جاباما
۶۹۶۳۳۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

راهکار کاهش وزن در افراد دیابتی

مطالعه اخیر نشان می دهد در بیماران چاق و مبتلا به دیابت نوع۲، برنامه غذایی شامل صبحانه پرانرژی موجب کاهش وزن، بهبود دیابت و کاهش نیاز به انسولین می شود.

خبرگزاری مهر: مطالعه اخیر نشان می دهد در بیماران چاق و مبتلا به دیابت نوع۲، برنامه غذایی شامل صبحانه پرانرژی موجب کاهش وزن، بهبود دیابت و کاهش نیاز به انسولین می شود.

محققان در مطالعه اخیر خود دریافته اند در بیماران چاق و مبتلا به دیابت که تحت درمان با انسولین هستند، رژیم غذایی روزانه شامل ۳ وعده صبحانه مفصل، ناهار با حجم متوسط و شام سبک می تواند تاثیرات سریع و مثبتی در مقایسه با شش وعده غذایی کوچک در طول روز داشته باشد.

به گفته محققان، تاثیرات سه وعده در روز شامل کاهش وزن بهتر، گرسنگی کمتر و کنترل بهتر دیابت و در عین حال مصرف کمتر انسولین خواهد بود.

محققان تاکید می کنند زمان غذا خوردن و تعداد دفعات غذا خوردن مهم تر از غذا خورده شده و تعداد کالری های مصرفی است.

به گفته محققان، «متابولیسم بدن در طول روز تغییر می کند. یک برش نان مصرف شده در زمان صبحانه منجر به کاهش واکنش گلوکز شده و در مقایسه با یک برش مشابه نان مصرف شده در شب کمتر چاق کننده است.»

در این مطالعه، محققان ۱۱ زن و ۱۸ مرد چاق و مبتلا به دیابت با میانگین سنی ۶۹ سال را که تحت درمان با انسولین بودند مورد مطالعه قرار دادند.

بیماران به طورتصادفی به دو گروه با رژیم غذایی کاهش وزن متفاوت تقسیم شدند؛ هر رژیم غذایی حاوی مقدار یکسان کالری روزانه به مدت ۳ ماه بود.

یک گروه موسوم به Bdiet سه وعده غذایی در روز دریافت می کرد: صبحانه مفصل، ناهار با حجم متوسط، و شام سبک.

گروه دوم موسوم به ۶Mdiet از رژیم غذایی قدیمی برای افراد دیابتی و کاهش وزن پیروی می کرد: شش وعده غذایی سبک که در طول روز با فاصله مساوی مصرف می کردند.

در طول ۳ ماه، گروه Bdiet ۵ کیلوگرم کاهش وزن داشت و گروه ۶Mdiet ۱.۴ کیلوگرم اضافه وزن داشت.

میزان گلوکز ناشتا گروه Bdiet، ۵۴ mg/dl کاهش یافت درحالیکه در گروه ۶Mdiet، تنها ۲۳ mg/dl کاهش یافته بود. گروه Bdiet در مجموع نیاز به انسولین بسیار کمتری داشت درحالیکه گروه ۶Mdiet نیاز به انسولین بیشتری داشت.

محققان مشاهده کردند میزان اشتها و گرسنگی به شکل قابل توجهی در گروه Bdiet کاهش یافته بود، اما در گروه ۶Mdiet افزایش یافته بود.

محققان تاکید می کنند یک رژیم غذایی با زمان بندی مناسب بین وعده های غذایی نقش مهمی در کنترل گلوکز و کاهش وزن دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج