۶۹۵۷۸۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

سردار سلامی: ایران هرگز تسلیم دشمن نمی‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه نظام مقدس اسلامی از گردنه های سخت تاریخ به واسطه حضور شهدا گذر کرده است، گفت: ملت ایران هرگز دربرابر خواسته های دشمنان تسلیم نمی شود.

خبرگزاری مهر: سردار حسین سلامی بعدازظهر پنج شنبه در مراسم سی اُمین سالگرد شهادت سردار «حسین املاکی» که در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار شد با تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر، اظهار کرد: این مراسم تجلیل از یک قهرمان ملی و احیای مجاهدت و خاطرات وی است.

وی شهید املاکی را متعلق به جهان اسلام و همه ملت ایران دانست و افزود: شخصیت ملت ها توسط قهرمان، پهلوانان و افراد بزرگ آن کشور مشخص و به جهان معرفی می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهدا، رزمندگان و ایثارگران جزء این دسته هستند، گفت: برخی شخصیت ها به دلیل ویژگی خاص و منحصربه فرد خود بیش از دیگران در این میان می درخشند که شهید «حسین املاکی» یکی از این افراد بود.

الگوبرداری شهدا از تعصب، غیرت و روحیه فداکاری حضرت علی (ع)

وی به بیانات مقام معظم رهبری درباره شخصیت این شهید بزرگوار اشاره و خاطرنشان کرد: عبارت زیبای «قهرمان وطن» از سوی مقام معظم رهبری درباره شهید املاکی یکی از عمیق ترین و زیباترین مفاهیم درباره وی است که افتخاری بس بزرگ برای بازماندگان این شهید محسوب می شود.

سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه عظمت و از خودگذشتگی شهدا تنها در گذشت از دنیا و پیوستن به خداوند متعال نبوده و نیست، تصریح کرد: عبور انقلاب و کشور از گردنه های سخت و دشوار و تسلیم نشدن در برابر دشمنان از مهم ترین کارهای شهدا برای این ملت و این کشور بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه شهدا تعصب، غیرت و روحیه فداکاری و مبارزه را از امام علی (ع) آموختند، افزود: عبرت گرفتن از حوادثی که در طول تاریخ اسلام رخ داده بود و همچنین پشتیبانی از امام عصر خود سبب شد که شهدا به بیگانگان و دشمنان انقلاب و اسلام اجازه هیچ گونه تعرضی ندهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید املاکی پرچم دار چنین روحیه و تفکری بود، اظهار کرد: حضور چنین افرادی در جبهه های هشت سال دفاع مقدس سبب شد که دشمن نتواند به مقاصد پلید خود دست یابد.

وی با اشاره به اینکه سلطه شرق و غرب بر روی کشورهای جهان نوعی انجماد در جهان ایجاد کرده بود که با حضور امام خمینی (ره) ذوب و نابود شد، گفت: این حضور سبب احیای اسلام و ورود به عرصه سیاست شده و از کشور و ملت همیشه مطیع قدرت های جهان یک ملت مقاوم ساخت.

نمایش قدرت و عظمت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس

سردار سلامی به دشمنی ۴۰ساله آمریکا و کشورهای اروپایی برعلیه نظام مقدس اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که آمریکا و کشورهای اروپایی با پیروزی انقلاب اسلامی و استقامت ملت ایران ضربه سختی خوردند که تحمل نکرده و برای رسیدن به اهداف خود طی این سال ها توطئه های بسیاری برعلیه نظام و ملت ایران انجام دادند.

وی با بیان اینکه شکوه، عظمت و قدرت انقلاب اسلامی و ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با حضور فرزندان غیرتمند خود همانند شهید املاکی ها به جهانیان به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: درجنگ تحمیلی که طولانی ترین جنگ قرن ۲۰ بود فرزندان این سرزمین سخت ترین جلوه مقاومت را به نمایش گذاشتند.

به گفته سردار سلامی دشمن طی این سال ها به وجود قدرت درون زا در میان ملت ایران آگاه شده و می داند وجود این قدرت، استحکام و وابستگی میان رهبری و مردم رمز ماندگاری و ایستادگی ایران است.

وی آثار و هنر شهدا را تنها مختص به دوران دفاع مقدس ندانست و گفت: این آثار و برکات تا ابد همراه نظام مقدس اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

وجود روحیه جهاد و مقاومت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به الگوبرداری از قیام و فلسفه عاشورا توسط رزمندگان دفاع مقدس و شهدا، ادامه داد: وجود همین روحیه جهاد، ایستادگی و مقاومت برگرفته از قیام عاشورا رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به توطئه دشمن برای ضربه وارد کردن به باورها، اعتقادات و فرهنگ اسلامی این جامعه نیز اشاره و تأکید کرد: امروز توطئه دشمنان فاصله گرفتن و دور کردن جوانان این سرزمین از مسیر نماز، غیرت، هویت، تاریخ و افتخارات آن است.

سردار سلامی یادآورشد: شبهه افکنی، ایجاد مانع در رسیدن به دستاوردهای علمی و همچنین تحریم و فشار و جلوگیری از پیشرفت های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران تنها برای ضربه زدن به اقتدار و قدرت نظام مقدس اسلامی است.

وی با تأکید براینکه دشمن بداند ملت ایران هرگز تسلیم نخواهد شد، افزود: ملت ایران ایستادگی و مقاومت در برابر فشارها، تحریم ها و توطئه دشمنان را از شهدا آموخته اند.

گسترش انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای کشور

سردار سلامی همچنین با اشاره به گسترش انقلاب اسلامی و روحیه جهاد و شهادت خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اسلام امروز با محوریت انقلاب و به رهبری مقام معظم رهبری به بخشی بزرگی از قدرت جهان تبدیل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با شناخت عمیق از مسائل روز دنیا بر سیاست های نظام تصمیم گیری می کند، اظهار کرد: در طول همه این سال ها با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نظام مقدس اسلامی با کوچک ترین عقب نشینی از اهداف و آرمان های خود در برابر استعمارجهانی ایستادگی کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: رهبری معظم در طول این سال ها ذره ای از آرمان های انقلاب در برابر دشمنان کوتاه نیامده بلکه در تمام صحنه ها با رهبری داهیانه خود مانع از ذلیل شدن مسلمانان در مقابل کفار و صهیونیست ها شده است.

سردار سلامی با تأکید براینکه رهبر معظم انقلاب با شناخت عمیق خود از مسائل مانع به نتیجه رسیدن سیاست ها آمریکا در منطقه شده است، گفت: امروز کشور به واسطه برخورداری از تمام فناوری و دانش های روز دنیا بیش از هر زمان دیگری مقاوم ایستاده است.

گفتنی است سردار شهید حسین املاکی نهم فروردین سال ۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ در بمباران شیمیایی دشمن متجاوز در منطقه عملیاتی بانی بنوک به درجه رفیع شهادت رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دشمن جرات ندارد به این کشور چپ نگاه کند اما سردار جان دشمن ما اقتصاد فلج ماست. چاره بیاندیشید وضع خیلی خرابه

    • بدون نام

      باداشتن مدیران توانا== کشور اباد وامنیت برقرار

    • بدون نام

      البته اگر دشمنان داخلی خیانت نکند زمان حمله آمریکا به عراق خیلی ها از داخل عراق با آمریکا همکاری کردن

    • بدون نام

      بسمه تعالی
      سلام برسردارسلامی وهمه سرداران اسلامی
      سردشمن برسردار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج