جاباما
۶۹۶۶۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ترامپ، تهدید به اخراج یک میلیون پناهجو کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با انتشار پیامی‌، سکونت نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار پناهجوی جوان را که تحت حمایت دولت پیشین این کشور قرار داشتند، منتفی دانست و خواستار اعمال قوانینی سختگیرانه در حوزه حفاظت مرزی شد.

خبرگزاری ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با انتشار پیامی‌، سکونت نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار پناهجوی جوان را که تحت حمایت دولت پیشین این کشور قرار داشتند، منتفی دانست و خواستار اعمال قوانینی سختگیرانه در حوزه حفاظت مرزی شد.

وی پس از ماه‌ها ناکامی در مذاکره با اعضای دمکرات‌ کنگره آمریکا برای تامین هزینه‌های دیوار مرزی با مکزیک، در صفحه توئیتر خود نوشت: توافق برسر قانون داکا منتفی است.

داکا قانونی است که در دولت «باراک اوباما» به تصویب رسیده و آن دسته از مهاجرانی که در زمان کودکی وارد آمریکا شده و نقشی در سرنوشت خود نداشتند را تحت حمایت قرار داده بود.

جدال برسر سرنوشت این افراد که در رسانه‌های آمریکایی از آن‌ها تحت عنوان «رویاپرداز» یاد می‌شود، به چندبار تعطیلی دولت آمریکا در ماه‌های گذشته به علت عدم توافق برسر لایحه بودجه منجر شده بود.

لایحه نهایی بودجه، هفته گذشته در نهایت بدون حصول هرگونه توافقی در این رابطه، به امضای ترامپ رسیده و تبدیل به قانون شده بود.

قانون بودجه سال جاری آمریکا از سوی دیگر، بخش بزرگی از هزینه‌های دیوار مرزی در حال ساخت با مکزیک را نادیده گرفته و از همین رو مورد غضب ترامپ قرار گرفته است.

رئیس جمهوری آمریکا در همین رابطه روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: دولت مکزیک، اگر نخواهم بگویم هیچ، ولی نقش بسیار کمی در ممانعت از ورود غیرقانونی افراد به این کشور از مرزهای جنوبی آن و سپس ورود آن‌ها به خاک آمریکا داشته است.

ترامپ افزود: مکزیک باید به روند ورود قاچاقی انسان و مواد به آمریکا پایان دهد و در غیر این صورت، گاو پولساز آن‌ها یعنی نفتا را متوقف خواهم کرد.

اشاره ترامپ به قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی یا به اختصار «نفتا» است که در سال ۱۹۹۴ برای رفع موانع تجاری به امضای دولت های آمریکا، کانادا و مکزیک رسیده بود.

وی که معتقد است بسیاری از قراردادهای تجاری بین المللی، دزد مشاغل آمریکایی هستند، مذاکره مجدد برای نفتا را از همان ماه های نخست ریاست جمهوری کلید زده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج