۶۹۶۴۸
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

۸ آتش‌سوزی فراموش نشدنی تاریخ +عکس

در طول سال های متفاوت آتش سوزی های بسیار زیادی رخ داده است و برخی از آن ها بسیار بزرگ و معروف بوده اند. این آتش سوزی ها گاهی سرنوشت یک ملت را تغییر داده اند.

باشگاه خبرنگاران: در طول سال های متفاوت آتش سوزی های بسیار زیادی رخ داده است و برخی از آن ها بسیار بزرگ و معروف بوده اند. این آتش سوزی ها گاهی سرنوشت یک ملت را تغییر داده اند.

آتش سوزی همیشه ترسناک بوده است و در صورت بزرگ بودن می تواند تلفات بسیار زیادی را نیز به جا گذراد. همچنین به غیر از آسیب های جانی، خسارات مالی بسیار زیادی را نیز وارد می کند. در این مطلب به برخی از آتش سوزی های معروف دنیا اشاره می کنیم.

** بوستون

8 آتش‌سوزی فراموش نشدنی تاریخ +عکس

در سال ۱۸۷۲ یکی از بزرگترین آتش سوزی های تاریخ و البته پرهزینه ترین آتش سوزی که در طول تاریخ آمریکا رخ داده است به وقوع پیوست. در این آتش سوزی که جنوب منطقه بوستون را فرا گرفت مناطق کاری و تجاری این شهر سوخته و بسیاری از سرمایه های مردم از بین رفت. این باعث شد تا فقر بخش اعظمی از شهر را فرا بگیرد. بسیاری از مردم شغل خود را از دست دادند و عده ای نیز دیگر حتی خانه برای زندگی کردن نداشتند. از آن پس شهر بوستون به آتش نشانی و ایستگاه های قابل قبول مجهز شد. در این آتش سوزی ۷۷۶ ساختمان نابود شد.

** لندن

8 آتش‌سوزی فراموش نشدنی تاریخ +عکس

پایتخت انگلستان تا به حال چندین بار در آتش سوخته است و تلفات بسیاری بر جای گذاشته است اما در سال ۱۶۶۶ بار دیگر این شهر آتش گرفت ولی تفاوتی بسیار خاص با دیگر آتش سوزی ها داشت. این آتش سوزی تنها ۶ نفر را به کام مرگ کشاند و حتی ۹۰ درصد شهر را نیز نابود کرد. این آتش سوزی که به خاطر فراموش کاری یک شاگرد نانوا درخاموش کردن تنور رخ داد باعث شد تا تمام جوانب طاعون از بین برود و مردم بار دیگر شهر را روی یک محیط کاملا پاک ساختند. این آتش سوزی کمک بسیاری به علم کرد از این رو خیلی خرابی های آن به چشم نیامد.

** شیکاگو

8 آتش‌سوزی فراموش نشدنی تاریخ +عکس

شاید یکی از فراموش نشدنی ترین آتش سوزی های تاریخ در شیکاگو رقم خورده باشد جایی که درسال ۱۸۷۱ به دلیلی نامعلوم بیشتر شهر نابود شد. در آن زمان ۱۷ هزار ساختمان از بین رفت و باعث شد تا ۹۰ هزار نفر بی خانمان شوند. شهر شیکاگو پس از این حادقه دچار مشکلات بسیاری شد و زمستان سختی نیز در همان سال به مردم بی خانمان رسید. تنها شانسی که مردم این شهر داشتند سرعت کم آتش در گسترده شدن بود زیرا تنها ۳۰۰ نفر به دام آتش افتاده و جانشان را از دست دادند. این آتش سوزی همچنین باعث شد تا شهری مدرن بر روی شهر قدیمی ساخته شود.

** رم

8 آتش‌سوزی فراموش نشدنی تاریخ +عکس

شاید کمتر کسی باشد که داستان آتش سوزی رم را نشنیده یا مطلبی در مورد آن نخوانده باشد. در میان داستان ها کتاب ها گفته می شود نرون پادشاه روم باستان این شهر را به آتش کشید تا در غروب آفتاب بتواند آهنگ غمگین بنوازد اما این موارد هیچگاه ثابت نشده است و در کتاب های اصلی تاریخ نیز اشاره به آن ها نشده است. به هر حال این پادشان خونخوار تصمیم گرفت این آتش را راهی برای از بین بردن مذهبیان مسیحی کند و افراد بسیاری را در آتش سوزاند. گفته های تاریخی حاکی از ان است که این آتش سوزی برای مدت ۵روز و نیم شهر را سوزاند و بیش از نیمی از شهر را کاملا با خاک یکسان کرد.

**سانفرانسیسکو

یکی از بزرگترین آتش سوزی های دنیا در سال ۱۹۰۶ و در سانفرانسیسکوی امریکا رخ داد. این آتش سوزی بیش از ۲۵ هزار ساختمان در ۴۹۰ بلوک را بلعید و تلفات بسیار زیادی نیز از خودش به جای گذاشت.

8 آتش‌سوزی فراموش نشدنی تاریخ +عکس

آمار کشته شدگان در این آتش سوزی در حدود سه هزار نفر بود و علت آن نیز انسان و طبیعت شناخته شد. پس از اینکه یکی از سنگین ترین زمین لرزه ها در تاریخ آمریکا در این شهر رخ داد آتشی به وجود آمد و پس از آن به علت از بین رفتن منابع آب و کم تجربه بودن آتش نشان ها این حادثه گسترش پیدا کرد و نیمی از شهر را از بین برد.

**ویسکانسین

درست در همان موقع که آتش بزرگی در "شیکاگو" به وجود آمده بود، ۱۰۰ ها کیلومتر دورتر آتش بزرگتری در حال شعله ور شدن بود که عده بسیار کمی از آن با خبر بودند. این آتش سوزی که یکی از مرگبارترین حوادث در تاریخ آمریکا شناخته می شود در یکی از مناطق آمریکا به نام "ویسکانسین" رخ داد و در آن بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر جان خودشان را از دست دادند.

8 آتش‌سوزی فراموش نشدنی تاریخ +عکس

در این حادثه بیش از ۱۷۰۰ نفر از اهالی روستای پشیتگو در آتش سوختند و هیچگاه بقایای ان ها پیدا نشد. عده ای هم که در حال فرار از آتش بودند به رودخانه رفتند و برخی نیز در آن غرق شدند.

**هالیفکس

این اتش سوزی با اینکه وسعت بسیار زیادی داشت اما چون در دوران جنگ اتفاق افتاد خیلی کسی از ان با خبر نشد. این آتش سوزی در یکی از جزیره های کانادا رخ داد. این در حالی است که این اتفاق به عنوان بزرگترین حادثه اتفاق افتاده به دست بشر شناخته می شود.

8 آتش‌سوزی فراموش نشدنی تاریخ +عکس

اتفاق زمانی رخ داد که یک کشتی باری در اسکله این شهر برای بارگیری مهمات پهلو گرفت و پس از پر شدن بر اثر اشتباه های انسانی این مهمات ها که تخمین زده می شود بیش از ۳ تن بوده اند منفجر می شوند. در این حادثه بیش از هزار نفر کشته و نزدیک به ۹ هزار نفر دیگر نیز مجروح می شوند. همچنین نیمی از شهر نیز در این آتش سوزی از بین رفت.

**توکیو

اتش سوزی توکیو نیز علتی مانند سانفرانسیسکو داشت و همه چیز دست به دست هم داد تا این فاجعه به وجود آید. یک زلزله بسیار قوی آن هم در زمان ناهار که بسیاری در حال اشپزی بودند رخ داد این باعث شد تا آتش خیلی سریع رشد کند. همچنین تسونامی حاصل از زلزله نیز مزید بر علت شد و تلافت بیشتری را به جای گذاشت.

8 آتش‌سوزی فراموش نشدنی تاریخ +عکس

بر اساس آمارها بیش از ۱۴۲ هزار نفر در این حادثه آتش سوزی جان خودشان را از دست دادند و همچنین با تخریب شدن ۵۷۰ هزار خانه نزدیک به ۱.۹ میلیون نفر نیز بی خانمان شدند. این حادثه به عنوان یکی از بزرگترین فجایع در تاریخ ژاپن و دنیا به شمار می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افشین

      آتش سوزی مسکو در زمان اشغال آن توسط ارتش ناپلئون که منجر به نابودی کامل مسکو شد از قلم افتاد.

    • zeynab

      جالب بود.

    • افشین

      آتش سوزی مسکو در زمان اشغال آن توسط ارتش ناپلئون که منجر به نابودی کامل مسکو شد از قلم افتاد.

    • افشین

      آتش سوزی مسکو در زمان اشغال آن توسط ارتش ناپلئون که منجر به نابودی کامل مسکو شد از قلم افتاد.

      پاسخ ها

      • مهران

        بابا فهمیدیم شما هم دو برگ از تاریخ خوندی چن بار میگی اینو شما ببخسید از قلم افتاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج