۶۹۹۶۰۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

عون: ترامپ، قدس را به اسرائیلی‌ها هدیه کرد

رئیس جمهوری لبنان اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را هدیه وی به اسرائیلی‌ها توصیف کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری لبنان اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را هدیه وی به اسرائیلی‌ها توصیف کرد.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در صحبت‌هایی که در برنامه‌ای از شبکه فرانسوی TV۵ monde مطرح کرد، در خصوص تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به قدس گفت که این اقدام آغازی برای شانه خالی کردن آمریکایی‌ها از این شهر است.

وی عنوان داشت که رئیس جمهوری آمریکا قدس را به عنوان هدیه‌ای به اسرائیلی‌ها داد؛ در حالی که وی حق این کار را نداشت.

میشل عون در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال وجود توافق عربی-سعودی برای عادی سازی روابط با اسرائیل و رها کردن قدس گفت: قدس در داخل فلسطین است و متعلق به فلسطینی‌ها می‌باشد، هیچ کس حق ندارد که به نیابت از فلسطینی‌ها در این خصوص صحبت کند، این فلسطینی‌ها هستند که در آنجا زندگی می‌کنند و فلسطین وطن آنها است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص دلایل درخواست لبنان برای بازگشت سوری‌ها به اراضی خودشان گفت: پس از اینکه درگیری‌ها در سوریه تنها در مناطق محدود کوچکی خلاصه شده است، سوری‌ها می‌توانند به کشورشان بازگردند. کمک‌های بین‌المللی برای سوری‌ها بسیار محدود و اندک است و به صورت مستقیم و بدون گذر از دولت لبنان به دست آنها نمی‌رسد.

رئیس جمهوری لبنان همچنین تصریح کرد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در حال حاضر رئیس جمهور این کشور است و ما باید با دولت موجود تعامل کنیم و گزینه دیگری نداریم. روابط لبنان و سوریه در حال حاضر محدود است. تا زمانی که بشار اسد در قدرت باشد، ما او را به رسمیت می‌شناسیم، چراکه نماینده دیگری برای سوریه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه افراد حزب الله در روستاهایشان در مرزها با اراضی اشغالی جهت دفاع از روستاها و دفاع از لبنان زندگی می‌کنند، تصریح کرد که پیوستن حزب الله به جنگ در سوریه پس از آن صورت گرفت که این جنگ به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شد که ۸۴ کشور در آن مشارکت داشتند.

میشل عون خاطرنشان کرد، امری طبیعی است که حزب الله به زودی و پس از پایان جنگ در سوریه به لبنان بازگردد.

وی با بیان اینکه مشارکت عربستان در کنفرانس سیدر اشاره‌ای به همگرایی میان دو کشور دارد، تصریح کرد، عربستان کشور دوست لبنان است و آنچه که بین دو کشور رخ داد، شاید به دلیل یک نصیحت و مشورت نادرست به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در آن هنگام بود. آنچه که رخ داد، پشت سرگذاشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ غلط کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج