جاباما
۶۹۶۹۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ادامه بلاتکليفي در فدراسيون کشتي

فدراسيون کشتي همچنان بلاتکليف است. مشخص نيست که رسول خادم به اين فدراسيون برمي‌گردد يا نه.

روزنامه شرق: فدراسيون کشتي همچنان بلاتکليف است. مشخص نيست که رسول خادم به اين فدراسيون برمي‌گردد يا نه. ٢١ اسفند ماه گذشته بود که اعضاي مجمع فدراسيون کشتي بعد از استعفاي ناگهاني خادم از رياست فدراسيون کشتي و سرمربيگري تيم ملي کشتي آزاد، به او مهلتي يک‌ماهه دادند تا او را مجاب به بازگشت کنند. در حالي که اين مهلت يک‌ماهه رو به پايان است و تنها يک هفته از آن باقي مانده، اما مرد همه‌کاره کشتي ايران تاکنون حرفي از برگشتن نزده است. آن‌طور که از شواهد امر پيداست نه خادم تصميمي براي اداره ورزش اول مملکت دارد و نه وزارتي‌ها آن‌طور که بايد تمايلي براي حضور مجدد او در فدراسيون کشتي نشان مي‌دهند. کناره‌گيري غيرمنتظره قهرمان المپيک آتلانتا از فدراسيون کشتي وقتي صورت گرفت که او بي‌پرده از سياست کشور در قبال تبعات عدم رويارويي کشتي‌گيران ايراني با نمايندگان رژيم صهيونيستي انتقاد کرد. بعد از محروميت عليرضا کريمي و مربي‌اش به دليل باخت عامدانه مقابل حريف روس در رقابت‌هاي اميدهاي جهان براي مسابقه‌ندادن با کشتي‌گير اسرائيل بود که خادم در چند مصاحبه خواسته‌هايش را مطرح کرد. او حتي با انتشار بيانيه‌اي از مسئولان نظام خواست با درنظرگرفتن همه جوانب چاره‌اي اساسي براي حل اين معضل پيدا کنند.

اين اظهارات خادم اما بدون اينکه واکنشي را از سوي وزارت ورزش داشته باشد، جنجالي بزرگ در رسانه‌ها به راه انداخت که در نهايت منجر به استعفاي او شد. استعفايي که ادامه‌دار شد و اعضاي شوراي فني تيم‌هاي ملي کشتي آزاد و فرنگي و نايب‌رئيس بانوان نيز همگي در حمايت از خادم از سمت‌هاي خود کنار رفتند. مسئولان وزارت ورزش که در اين مدت انتقادهاي خادم را بي‌جواب گذاشته بودند تنها اظهارنظري که داشتند، مخالفت با استعفاي او بود که از سوي مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش و محمدرضا داورزني، معاونت قهرماني اين وزارتخانه در رسانه‌ها اعلام شد. با اين حال با توجه به دگرگوني اوضاع کشتي، مجمع فوق‌العاده اين فدراسيون برگزار شد و خادم بار ديگر صراحتا در بين اعضاي مجمع و معاون وزير اعلام کرد با اين شرايط تمايلي براي ادامه همکاري با مجموعه کشتي کشور ندارد. البته خادم در اين مجمع اعلام کرد استعفايش به خاطر حواشي مسابقه‌ندادن با اسرائيلي‌ها نبوده و کناره‌گيري‌اش را به مشکلات مالي، نداشتن اختيارات لازم و عدم تعامل وزارت ورزش با اين فدراسيون ربط داد. در اين شرايط اما باز هم اعضاي مجمع با استعفاي خادم مخالفت کردند و به او فرصتي يک‌ماهه دادند تا در اين مدت درخصوص تصميمي که گرفته تجديدنظر کند.

خادم حالا يک هفته ديگر براي اعلام انصراف استعفايش زمان دارد. او از زماني که رفته ديگر هيچ اظهارنظري در رسانه‌ها نداشته و معلوم نيست چه فکري در سر دارد. ابراهيم جوادي، عضو مستعفي شوراي فني آزاد در‌اين‌باره به «شرق» مي‌گويد: «فعلا شرايط مثل قبل است و هيچ فرقي نکرده است. بايد ببينيم آقاي وزير چه کار مي‌کند و موضع ايشان چيست. اگر وزارتخانه بتواند خواسته‌هاي آقاي خادم را برآورده کند، بله، ايشان برمي‌گردد؛ اگر نه، خير برنمي‌گردند. چرا مسئولان به فوتبال سالي ٤٠٠ ميليارد پول مي‌دهند اما به کشتي بودجه مصوبي را هم که دارد، نمي‌دهند. آقاي خادم همه چيزش را براي کشتي گذاشته.

روزي ١٧ ساعت کار مي‌کند. سالانه صدميليارد براي اين فدراسيون اعتبار مي‌آورد. آخر تا چه زماني بايد به اين شرايط ادامه دهد». او به موضوع مسابقه‌ندادن کشتي‌گيران ايراني با اسرائيلي‌ها اشاره مي‌کند: «مسئولان همان‌طور که مشکل مسعود شجاعي را حل کردند، بايد مشکل کشتي‌گيران را هم حل کنند. ايشان مگر مقابل تيم اسرائيل بازي نکرده پس چرا الان مانعي براي حضور در تيم ملي ندارد. اينها مسائلي است که بايد در چارچوب نظام حل شود. اگر بخواهند کاري را بکنند، مي‌کنند». جوادي در پاسخ به اين سؤال که آيا مسئولان وزارت ورزش در اين مدت با خادم مذاکره کرده‌‌اند تا او را از تصميمش منصرف کنند، گفت:‌ «نه، من چيزي نشنيده‌ام. اما خود ما قرار است در اين هفته به همراه چند نفر از اعضاي شوراي فني و پيش‌کسوتان با وزير ورزش ملاقاتي داشته باشيم تا تکليف را مشخص کنيم. ان‌شاءالله که بتوانيم رسول را برگردانيم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج