۶۹۷۷۸۴
۱۸۵ نظر
۵۲۱۹
۱۸۵ نظر
۵۲۱۹
پ

«به وقت شام»؛ فاجعه پرخرج حاتمی‌ کیا!

مازیار وکیلی در رویداد ۲۴ نوشت: بعد از تماشای مجدد به وقت شام حاتمی‌کیا بیشتر از قبل به حرف مرحوم علی معلم ایمان آوردم که حاتمی‌کیا بچه لوس سینمای ایران است. حاتمی‌کیا با بودجه میلیاردی که در اختیار هرکسی قرار نمی‌گیرد فیلمی ساخته که نه تنها جای دفاع ندارد بلکه کاریکاتوری مضحک از داعش و جنگ داخلی در سوریه است.

مازیار وکیلی در رویداد ۲۴ نوشت: بعد از تماشای مجدد به وقت شام حاتمی‌کیا بیشتر از قبل به حرف مرحوم علی معلم ایمان آوردم که حاتمی‌کیا بچه لوس سینمای ایران است. حاتمی‌کیا با بودجه میلیاردی که در اختیار هرکسی قرار نمی‌گیرد فیلمی ساخته که نه تنها جای دفاع ندارد بلکه کاریکاتوری مضحک از داعش و جنگ داخلی در سوریه است.

حاتمی‌کیا بهتر از هرکسی می‌داند که به وقت شام به هیچ وجه فیلم قابل دفاعی نیست، به همین خاطر آن جنجال کذایی را در اختتامیه جشنواره فیلم فجر راه می‌اندازد تا ذهن‌ها را از خود فیلم منحرف کند و با وصل کردن به وقت شام به نظام برای خود اعتبار و افتخار کسب کند. به همین خاطر پاشنه‌هایش را ور می‌کشد و بعد از اتمام فیلم سراغ سردار قاسم سلیمانی و دکتر محمد جواد ظریف می‌رود تا فیلم را برای آن‌ها نمایش دهد و احساسات آن عزیزان را تحریک کند و با تحریک این احساسات و دفاع احتمالی آن‌ها مخاطبان و مخالفین خود را مرعوب نماید.

«به وقت شام»؛ فاجعه پرخرج حاتمی‌ کیا!

سوال این‌جاست که آن عزیزان چه تخصصی در حوزه سینما دارند که حاتمی‌کیا به نظر آن‌ها استناد می‌کند و فیلمش را اثری درخشان و فاخر می‌داند؟ همانطور که سردار قاسم سلیمانی و دکتر محمد جواد ظریف به درستی نظر سینماگران و منتقدان سینما را درباره حوزه کاری خود نمی‌پرسند، اهالی سینما هم توقع دارند پای افراد غیر متخصص به حوزه سینما باز نشود. اما حاتمی‌کیا و چند کارگردان دیگر دارند قاعده بازی را به هم می‌زنند و با وارد کردن چهره‌های سیاسی عرصه را برای منتقدان خود تنگ می‌کنند. این اعمال و رفتار و آن برخورد خشمگین در اختتامیه جشنواره فیلم فجر نشان می‌دهد دست ابراهیم حاتمی‌کیا بیش از هر زمانی خالی است.

به وقت شام قرار بوده تصویری از جنایت‌های داعش در سوریه باشد و به مخاطب این مسئله را تفهیم کند که حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه یک ضرورت برای حفظ امنیت ملی کشور است. فیلم همه چیز هست جز آن چیزی که باید باشد. داعشی‌های به وقت شام بیشتر از آن‌که ترسناک و مخوف باشند بامزه و بانمک هستند. خصوصاً طلحه بلژیکی که با آن شویی که وسط بیابان راه می‌اندازد به وقت شام را به مرزهای یک زی‌مووی اصیل و ناب نزدیک می‌کند. یا آن داعشی دیگر که مثل بچه کوچولوها از بازگشت هواپیما به تدمر کیف می‌کند و شروع می‌کند به جست و خیز کردن و بالا و پایین پریدن. این را بگذارید کنار دیالوگ‌های شعاری حاج یونس و پسرش علی که بیشتر از آن‌که بیانگر آرمان‌خواهی و دغدغه‌مندی این دو شخصیت باشد انگیزه آن‌ها را برای تماشاگر مبهم می‌کند.

بالاخره معلوم نمی‌شود که علی دوست دارد با حاج یونس برود یا دوست دارد به تهران نزد زن و بچه‌اش برگردد و در کنار آن‌ها باشد. کلیت به وقت شام همین قدر آشفته و مبهم است. یک آش شله‌قلمکار حسابی که نه داستان دارد و نه شخصیت‌پردازی و نه حتی لحظه تاثیرگذاری که تماشاگر با تماشای آن لحظات به مظلومیت سربازان ایرانی حاضر در سوریه پی ببرد. صحنه‌های اکشن و به اصطلاح بیگ پروداکشن فیلم هم بیشتر از آن‌که عظیم و جذاب باشند شبیه بازی‌های کامپیوتری دو بعدی از کار درآمده‌اند. این صحنه‌ها تقلید ناشیانه‌ای از فیلم‌های غربی و هالیوودی هستند که البته این صحنه‌های اکشن به گردپای نمونه‌های غربی هم نمی‌رسند. به نظر می‌رسد کارگردان باتجربه ما و نهادهای حامی به وقت شام هنوز متوجه نشده‌اند ساختن فیلم‌های بیگ پروداکشن توانایی و خلاقیتی خاص می‌خواهد.

ساخت چنین فیلم‌های عظیمی کار هرکسی نیست. در کل تاریخ سینما نمونه‌های اندکی مثل دیوید لین کبیر توانسته‌اند پیچیده‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما و جذاب‌ترین مفاهیم بشری را در دل یک بیگ پروداکشن عظیم بگنجانند. وقتی تصور کارگردان سابقاً دوست‌داشتنی ما از صحنه‌های عاطفی مشتی دیالوگ شعاری با موسیقی سانتی‌مانتال و سطحی است، تکلیف باقی اجزای فیلم مشخص است. بعد از تماشای به وقت شام هیچ چیزی از اهمیت و رشادت سربازان ایرانی حاضر در سوریه برای تماشاگر مکشوف نمی‌شود.

کارگردان حتی نتوانسته چرایی حضور داعش در سوریه را برای تماشاگر توضیح دهد. این‌که چرا داعش خطرناک است و چرا لازم است نیروهای ایرانی در سوریه حضور پیدا کنند. همه این مسائل مبهم باقی می‌ماند و در همین ابهام است که حاتمی‌کیا صحنه‌های کاریکاتوری فیلمش را یکی پس از دیگری به خورد تماشاگر می‌دهد و توقع دارد با تماشای این صحنه‌ها به رشادت نیروهای ایرانی پی ببریم. هواپیمای ایلوشن فیلم هم بیشتر شبیه یک پراید است تا هواپیما. صندوق عقبش همیشه باز است و خلبان فیلم هرموقع بخواهد دستی می‌کشد و ترمز می‌کند.

نقطه اوج این نگاه پرایدی به هواپیما هم جایی است که علی با ترمزی ناگهانی باعث می‌شود نیروی داعشی حاضر در کابین با کله به شیشه جلوی هواپیما اصابت کند. صحنه کاریکاتوری دیگری که هنگام تماشای آن حسابی به وجد آمدم سکانس پایانی فیلم است. صحنه‌ای که بدل به کمدی ناخواسته شده است. خودکشی ام سلما با یک موسیقی تند، نوع آزادی اُسرا، داعشی‌های سبک مغزی که به راحتی کشته می‌شوند از این سکانس یک کمدی تمام عیار ساخته است. به همین خاطر است که علت عصبانیت حاتمی‌کیا را متوجه نمی‌شوم. به وقت شام یک فاجعه تمام عیار است. فاجعه‌ای که حاصل نگاه کارگردان فیلم به موضوعی مهم است.

داعش و دلایل شکل‌گیری آن بسیار پیچیده‌تر از آن هستند که آقا ابراهیم فکر می‌کند. به همین خاطر به جای ساختن یک فیلم خوب روی سن اختتامیه جشنواره فیلم فجر جنجال راه می‌اندازد و با پیش کشیدن چهره‌های تاثیرگذار نظام سعی می‌کند برای خود اعتبار بخرد، غافل از آن‌که فاجعه‌ای مثل به وقت شام جایی برای دفاع باقی نمی‌گذارد. وقتی فیلمی تا به این حد بد باشد از دست سردار قاسم سلیمانی و دکتر محمد جواد ظریف هم کاری برنمی‌آید. به جای این جنجال‌ها بهتر است حاتمی‌کیا یک بار دیگر آژانس شیشه‌ای و ارتفاع پست را نگاه کند تا کمی فیلم‌سازی یاد بگیرد.

هیچ کارگردانی در تاریخ سینما با جنجال و حاشیه ماندگار نشده، همانطور که هیچ فیلم‌سازی با صرف پول‌های کلان فیلم خوب نساخته است. حاتمی‌کیا هم بهتر است به جای این جنجال‌های بیهوده این نکته را توضیح دهد که چرا نتیجه این همه هزینه به فیلمی مثل به وقت شام منجر شده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Davood Nazari

      چطوری ایرانی.... وای مردم از ترس... فرانک اشتاین کجایی که دراکولاتو کشتن...

      پاسخ ها

      • علی

        هرچی هست ما که پسندیدیمش

      • بدون نام

        مهم اینه که مردم دوستش دارند .اگه به روشنفکرها باشه ما باید مدام یه مشت فیلم اپارتمانی و ملال آور رو ببینیم که امثال لیلا حاتمی با قیافه ثابت و بازی همیشگیش آدم رو به خمیازه و ملال بکشونه! با تمام معایب فیلمهایی مثل به وقت شام و لاتاری باز چون تحرک و ماجرا و قهرمان داره خیلی خوبه و مردم پسند.

      • بدون نام

        بله مردم دوستش دارن و فیلماشو میخوان. فیلمایی که برای ایرانیا ساخته شده نه برای دشمنای ایران

      • حسود هرگز نیاسود

        خطاب به ویسنده ی مطلب و اونایی که دارن از حسودی می ترکن : آب رو بریز اونجا که میسوزه

      • بدون نام

        این فاجعه رو داعش به گردن گرفته

      • بدون نام

        آبا بریز همونجا که میسوزه

      • بدون نام

        چقد شما بانمکین
        برین تو فیلمای طنز بازی کنین

      • ایرانی

        ما که خوشمون اومد خیلی هم باحال بود

        اگه نظر همین روشنفکرا رو بپرسی می گن فیلم فروشنده فرهادی بهتر بود
        زرشک خخخخخ

      • امین

        خیلی هم زیبا بود دوبار هم دیدمش
        بهترین فیلم سینمای ایران با همه کم و کاستیش همین فیلم به وقت شام هست

      • بهرام

        من این فیلم را تماشا کردم و اشک در چشمانم جمع شد منتقد باید در ابتدا محاسن فیلم را برجسته کند و بعد از آن انتقاد کند ساخت فیلم در ژانر جنگی و استفاده از تروکاژ آن هم در فضای کشوری که هنوز درگیر جنگ

        است دل شیر می خواهد
        داستان پردازی زیبا و پردازش بروز احساسات زیبا بین پدر و فرزند و صحنه های زیبای قرار گرفتن بین مرگ و زندگی یکی از نکات برجسته این فیلم است

    • بدون نام

      من هنوز فیلم رو ندیدم . ولی میگن خوبه..وااله چی بگم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه این حرفا توجه نکن ..ببین حتما فیلمو

      • بدون نام

        خوبه برو ببین. این ها دارن از حسادت میترکند

      • بدون نام

        من هم ندیدم ولی دور و بر من اونهایی که دیدند خوششون اومده .

      • خانومچی

        هر کی گفته بده بخاطر این گفته که خودش یه داعشی بوده بهش برخورده....خخخ
        ^_^
        واقعا دوستش داشتم...ضمنا فیلمش شعار نبود... حقیقت بود.... زنده باد ایران

    • بدون نام

      واوویلا چقد دلت پره عامو همینم کسی نبود بسازه بازم دستش درد نکنه

      پاسخ ها

      • رضا

        بهترین فیلمه

      • بدون نام

        معلوم نبوده بنده خدا دلش از کجا پر بوده که اینجوری فیلم به وقت شام رو نقد کرده
        شما برو همون فروشنده و جدایی نادر از سیمین رو ببین.
        این فیلمای ارزشی و پر محتوا به درد شما نمیخوره

    • بدون نام

      چرا نمیگن هزینه ساخت فیلم چقدر بود؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هشت میلیارد

      • بدون نام

        یک صدم یه فیلم خارجی

      • بدون نام

        هزینه ساخت این همه فیلم آشغال روشنفکری چنده؟ اگه هزینه همه اون فیلمها رو روی هم بگذارند و به وقت شام بسازند من راضی ام .چون یه وقت شام سعی کرده سینما باشه نه اینکه مثل فیلمهای روشنفکری توهمات ذهنی یک آدم علیل مغز رو به شکل فیلم در بیاره .روشنفکرها بروند با پول باباشون دغدغه هاشون رو بسازند!

      • بدون نام

        هزینه ی ساخت فیلم رقم معقول و معمولی بوده

    • مهیار

      عزیزم خیلی خودتو اذیت نکن ما دیدیم لذت بردیم ، حالا میتونی یه اظهار نظر کنی که ما جز مردم نیستیم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما هم دیدیم و لذت بردیم

      • خانومچی

        فوق العاده بود

    • بدون نام

      کدام متخصص سینما
      کدام فیلم ها و سینماگرها از دست اینها درآمده بس کنید
      شما بهترین فیلمتان مصادره هست چی داره خدایش این متخصصین همین فیلم را نقد و بررسی کنند اونی که هدف فیلم بود به مخاطب القا می شود چندین نفر درسینما هم اقرار می کردند و در آخر نیز با استقبال و سوت و دست زدن تماشاگران فیلم به پایان رسید آری اگر مدافعان حرم نیودند طنز داعش معلوم نبود چه بر سر مردم خاورمیان درمی آوردند، شما که جای خود دارد.
      چند سال قبل از این فیلم ، حرکات طنزگونه داعش را از زبان یک مدافع حرم که از فامیل هاست شنیده بودم درست مثل همان تعریف ها بود سلام بلند ما برآن مدافعان غیور که از بچه پابه ماه و از همه بود و نبود خود گذشتند وحتی برخی الان هم در بیمارستانهای ... وچه بگویم . وبه کوری چشم برخی سلام بر ابراهیم

    • بدون نام

      مثلا فیلمای مابقی کارگردانا خوبه ؟ یه مشت ...مسخره شدن کارگردان و دارن تو فیلملشون با چند تا دختر لوس ... فیلنامه پر می کنند !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه خبر نداری بدون همون دختر لوس ها و پسر خوشتیپ ها کسایی هستن که به کارگردانا و تهیه کننده ها پول میدن تا تو فیلما بازی کنن و شاخ بشن

    • بدون نام

      مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید

    • بدون نام

      آخه ای مردیم از تخصصتان ،شما این تخصصتان را از کجا پیدا کردی به ما هم بگید ما هم بریم باد بگیریم بنده 46 سال دارم و نقدهای سینمای ایران رو دنبال می کنم فیلم بسیار زیبایی بود
      احسنت به ظریف درود به سردار سلیمانی و خسته نباشید به ابراهیم و دوستانش در فیلم

    • ناشناس

      آقا حرف دلتو بزن بگو وای دارم میسوزم از حسودی .دیگه این همه خرافات گفتن نداره ...!

      پاسخ ها

      • محبوب

        فیلمو ندیدم اما چون به افکاروساخته های این مرداعتقاددارم فکرمیکنم باید فیلم باارزشی باشد

      • خانمچی

        ببخشید ها ولی با اجازه تون منم باید بگم از رو حسودی بد و بیراه میگن.... چون من همین امروز این فیلم رو دیدم واقعا خیلی خیلی بهتر از لاتاریه
        واقعا به وقت شام فیلم عالی ای بود... اولین بار بود که انقدر یه فیلم رو دوست داشتم

    • علی ع

      منتظر سرنوشت ابوالقاسم طالبی با فیلم قلاده های طلا برای آقای حاتمی کیا هستیم که بعد از ۷ سال با فیلم یتیم خانه ایران به سینما برگشت وبا افتضاح فروش ( کمتر از یک میلیون تومان) روبه رو شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موضوعی که در فیلم یتیم خانه ایران مطرح کرد خیلی مهم بود ولی مردمی که توسط رسانه های امریکایی و غربی مسخ شدند مشخصه که این فیلم رو نمی بینند و مزخرفات روشنفکری رو نگاه می کنند که توشون یک عدد لیلا حاتمی مدام چشمهاش دو دو میزنه !!

      • بدون نام

        دوست عزیز فروش اصلا دلیل خوبی برای قضاوت در مورد کیفیت یک فیلم نیست فیلم ها زیادی بودند در سال های که فروش بالایی داشتند اما اونقدر ارزش دیدن نداشت و در مقابل فیلم هایی هم بودند حقیقتا ارزش چند بار دیدن رو داشتند امابه
        دلایل مختلفی اون طور که باید نفروختند

      • کریم

        کاش همه بتوند فیلمی مثل یتیمخانه رو بسازند فیلم بسیار بسیار عالی بود دستش درد نکند شما سینما را با فروشگاه اشتباره گرفتی

      • بدون نام

        نگارا مردگان از جان چه دانند؟ کلاغان قدر تابستان چه دانند؟

      • بدون نام

        بگو از حسودی دارم میترکم

      • :(

        ترو بخدایی که میپرستین انقد حسود نباشین دیگه... :( ای بابا

    • بدون نام

      دوست عزیز بهتره بجای حرفای ژورنالیستی و غوغا سالاری نقد مسعود فراستی که فکر میکنم یکی از برجسته ترین اساتید سینما است رو نگاه کنی....خواهشا منصف باش

    • بدون نام

      تو که انقد قشنگ و حرفه ای نقد میکنی بساز

      عمل مهمه حرفو همه میزنن .درضمن اگه ما ب اندازه هالیوود امکانات و تجهیزات داشتیم وضع سینما این نبود

      صرفا برای جلب توجه نقادی نکنیم !!!

      پاسخ ها

      • ^_^

        منطقی بود

    • بدون نام

      خب جناب مازیا خان شما که متخصص لااقل نقد و بررسی میکردید
      کسی که بیش از سی سال حرفه ای درسینمای ابران حضور دارد به فبلمش اینجور حمله مضحک نمی کنند متخصص!

      اقا ابراهیم هم پای سردار سلیمانی و آقای ظریف رو به سینما باز نکرد البته پژمان جمشیدی که پاش به سینما باز شد جای شما رو تنگ نکرد و خوب تر از شما متخصصین بوده ولی آقای متخصص کسانی که ناظر اهل فن یک موضوع باشند و در آن موضوع نظر مثبت بدهند و فیلمساز هم کارکشته باشد یکی از نقاط قوت فیلم هست برو کتاب های روش نقد فیلم رو دوباره مطالعه بفرما متخصص

    • بدون نام

      ماشاالله می بینم مازیارجان داری راه می افتی یک بار دیگرهم فیلم رو ببین شاید افاضات زیادی فرمودی ما استفاده کردیم ما که تخمه نداشتیم مطلبتان را دوبار خوندیم شابد فردایی بیکار بودیم افاضتتان را تعقیب کردیم

    • بدون نام

      فیلم عالی ، نقد مزخرف

      پاسخ ها

      • خانمچی

        من امروز این فیلمه رو دیدم
        و حاضرم این فیلم رو به همه ی دوستام هم توصیه کنم... با وجود اینکه روحیه ی خشنی ندارم،اما اونقدر فیلم معنادار بود و واقعیت رو نشون میداد که دلم میخواست سانس بعدی رو هم برم... حتی آخر فیلم و بحث راجب نفرت و خودکشی... و اون کلیپی که نشون دادن،واقعا بصورت نمادین داشت هویت داعش رو نشون می داد!

    • بدون نام

      آقای کارشناس سالی ماهی می ریم یه فبلم می بینیم خوشبحالمون میشه تو دیگه تلخش نکند قحطی فیلمه برو فیلمای کم فروش رو با کارشناسیت پرفروشش کن چی کار به فیلم های پرفروش داری مردم رو به سینما می کشن ذهنشون ریلکس میشه

    • بدون نام

      ..... همان روش ده نمکی که برای جذب مخاطب چندصحنه طنزبه فیلمهای آبکیش اضافه میکرد، تاافکارخودش راتحمیل کند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیلمش جذابه چون لوکیشنهای متنوع و ماجرا داره و همینطور قهرمان .اصلا فیلمهای حاتمی کیا به این دلیل جذابه .ما خسته شدیم از بس با پول ما رفتند خزعبلات ذهن علیلشون رو ساختند که در بهترین حالت آدم خوابش می بره موقع دیدن فیلم!

      • بدون نام

        !!!نه بابا

    • بدون نام

      از حسودی بمیرید...
      یا واقعا نمیدونی فیلم چیه یا داری غرض ورزی میکنی...
      توجه کردید هرکس تواین مملکت فیلم انقلابی و ارزشی میسازه میشه مضحک ولی هرکس فیلم ضدارزشی و غربی میسازه میشه بهترین فیلم دنیا.مثل اون کارگردان وطن فروش اسکار پرست

    • اکبر

      تو خودت کی هستی نترکی

    • محمد

      من هم مانند نویسنده این نقد به برخی رفتارهای حاتمی کیا و مخصوصا رفتار ایشان در جشنواره اخیر نقد جدی دارم. انتقادهایی به فیلم به وقت شام هم دارم. اما معتقدم صرف نظر از پاره ای اشکالات به وقت شام فیلمی حرفه ای تاثیرگذار و ماندگار است که می تواند در عرصه بین المللی هم موفق باشد. این طور کینه توزانه نقد کردن یک فیلم با انصاف و انسانیت سازگار نیست.

      پاسخ ها

      • خانمچی

        دقیقا دوست من هم یه نکته رو در باره داعش و سوریه بهم گفت که قابل بحث بود (نه الکی) اما در کل همه مون دوست داشتیم فیلم رو

    • بدون نام

      وای از این همه حسادت! چطوره که همه از این اثر تعریف می کنند از سردار سلیمانی که در وسط معرکه داعش بوده تا وزیر ارشاد ولی این مدعی ناشناس اینقدر بد این فیلم را می گوید؟ حقارت و حسادت از جای جای این مطلب می باره....

    • امیر

      من دیدم واقعا افتضاح بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما دیدیم خیلی خوب بود. با این بودجه همچین فیلمی عالیه. من امیدوارم روزی بهش بودجه ای در حد هالیوود بدن و فیلم های جهانی برای ایران بسازه. فیلم هایی که توش ارزش های ایران نشون داده باشه نه درخواست های دشمن

      • O_o

        O_o چیش بد بود آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        فیلم به این خوبی..... واااااااااااااا

    • بدون نام

      دیگه از فردی که خودش اعتراف می کنه وابسته ... چه انتظاری بیشتر از این دارین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بقیه سینماگرها چی اند؟ وابسته نیستند؟ با پول دولت و نهادهای دولتی و سپاهی فیلم می سازند و مستقل هم تشریف دارند؟ لابد اگه فریاد بزنند درود بر ترامپ مستقل میشن:)

      • بدون نام

        وابسته داریم تا وابسته

    • داریوش

      حاتمی کیا امتحانش را خوب پس داده است واقعا فیلم هاش را دوست دارم ، دیگرانی هم داریم که فقط فیلم هایشان بی مزه و گاهی بی حیاست و گاه گاهی وطن فروش . حاتمی کیا فرزند خلف وطن است.

    • بدون نام

      بهترین فیلمی بود که دیدم

    • ضد

      چقد دشمن بیسواد و حسود داره جناب حاتمی کیا

      پاسخ ها

      • فاطیما

        داعشی داره بابا به داعشی ها مون برخورده اومدن اعتراض:D

    • بدون نام

      یکی نیست که به این غرغر کنندگان حسود همیشگی بگه خب گر تو بهتر میزنی بستان بزن! همین رو هم نمیتونستن بسازن

    • بدون نام

      برترین ها انگار دل خوشی از این فیلم نداره و فقط خبر های مخالفشو میزاره

    • بدون نام

      کسی که با عصبانیت و توهین نظرش رو بگه، قطعا مشکلش چیز دیگه ایه غیر از خود فیلم.
      شما که اینقدر نگران عدم نمایش تصویر درست از داعشی، چرا بجای حمله به این فیلم، بقیه رو تشویق نمیکنی که فیلمهای قوی! تو این زمینه بسازن. باید چهار تا شعار میذاشت تو کلام دو ایرانی و یه قیافه دراکولایی میساخت از داعش که بشه تصویر درست؟
      سردار سلیمانی هم نه به عنوان متخصص بلکه به عنوان کسی که از نزدیک صحنه ها رو دیده نظر داده، که یه تصویر غیر واقعی از داعش مثل اون دراکولایی که تو ذهن شماست نمایش داده نشه که همه بخندن.

    • فقط

      یه مشت منتقد اسکل

    • بدون نام

      ما دیدیم
      صد رحمت به فیلم هندی
      کمدی محضه صحنه های اکشن این فیلم
      از لونه زنبور بیشتر خندیدیم خداییش دمش گرم

      پاسخ ها

      • حسود هرگز نیآسود

        کجاش خنده دار بود؟! به چی خندیدین شما؟ تنها جاهایی که من خنده م گرفت یه جا بود که اون داعشی جلوی هواپیما عین منگلا داشت بیرونو نگاه میکرد و ذوق میکرد و اونجا که داعشیه گفت میایم ایران سراغت که ما پوزخند زدیم....
        نمیدونم رفتین به چی خندیدین شما... فقط امیدوارم سادیسم نباشین که رفتین به دیدن این فیلم و خندیدین!!
        ! O_o والا

    • بدون نام

      هشت میلیارد و آتیش زدن رفت ، این چی بود آخه ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خوب بود امیدوارم بازم بهش بودجه بدن تا هم حسودا بترکن و هم فیلم درست حسابی ببینیم

    • بی غرض

      عزیزم برو بشین توی لگن آب سرد، بعد یه بار دیگه فیلم رو با دقت ببین. زیادم خودت رو ناراحت نکن. ما که حال کردیم فیلم رو دیدیم. همه جوره عالی بود. یه فیلم مثل گشت ارشاد برا خندست، یه فیلم هم مثل به وقت شام آدم رو هم میخکوب میکنه به صندلیش، هم یه کم به فکر وامیداره. جفتشون هم به جای خودش خوبه.

    • بهار

      بدتر ازون تبلیغات زیاد تلویزیونیشه که اصلا با تبلیغات سایر فیلمهای اکران شده برابری نمیکنه تقریبا ده برابر بیشتر تبلیغش میکنن کل عیدمون حالمونو به هم زدن با اون یارو ریش حناییه جیییطوری ایرانی اه اه تو تبلیغشم معلومه چقد ضعیف ساخته شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما برو تبلیغات آدیوس رو ببین برات بهتره

      • بدون نام

        تبلیغات رو تهیه کننده سفارش میده و سایر فیلم ها هم اگر بخوان میتونن مساله اینه که سازندگان فیلم های دیگه اکثرا تماشاچیان تلویزیون ایران رو آدم حساب نمیکنن

    • بدون نام

      فروش خوب فیلم نشون میده که فیلم موفقی بوده

    • بدون نام

      این شخصی که متن رو نوشتن یه جوری فیلم رو کوبیدن که مشخصه از داغ دلشون بوده
      بابا اگه نظر مردم رو میخواین ما که دوست داشتیم حالا شما هر چی دلت میخواد بگو

    • Nasim karami

      از حرف ها و طرز حرف زدنتون مشخصه که خودتون متنقد حرفه ای نیستین ، بعد درباره حرفه ای بودن یا نبودن بقیه نظر میدین ؟! لحن انتقادتون خیلی تند بود و مشخصه که دلتون‌ از یه جایی پره و میخواید اینجا خالیش کنید ؛ این فیلم واقعا فیلم تاثیر گذاری بود ، اگر این فیلم رو یکبار توی یه سینما پر جمعیت دیده باشید میبینید مردم با چه هیجانی فیلم رو میبینن ، من برای دیدن فیلم زیاد به سینما رفتم و این اولین باری بود که میدیدم مردم انقدر هیجان دارن و فیلم رو میپسندن ، هر چند دقیقه یکبار همه باهم برای فیلم و سکانساش دست میزدن ، آخرش که تموم شد یک دقیقه مردم به افتخاره فیلم دست میزدن ، این هارو گفتم چون نخواستم برم تو جزئیات و تحلیل... فقط خواستم بدونید که اگه این فیلم فیلمِ خوبی نبود ؛ هیچکدوم از آدمایی که توی سینما نشسته بودن حاضر نمیشدن برای این فیلم دست بزنن ،... خیلی از سکانس ها هم واقعا احساسی بود و خیلی ها باهاش بغض میکردن و خیلی ها هم گریه... درکل که نقدتون زیاد نقده درستی نبود !

    • بدون نام

      اصلا فیلم تاثیرگذاری نبود. به نظرم همه نقدهایی ک نوشتین وارده.

    • احمد

      فیلم فوق العاده ای بوق حسادت در گفتار این منتقد موج میزنه من نمیدونم چرا هر فیلمی رو مردم دوست دارند منتقدین بدشون میاد

    • Naki

      قطعا هر موضوعی نیاز به دید تخصصی داره اما نگارنده محترم شما ایا از نزدیک با داعش در ارتباط بودی یا سردار!؟ چطوری راجع به اصل موضوع نظر میدی وقتی نرفتی جنگ!؟ مسلما اگه ذره ای مشکل داشت گوشزد میشد توسط ایشون، شما فقطمیتونی در حوزه فیلمسازی نظر بدی!کاش هیچکسی خودشو دانای کل تصور نکنه به امید اون روز

    • بدون نام

      تو خودت چه تخصصی داری؟؟
      بجز ادعا پوچ

    • بدون نام

      من فیلم را دیدم. اصلا قضاوت خوبی نکرده. مشخص است است که آقای وکیلی از روی مرض و غرض نقد کرده. شاید منظورشان این است که سینما باید فیلمهای آبکی ای مثل مصادره بسازد. این نقدهای ابله هانه ترمز سینمای ما هستند. واقعا متاسفم

    • بدون نام

      پول مفت معنایش همین است دیگر!!!!!
      خدا تومن هزینه ساختش شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما که در جریان پول این فیلم هستین میشه هزینه ساخت فیلمای مسخره اصغر فرهادی رو هم مساحبه کنین. نصف مردم تو سینما موقع فیلم جدایی و فروشنده خواب بودن

    • بدون نام

      بوی سوختن میاد

    • مهدی

      سلام
      من فیلمو تماشا کردم.واقعا پشیمون از سینما خارج نمیشین.اینکه بخوایم به فیلم مغرضانه نظر بدیم واقعا کار قشنگی نیست

    • بدون نام

      من فیلمو دیدم به نظرم خیلی فیلم خوبی بود و همه مردم تو سینما تحت تاثیر قرار گرفته بودن

    • مریم

      واااای از دل نگارنده
      کو نقد منصفانه

    • عسل

      یا همون 8 میلیارد به زلزله زده ها کمک میکردین یا خیلی کارای دیگه واسه مملکت خودتون.نه ساختن یه فیلم با محوریت بی ربط به وطن و کشورمون.حیف اون همه پول

      پاسخ ها

      • ترانه

        شما یه خورده به روز باشین میبینین که اخیرا تو کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری رو فیلم خیلی زیاد شده چون فهمیدن تاثیرشو خیلی بیشتر میذاره....خواهشا میخواین نظر بدین ی خورده اطلاعات داشته باشین

      • بدون نام

        داعش رو اصلا ساحتند که ایران رو بهم بریزه .ای بی خبر کمتر جلوی بی بی سی و من و تو شستشوی مغزی شو!

      • بدون نام

        هر چیزی به جای خودش

      • مینا

        حالا مشکل فقط حاتمی کیاست؟ میلیارد میلیارد پول مملکت میره تو جیب آقایون و آقا زاده ها اشکال نداره؟ اگه اون 8میلیارد نمیدادن به حاتمی کیا دیگه همه‌ی مشکلات حل میشد؟ التماس تفکر

      • بدون نام

        آدرس خونتونو بده یه کمپین کمک به زلزله زده های روحی دم در خونتون بزنیم انسان دوست

      • فلان رو به شقیقه ربط نده

        حالم به هم میخوره از یه عده که
        همیشه طلبکارن... خخخخ تفففف والااا

    • بدون نام

      فیلم فوق العاده عالی بود شما بهتره عقده گشایی های اصلاح طلبانتون جای دیگه و سر چیز دیگه خالی کنید

      پاسخ ها

      • دختر فروردین

        باید بگم این فیلم جناحبندی سیاسی و ...نداشت
        و یک فیلم خوب بود و بین المللی
        نه یک فیلم راجب فلان حزب و دسته...اگر هم کسی بد میدوندش و بدون دلیل و منطق حمله میکنه بهش بخاطر اینه که خودش اصالتا یک داعشیه که بهش برخورده ^_* والاااا

    • جمشید

      چنین فیلمایی سیاسی از طرف ایران همیشه یک طرفه می باشد.همیشه طرف مقابل شیطان رجیم و خودشون هم رحمن رحیم میباشند.البته قصد ندارم بگم داعش خوبه.اما این که نشون میدن خودشون مث بچه های یه ساله پاک و بی گناهند ادم رو به خنده میاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داعش شیطان رجیم نباشه چیه ؟!! لابد چون امریکا جون و اسرائیل جون داعش رو درست کردند از نظرتون شیطانی به نظر نمی رسند! تازه تو این فیلم خیلی داعش رو خوب نشون داده بود:)

      • جمشید

        امریکا جون و اسرائیل جون و روسیه جون مال خودت.من طرف هیچ کدومشون نیستم.من طرف کشورم هستم.طرف ملتم هستم.اینقد با این شعار که همه طرفدار غربند و فقط ما طرفدار کشورمون هستیم سر مردم رو شیره نمالین.هر چند. دیگه کسی به شعار های پوچ یه عده گوش نمیدن

      • بدون نام

        یعنی باید یک فیلم در ستایش داعش بسازن به نظر شما

      • جمشید

        شما نمیگیری یا خودتو زدی به نگرفتن من کی گفتم بیان از داعش تعریف کنن

      • بدون نام

        کسی که جونشو برای دفاع از دین و انسانیت فدا میکنه هزار بار از کودک یکساله پاک تره چون خودش انتخاب کرده که پاک باشه.

      • بدون نام

        ملت تو ملت یک دستی نیستند که فکر کنی از طرف همه شون نمایندگی داری .وقتی هم بر علیه یک مساله همه با هم دم می گیرید یعنی قشنگ معلومه از یکی دو تا شبکه ماهواره ای و کانال تلگرامی کلیدش زده شده .من اینو می دونم چون قبلا در دار و دسته جوگیر شما بودم:)

      • محمد

        جمشید خوب جوابی دادی عالی بود حرف حق رو تمام کمال زدی

      • جمشید

        داداشی که نوشتی از بچه های یه ساله پاکترن.تو نمیگیری واقعا.من اصل حرفم در مورد این افراد نیس حرف اصلی من در مورد اونایی هستش که از این امر به نفع خودشون استفاده میکنن

      • جمشید

        همین ملتی که میگی از این فیلم تعریف میکنن از خیلی فیلمای دیگه هم تعریف میکنن.در ضمن من مث شماها ماهواره ندارم که بشینم پای اخبارش

    • بدون نام

      حتما فیلم های آپارتمانی و نمایش مصیبت و مشکلات بدون پرداختن به راهکارها خوبه ،هیچ هزینه ای نداره و حرفی هم برای گفتن نداره، اگر بقیه خیلی بلدن بودجه بگیرن در مورد داعش فیلم بسازن،یه عده اصلا نمیخوان در مورد داعش حرفی زده بشه مشکلشون فیلم حاتمی کیا نیست...

    • سامان

      فیلم عالیه یک فیلم ممکنه از نظر به اصطلاح متخصصان از نظر شما خوب نباشه ولی از نظر مردم عالی باشه همین کافیه که با این همه نقدی که از جانب امثال شما مواجهه فروشش عالیه مردم پسندیدند . با اینکه طرفدار فیلم هتی اجتماعیم ولی خسته شدم از فیلمهای تکراری با مضمون خیانت و پایان باز در اپارتمانهای کوچک . گاهی دید باز یک کارگردان مخاطب را متقاعد میکند کارگردان برای نگاه او ارزش قائله.

    • mohammad

      با سلام . والله ما که فیلم رو دیدیم لذت بردیم ، شاید از نظر بعضی ها کاستی هایی هم داشته باشه ، ولی در مجموع فیلم خوبیه و خواهشا مردم رو به شک نندازین . قول میدم هیچ کس از دیدن این فیلم نه تنها پشیمون نمیشه بلکه لذت هم میبره.

    • زهرا

      به نظرم خیلی قشنگ بود حال مون بهم خورد از فیلمای مزخرف امروزی هیچی هم نمیفهمی اینا لااقل حرفی دارن بزنن

    • بدون نام

      این آقا اصلا کیه که در مورد به وقت شام نظر داده؟؟؟؟ تا الان از نزدیک دوربین دیده؟ انتقاد نبود یه مشت حرف مزخرف از روی حسادت....... واقعا به وقت شام یه فیلمی است که اگه صدها کتاب که در مورد جنایت های داعش بنویسند نمی تونه اینقدر تاثیرگذار باشه... پیشنهاد می کنم این نگارنده متن رو بفرستیم سوریه بره یه فیلم مستند خوب از نظر خودش تهیه کنه بیاره و بعد مقایسه کنیم..ببینیم جرات داره بره

    • هیوا

      فیلم عاااالی بود
      دروووود بر مدافعان حرم که امنیت امروز ما مدیون فداکاری اون عزیزانه
      این فیلم تنها گوشه ای از ایثار مدافعان حرم و جنایت و رذالت داعش رو به تصویر کشیده...
      زنده باد آقای حاتمی کیا

    • بدون نام

      در مورد فيلم نظر نميدم چون نديدمش ولي سردار سليماني و ظريف قطعا داعشي ها رو بهتر از من و شما مي شناسند

    • مهسا

      من امروز فیلم دیدم فیلم فوق العاده هستش این تنها نظر من نیست نظر کل آدمایی هستش که امروز تو سینما بعد پایان فیلم به احترام آقای حاتمی کیا و فیلم فوق العادشون دست زدن نمیدونم ایشون برای چه همچین حرفی زده

    • مینا

      توهین ممنوع، نقد کنید منصفانه، نقد کنید نه تسویه حساب سیاسی، نه سیاسی کاری. هرفیلمی چه اسپانسر مالی اون افراد باشند و چه موسسات همه در نهایت از نظر مالی به دولت وابسته اند. در سینما کارگردان هایی داریم که (آرته اروپا) (پلاس اسپانیا)، بخش فرهنگی سفارت هلند، وزارت امور خارجه، دختر امیر قطر، بانک ها، میراث فرهنگی و... ازآنها حمایت می‌کند.اینها وابسته نیستند؟ وقتش رسیده بعضی افراد به جای متهم کردن حاتمی کیا، اعتراف کنند دلار هایشان برای فیلم سازی از کجا می‌رسد. سپاس.

    • مصطفی

      منتقد به هر دری میزند تا فیلم را از هر لحاطی ناموفق جلوه بدهد. و موافقانش را غیرمتخصص. ایتدا گفته شد که این فیلم در مورد داعش، نحوه ی تشکیل ان و خطر وجودش بلکل راه را اشتباه رفته و نتونسته تصویر درستی از داعش به ما نشان دهد. سپس نمایش حاج قاسم سلیمانی و دکتر طریف از فیلم را حربه ای برای "احساساتی کردن و سو استفاده از نظر ایشان " برای مرعوب کردن منتقدین می نامد. جدا از اینکه لفط "احساساتی کردن" کسانی مثل سردار سلیمانی که جوانیش در جنگ 8 ساله گذشته و تمام عمرش با خون و اتش سر وکار داشته و یا دکتر ظریف که سیاستمداری به تمام معنا و استخوان خرد کرده است چقدر کودکانه و مضحک است، منتقد مغالطه ای اشکار هم کرده است. انچه سردار سلیمانی در مورد این فیلم گفته این بود که ( نقل به مضمون) این فلم به خوبی تواانسته تصویری از داعش را نشان دهد. مسلما این موضوع در حوزه ی تخصص سردار سلیمانی هست! در حالی که منتقد فیلم را کاملن به دور از داعش واقعی و ریشه های آن می داند کسی که مهم ترین نقش را در مبارزه با داعش داشته دقیقا نطری متفاوت دارد.
      دوم اینکه در مورد سواد سینمایی و فیلم نامه ابراهیم حاتمی کیا قطعا جزو بهترین های تاریخ ایران است. کدام هنرمندی را سراغ دارید که "تمام" کارهایش از کیفیتی بالا برخوردار بوده باشد و هرگز سطح کارهایش از حد خودش پایین نیامده باشد؟ به وقت شام هم ساخته ی همان حاتمی کیاست. آنچه حاتمی کیا روی سن گفته بحث دیگری است اما در خوبی فیلم او از نظر ارگردتنی و فیلم نامه و ثابت شدن حاتمی کیا هیچ شکی نمی توان کرد.

    • میلاد

      یعنی از ته عقده نظرت رو دادی ..خیلی فیلم خوب و با معنی بود کلا کلاس فیلم.های ایرانی رو بالا برده ایم فیلم

    • صدرا

      من نمیدونم اصلا چه فیلتری برای بدست آوردن عنوان منتقد هست . به نظر من نویسنده این متن به اندازه یه مخاطب سطح پایین سینما هم درک فیلم دیدن نداشته .
      من این فیلمو دیدم و از نظرم فوق العاده بود . غیر از بعضی جلوه های کامپیوتری که قابل اغماض هست بنظر من ، فیلم فوق العاده است چه از لحاظ ساخت چه از لحاظ شخصیت پردازی مخصوصا تک تک داعشی هاش .
      دوست ندارم اینو عنوان کنم ، اما بهتره آدم عقده ای بیسواد اسمشو نذاره منتقد به یه عنوان هم توهین نکنه

    • مسعود

      من که شیش هفت ساله سینما نرفتم به خاطر شجاعت حاتمی کیا رفتم فیلم رو دیدم.
      برترینهای عزیز شما هم چیزایی رو منتشر کن که ارزش خوندن داشته باشه.ممنون

    • بدون نام

      فیلم خیلی خوبی بود اینکه بعضی ها چشم ندارن موفقیت دیگران رو ببینند مسئله ی دیگه ای هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان به تو چی میرسه به منتقد سینما چی میرسه؟؟

    • بدون نام

      خوبه والا معنی نقد رو هم فهمیدیم یه همچین فیلم ارزشی رو اینجوری میکوبونن بعد فیلمای بی سر و ته بقیه کارگردانا رو که به معنای واقعی کلمه فاسدن رو حلوا حلوا میکنن
      اقای منتقد شما که سینما رو به فرهنگ میشناسین چی از بقیه فیلما دیدین جز دوتا دخترپسر لوس و شوخی های جنسی که این فیلم رو فاجعه میخونین؟

    • .

      راستش من هی میخوام برم فیلمو ببینم ولی با اون کولی بازی های اختتامیه دلم نمیره فیلمو ببینم

      پاسخ ها

      • جمشید

        واس چی برای یه فیلم ایرانی پول خرج کنی.بعد یه مدت فیلمش میاد بیرون قشنگ دان کن و ببین

      • بدون نام

        جناب جمشید، دانلود فیلم، حرام و غیرقانونی است و حکم دزدی را دارد. شما مگر دزدی که دزدی یاد میدی؟!

      • جمشید

        هر موقع همه چیز تو این کشور قانونی و حلال شد منم قانونی و حلال زندگی میکنم.ولی فعلا دارم خودم رو با زندگی فعلی تو این کشور وفق میدم

      • بدون نام

        به حاتمی کیا حق بد، ه فیلمی که در مورد جنایت‌های داعش
        ساخته شده و سکانس های خشن داره به نظر نمیادکمدی باشه، اما بعضی ها با بی رحمی در مورد این فیلم قضاوت هی ناعادلانه ای کردندحاتمی کیا و گروهش جونشون رو سر این فیلم به خطر انداختن و رفتن مناطق جنگ زده ی سوریه مثل تدمر
        این فیلم تو نیم ساعت ساخته نشده که بعضی ها تو همین مدت.
        . زمان کل فیلم بردن زیر سوال .ازهمون روز اول که توی جشنواره اکران شد شروع کردن به کوبیدن فیلم خب معلومه قصدشون نقد نبوده باید زمان بگذره تا متوجه بشیم این فیلم تاثیر گذار هست یا نه

      • بدون نام

        حالا حاتمی کیا اون کار رو نمی‌کرد شما میرفتی فیلم ببینی؟
        قول میدم نمی رفتی
        معلومه کلا دلت با فیلم نیست

    • دراکولا تا به تا

      منتقد کارش انتقاد هست و کارش فیلم ساختن نیست! به منتقد ربطی نداره که قحطی فیلم تو ایران هست که یه فیلم که از نظر تکنیکی ضعیف هست رو،مردم دوست دارند.به منتقد ربطی نداره که بقیه فیلم ها از این هم بدتر هستند.
      به نظر من هم، بهتر بود که منتفد، فقط رو مسائل تکنیکی زوم میکرد. ولی به نظرتون با بچه لوس سینما،بهتر از این میشه رفتار کرد؟

      پاسخ ها

      • سپهر

        دراز ، کوتاه ، تا به تا صحیح می باشد ... شما این اول یاد بگیر جناب دراکولا

      • فرهاد

        آرزوی خیلی هاست که در فیلم های این بچه لوس سینمای ایران بازی کنند همین چند سال پیش باران کوثری گفت که آرزوشه تو فیلماش بازی کنه کسی که از دختر امیر قطر پول میگیره که بچه لوس تری هست سریع هم جایزه رو میگیره در کمال تعجب که این فیلم چی داشت. حاتمی کیا بچه نابغه سینمای ایران

    • بدون نام

      ی چنتا کامنت اولو خوندم و دونستم چقد ملت جوگیرن !!!حالا چون راجبه مدافع حرم و داعش بود دلیل نیست فیلم عالیی بوده باشه.مثل بقیه فیلمای سینمای ایران ضعیف بود خیلی ضعیف

    • سپهر

      جمع کنید بابا ، منتقد منتقد ، آره تو از سینما چیز حالیته کافیه، بیاد فیلم بسازه مثل اصغر فرهادی که ایرانو ایرانی رو خار کنه، بره جایزه بگیره خوبه، خرج کرده دمش گرم خوب ساخته، تا کور بشن اونایی که نمیتونن ببینن، از روز اول شروع کردن کوبیدن این فیلم میدونی چرا ، چون واقعیت بود ، یه سری مثل شما غرب پرست و کد خدا دوست هم میترسن این واقعیت به مذاق ارباباشون خوش نیاد گرین کارت و ویزای شینگنشون باطل شه

    • بدون نام

      این طرز تفکر چقدر یادآور تفکر انحرافی داعشی هاست....

    • محمد

      سلام ،نمیخواهم بی ادبی و توهین به کسی کنم حیف که اسلام دست و بالمون رو بسته و گر نه درسی به تو و رفیق جیره خوار آمریکا و انگلیست رشید پور میدادیم ک هرگز فراموش نکنید. ن بخاطر فیلم آقای حاتمی کیا به خاطر اینکه دو زار عقلتون کار نمیکنه تا موقعی که امثال شما هستند کشور درجا خواهد زد وطن فروش های خائن

    • ااویری

      فاجعه تویی با این تیترت. دریغ از یه جو غیرت و بصیرت !!!

    • باران

      این چیزی که در مورد حاتمی کیا گفتی از حسادت توست تو مریضی. توحسودی.تو...

    • بهرامی

      فیلم بسیار بجا و عالی بود بلاخره هر فیلم نقاط قوت و ضعفی داره ولی در کل خیلی خوب بود
      دستتون درد نکنه آقا ابراهیم دوست داریم

    • هادی

      فقط یه جمله
      عزیز وقتی دیدی دشمنت به تلاطم افتاد یعنی راه رو درست رفتی
      خداقوت آقای حاتمی کیا

    • سعید

      اگه به نظر آقایون شیک پوش روشن فکر باشه باید فیلم های نظیر جدایی نادر از سیمین که در سبک خودش واقعا فیلم خوبیه رو ببینیم ... اما چنین فیلمی اعتقادات واقعی شهیدان رو نشون میده عشق پسر به فرزند و به میهن من خودم فیلم رو دوبار دیدم دوستان حتما فیلم روببینن

    • مهدی

      دوستان و منتقدان خودشون گول نزنن فیلم اگه بد باشه فروش چند میلیاردی میکنه . درضمن شما دیدگاهت برای خودت ارزش داره منتقد. من فیلمهایی که میبینم لذت خودم ارزش داره نه نقد جنابعالی

    • س ح ح

      سلام
      پس احتمالا نظر شجریان هم توی حوزه تخصصی مسایل دینی یا موسیقی؟ مزخرفه
      اعتراف هوشمندانه ای بود

    • شانی

      شماها غیر از تخریب هیچی ندارین. اون مرحوم علی معلم کسی بود که سینما رو به فساد کشوند. خدا رو شکر که منتقد جناب حاتمی کیا ایشونن. تعرف الاشیا باضدادها

    • بدون نام

      اولا اگر روش انتقاد کردن اینجوریه که توهین کنی و هر چی دلت خداست بگی بگید ما هم یه کم انتقاد کنیم جیگرمون حال بیاد
      ثانیا بعد اینکه متن مثلا اتتقادتو نوشتی یه دور دیگه از روش می خوندی اینقدر ضایع نباشه همه بفهمن از کی دستور گرفتی بنویسی.

    • آنجل

      تنها فیلم ایرانی بود که از رفتن به سینما پشیمان نبودم‌ عالی

    • بدون نام

      بهتره قضاوت رو بذاريد به عهده مردم
      البته نظر شما هم محترمه ، بالاخره شما هم یکی از 80 میلیون نفريد .....

    • بدون نام

      بله.سردار سلیمانی متخصص در زمینه فیلم نیستند اما همه میدانیم که ایشان داعش به تمام معنا را نه تنها دیده بلکه با تمام وجود درک کرده اند. پس بهترین شخص برای اظهار نظر درباره ی چنین فیلمی هستند. غیر از اینکه شما داعش را بهتر از ایشان درک کرده باشید

      پاسخ ها

      • مریم

        درود بر شما
        بهترین منتقد سردار دلاور ماست نه یه عده بزدل که دین و
        دنیاشون رو فدای عیاشی کردند

    • fatemeh sabahi

      فیلم فوق العاده ای هست

    • بدون نام

      مهم نیست خیانت کارهای چی فکر میکنن چون هیچی نیستن. مهم اینه که مردم چی میخوان ، امشب فیلم رو دیدم ، فیلم خیلی خوب و خوشساختی بود اتفاقا اینقدر شلوغ بود که تمام صندلی های سینما پر شد و مجبور شدن صندلی های سالن انتظار رو بیارن همه ملت هم چنان محو فیلم شده بودن که هیچ صدایی از کسی در نمیومد
      به این میگن فیلم
      همین که باعث شد یه عده خیانتکار داعشی وطنی رو به واکنش وا داره عالیه حسابی سوختن ، پس بسوزید و بمیرید داعشی های ایرانی .

    • جمشید رادان

      من که فیلم رک ندیدم ولی تا الان هر کی ازش حرف زده گفته خیلی خوب بود. نویسنده این مطلب و البته اخبار داغ با نشر این نقد خودشو تابلو کرده که داره میسوزه. نه پس جدایی نادر از سیمین که اوج حقارت ایرانی رو تو هالیود نشون داد و یا فروشنده که بی غیرتی و بی تفاوتی نسبت به تعرض به ناموس رو نشون داد عالی بود اره،

      پاسخ ها

      • الف ر

        داداش حتما برو ببین. دستت میاد این مازیار چیزی ننوشته جز جوک!

    • م م

      مهمتر از نظر منتقدین ، نظر مردمه. همینکه مردم دیدن و پسندیدن کافیه‌. منتقدین مثل همیشه دنبال قاتل بروسلی باشن

    • علی

      منم فیلمو دیدم بسیار عالی بود

    • اسما

      واقعا برام جالبه وقتی هومن سیدیان جایزشو به روحانی داد سیاسی کردن سینما نبود اما صحبت حاتمی کیا سیاسی بازی هست .اگر قرار باشه کار هنری قضاوت بشه مجری مثل رشیدپور نباید نخود هر آش بشه یکم نگاه به اطراف کنید بعد دم از تخصص بزنید نکته اخر ادمی که فقط معایب یک کار رو بیان میکنه معلومه مشکلی داره چون ادم سالم اول محاسن رو بیان میکنه ی فکری به حال خودتون بکنید اگر به فکر اخرت تون باشید موقع قصاوت انصاف به خرج میدین این کار قطعا بی نقص نیس اما این سیاه نمایی شما اغراق بود خوب که مرحون علی معلم ی حرفی زد تاشماها بهش استناد کنید.الحسود لا یسود

    • بدون نام

      آیا وابستگی اینه که با پول ایرانی فیلمی بسازی که توش از جوانمردی ایران یا بگن؟
      یا اینکه با پول شرکت دختر امیر قطر فیلمی بسازی که توش ایران رو لجنزار نشون بدن.
      این همه فیلم روشنفکری ساختن که تهش پوچی و سرخوردگی برای جامعه داشت.
      آقای حاتمی کیا ممنون از فیلم ظاهری که ساختی.

    • مریم

      فیلم بسیار عالی بود و به واقعیت نزدیک بود. حضرتعالی میخواستی چجوری باشه. توش نژادپرستی ایرانیا رو نشون بده؟

    • مهسا

      حالا این آقا مازیار کی هست ما که تا به حال اسمش رو در زمره نقادان فیلم ندیده بودیم نقد از سوی آقای فراستی فقط قابل قبوله،من به عنوان بیننده که کاری با این که کی ساخته و چرا یاخته ندارم فیلم خوبی بود، هم اکشن هاش هم متن فیلم،اقای حمیدیان هم که مثل همیشه عالی،خدا خیرتون بده،اونهایی هم که نقد می کنند اول بگن رزومه کاریشون از قبل چیه تا حرفشون باورپذیر باشه!!!!

    • صنم

      فیلم بسیار موفقی بود ما منتظر فیلم های این طوری بیشتری هستیم نه فیلمی مثل مصادر و فروشنده که عزت ایرانی رو به فنا میده حال تو که بخاطر اسکار گرفتن فرهادی کف میزنی درحالی که ایرانو خوارجلو داد من باور کنم که دنبال عزت ایرانیایی
      درضمن کسی که تو قلب داعش بوده و اون فلاکت مردم سوریه ارو از نزدیک دیده بهتر میتونه بگه این فیلم واقعیه تا تو که مشغوله....

    • سمیه

      فیلم قشنگیه و ارزش دیدن داره.

    • من

      بعد از خواندن نظر بلند بالای جناب مازیار وکیلی چن دیقه ای هست که مات و مبهوت دارم به صفحه گوشی نگاه میکنم و بازهم هنوز بهت زده هستم.....
      گاهی زبان از بیان قاصر است و گاهی هم عقل از فهم.....
      که این قاصر بودن ها داستان امروز زبان من و عقل مازیار است....

    • ....

      فیلم بدی نبود ولی با بقیه آثار حاتمی کیا که حتی یک ایراد هم نمیشه ازشون گرفت مثل آژانس شیشه ای یا ارتفاع پست خیلی فاصله داشت
      یک ایراد مهمش این تصویر مضحک و ابله از داعشیها بود، نمونش اون پیرمرده شیخ که بیشتر آدم دلش براش میسوخت تا بترسه یا اون خل بازیهاشون وسط گله گوسفندها...
      داعش توی سریال پایتخت خیلی ترسناکتر بود تا توی این فیلم

    • اسم

      عالی بود، این نقداتم ب درد خودت میخوره

    • بدون نام

      بهترین فیلمی بود که تو کل عمرمم دیدم

    • سنا جون

      عالی بود اگه میخواستن واقعی ترش کنن یا اون جنایاتی که داعش کرده بود اصلا قابل تصویر کشیدن نبود همین هم که نشون دادن کافی بود ... درود بر اقای حاتمی کیا

    • شیدا

      زنده باد حاتمی کیا مرده باد داعش و داعشی

    • مریم

      درووووود بر حاتمی کیا
      من دیشب فیلم رو دیدم. واقعااااا عالی بود. برا شما نقاد عقده ای هم متاسفم. چون خود فروخته و غرب زده اید پول میگیرید که علیه ایران و دلاور مردان ایرانی قلم بزنید. بله از دید شما یه عده کارگردان و بازیگر ریش بزی مو فرفری ناخن بلند و بی هویت ارزشمندند و مورد تایید. همونایی که پول بیت المال رو میگیرند و میرند اونور علیه همین مردم حرف میزنند. خیانت میکنند. ملاک و معیار شما همونایی هستند که شلوار خودشونم نمیتونن بکشن بالا. ولی شهدای دلاور جنگ، نیرو انتظامی و سپاه و ارتش و مدافع حرم و وطن و..... میشن نیروهای متوحش نظام!!!!! نمونه اش همین ل. حاتمی کیای خودفروخته!!!! چه غلطا که علیه شهدای عزیزمان نگفت بعدم پرووووو برگشته و داره زندگیشو میکنه و از دید شما فیلمهاش بهترینند. تو و اون از یه کاسه نون میخورید!!!!

    • رحمان

      مزخرف ترین فیلم تاریخ ایران که حتی اگر پول هم بهت بدن به خدا که حیفه بری پاش بشینی و نگاش کنی ..... با این فیلم دیدگاهم کم کم نزدیک له اونایی میشه که من سوریه رو رها کن ..... واقعه یک فاجعه به تمام معنیه این فیلم ، خدا شاهده بعد چند ماه با دیدن این کمدی خندیدم ، نه من که هرکسی تو سالن سینما بود خندید

      پاسخ ها

      • مطیع امر رهبر

        اگر مدافعان حرم نبودند باید در خیابان های ایران با داعشی ها میجنگیدیم.

    • مطیع امر رهبر

      فیلمش هیچ کم و کاستی نداره و بهترین فیلم تاریخ ایرانه
      حالا اگر یک عده سست عنصر خود فروخته کم فهم نتونستن فیلم رو درک کنند و بهش ایراد میگیرن دلیل نمیشه.
      پس نه بریم فیلم های درب و داغون و بی غیرت بازی مثل فروشنده و ... رو ببینیم.

    • فاطمه

      ینی از این مقاله قشششششنگ بوی دماغ سوخته بعضیا به مشام میرسد!!چقد حقیر و بدبختید!!
      مثلا این فیلمای روش عن فکری عشق ضربدری و فلان که میسازید خعلی حرفه ای و نایسه!!! خدایی یکی از یکی در پیت ترید بعد ادعاتون در حد برد پیت!! فقط کافیه یکی بخواد تو این مملکت کار اعتقادی بکنه ازبس پوچید درسته قورتش میدید.

    • فاطمه

      ینی از این مقاله قشششششنگ بوی دماغ سوخته بعضیا به مشام میرسد!!چقد حقیر و بدبختید!!
      مثلا این فیلمای روش عن فکری عشق ضربدری و فلان که میسازید خعلی حرفه ای و نایسه!!! خدایی یکی از یکی در پیت ترید بعد ادعاتون در حد برد پیت!! فقط کافیه یکی بخواد تو این مملکت کار اعتقادی بکنه ازبس پوچید درسته قورتش میدید.

    • مهسا

      ایوووول بابااااا ، به افتخار ایران یه کف مرتب ...

    • بدون نام

      حضور ایران در سوریه مثل حضور آمریکا در کشورهای دیگه فقط فضولی اصلا دوس ندارم فیلمشو ببینم

    • امید

      مزخرف واقعا فیلمی به این مزخرفی رو فقط میشه در سینمای ایران دید , حیف وقتی که برا دیدنش گذاشتم ...

    • امید

      مزخرف واقعا فیلمی به این مزخرفی رو فقط میشه در سینمای ایران دید , حیف وقتی که برا دیدنش گذاشتم ...

    • اکبر

      فیلم حتی راجب داعش هم اطلاعات غلطی می ده و فرق گروه های مختلفو نمی دونه فوعه و کفریا تحت محاصره ی النصره بود نه داعش

    • ن.س

      فیلمش واقعا افتضاح بود ایرانیها به دلیری معروفن اما تو این فیلم اقای حاتمی کیا ایرانیهارو بی عرضه و ترسو نشون داد داعشی رو قوی نشون داد فیلمی که دراخر داعش پیروز شد واقعا ما از هند کمتریم هیچ غلطی در مقابل داعش نمیکنن اما چه فیلمی ساختن سلمان خان یه تنه همه داعشیا رو حریف بود اونوقت ما با وجوده شهید حججی که سرشو بالا گرفت با غرور بین داعشیا ایستادو شهید شد باید همچین فیلمی بسازیم کجای این فیلم رشادت سربازای ایرانیو نشون داد کجاش؟ بجز ترسو لرز هیچی ندیدیم خواهشا انقدر نگید حسود دست از حرفای خاله زنکی بردارید ایشون نقد کردن شماهم اگه دلیلی دارید منتقدانه بگید نه خاله زنکانه آی بوی سوخت میاد آی حسودی کردی آی بل کردی حاتمی کیا ابروی ایرانو ایرانیو بردن با این فیلمه مسخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج