسی باید در این زمینه فکر کنند و راهکار بدهند تا مردم از نظر فرهنگی توجیه شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تیم فعلی مدیریت شهری قم را موفق خواند و گفت: امیدواریم در سال ۹۷ شاهد توفیقات بیشتری در عرصه خدمت به مردم در شهرداری باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مارعایت میکنیم اگردولت دشتش خالی ماهم هیچس دربساط نداریم نه فقط درشهرداری درجاهای دیگه هم بایددرخدمت مردم باشند

    • بدون نام

      اره الگوی مصرفی در دولت نداریم برای مسئولین بذاریم تا یاد بگیرند چطور اموال ایران رو مصرف کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم همینقدر که بااین گرونی ها دارن میسازند خداروشکرکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج