جاباما
۶۹۹۸۱۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

درخواست آزادي مشروط بقايی

مهران عبدالله‌پور گفت: «صرف نظر از اينکه ما آقاي بقايي را کاملا بي‌گناه مي‌دانيم و به دنبال اعاده دادرسي و احقاق حق ايشان هستيم، امروز تقاضاي آزادي مشروط آقاي بقايي را به سرپرست دادسراي فرهنگ و رسانه تقديم کردم».

شرق نوشت: سايت «دولت بهار» به نقل از وکيل بقايي نوشت «تقاضاي آزادي مشروط» بقايي به سرپرست دادسراي فرهنگ و رسانه ارسال شده است. مهران عبدالله‌پور گفت: «صرف نظر از اينکه ما آقاي بقايي را کاملا بي‌گناه مي‌دانيم و به دنبال اعاده دادرسي و احقاق حق ايشان هستيم، امروز تقاضاي آزادي مشروط آقاي بقايي را به سرپرست دادسراي فرهنگ و رسانه تقديم کردم». وکيل بقايي در ادامه با استناد به يکي از بيانات مقام معظم رهبري، به استدلال در مورد درخواست آزادي مشروط موکل خود پرداخت: «نظر فقهي مقام معظم رهبري اين است که هر روز زندان انفرادي، معادل ١٠ روز زندان عمومي است و قاعدتا رأي فقهي و نظر رهبر معظم انقلاب بايد توسط قوه قضائيه که زير مجموعه ايشان هستند، مورد توجه قرار بگيرد».

عبدالله‌پور با اين مقدمه نتيجه گرفت: «با عنايت به نظر مقام معظم رهبري و اينکه آقاي بقايي هشت‌ماه‌و‌نيم در زندان انفرادي بازداشت بوده‌اند، او بيش از هفت سال از دوره محکوميت خود را طي کرده است و طبق ماده ٥٨ قانون مجازات اسلامي مي‌تواند از آزادي مشروط استفاده کند». وکيل بقايي در آخر خبر بستري‌شدن موکل خود را در بيمارستان تأييد و شرايط جسمي او را «بسيار وخيم» توصيف کرد.

فرارو در ارديبهشت ۹۲ نوشت: «براساس صحبت‌هاي کميسيون حقوقي و قضائي، با ابلاغ قانون مجازات جديد، اگر فردي از سوي مسئولي به انفرادي منتقل شد يا زندانبان او را به انفرادي منتقل کرد، اقدامي خلاف قانون انجام داده است. البته سخنگوي کميسيون قضائي مجلس در ادامه مي‌گويد: مقام معظم رهبري به‌‌تازگي فتوايي به شوراي نگهبان داده‌اند که حبس در سلول انفرادي شکنجه است. به همين دليل، اگر حکمي مبني بر اين صادر شود، مصداق عملي غيرقانوني است. به گفته او ابتدا صحبت از اين بوده که مجازات انفرادي معادل ١٠ روز حبس عادي تلقي شود، چون حبس انفرادي خود يک نوع شکنجه است و زنداني مجازاتي مضاعف را تحمل مي‌کند که البته باز هم مخالف نظر مقام معظم رهبري بود و منتفي شد. در قانون اساسي هم طبق اصل ۳۸ اعمال هرگونه شکنجه عليه متهم براي گرفتن اقرار يا کسب اطلاع ممنوع است. اگر حبس در سلول انفرادي غيرقانوني باشد و در قانون هم ذکر شده باشد، به گفته نعمت احمدي، حقوق‌دان، از اين به بعد تعداد زيادي از قاضي‌هاي دادسرا بايد از قرار قبلي خود عدول کنند. به اين ترتيب، هم‌اکنون افرادي که در سلول‌هاي انفرادي نگهداري مي‌شوند با تکيه بر قانون جديد بايد به بند عمومي منتقل شوند. سخنگوي کميسيون قضائي مجلس هم مي‌گويد که به طور يقين کساني که در سلول انفرادي هستند، جابه‌جا شده و به بند عمومي مي‌روند».

شرط بقايي براي رفتن به بيمارستان: اول من را بفرستيد منزل

به گزارش دولت بهار حميد بقايي در تماس تلفني خود از زندان اوين (پيش از بستري‌شدن در بيمارستان) شرط رفتن خود را به بيمارستان، رفتن به منزل بيان کرده بود: «اگر بخواهند مرا به بيمارستان بفرستند، شرطم اين است که اول بايد بروم منزل و اگر نخواهند بفرستند، مطلقا نمي‌روم». در‌حال‌حاضر او در بيمارستان بستري است و طبق اخبار او را مستقيما از زندان به بيمارستان منتقل کرده‌اند و خبري از رفتن به خانه نبوده است. بقايي ادامه مي‌دهد: «وضعيت جسمي من هم واقعا خوب نيست، خيلي افتضاح است. يعني پزشکان که آمدند چک کردند، وضعيت جسمي من افتضاح است. يعني از مرحله عادي گذشته است. خب پزشکان که کامل صحبت نمي‌کنند ولي همان قند و فشار خون را که مي‌گيرند، همه‌شان معتقدند که وضعيتم خوب نيست. حالا هم که دارم درد مي‌کشم خودم متوجه مي‌شوم، چشم‌هايم سياهي مي‌رود، معده و کليه‌هايم درد مي‌کند. اما تحمل مي‌کنم، نگران نباشيد».


خبر اعتصاب غذاي بقايي چند وقت است که محل بحث و گفت‌وگو است و حتي عده‌اي در اصل آن تشکيک کرده‌اند. اما عزت‌الله ضرغامي در توييتي از محمود احمدي‌نژاد درخواست کرده بود که از بقايي بخواهد تا به اعتصاب غذاي خود پايان دهد: «از جناب آقاي دکتر احمدي‌نژاد درخواست مي‌کنم تا از جناب آقاي حميد بقايي بخواهد، به اعتصاب غذاي خود پايان دهد. او به جز ايشان، از کس ديگري تمکين نمي‌کند. اين اقدام، در آستانه ۱۳ رجب براي فرزندان و خانواده محترم ايشان ضروري است و موجب خوشحالي همه خواهد شد. صبر و گذر زمان، مؤثرترين کليد براي بازشدن قفل‌ها است». وکيل بقايي ديروز در گفت‌وگو با دولت بهار گفته بود: «موکلم اعتصاب غذا را ترک و به توصيه دکتر احمدي‌نژاد گوش نمي‌کند». درخواست احمدي‌نژاد از بقايي براي پايان اعتصاب غذا چيزي نبود که در نامه‌ها و سخنراني‌هاي متعدد احمدي‌نژاد ديده شده باشد و اين خبر صرفا به‌صورت دسته دوم منتشر شده است. بقايي درباره اعتصاب غذا و نسبت آن با احمدي‌نژاد در ادامه تماس تلفني خود مي‌گويد: «من اعلام کردم که آقاي احمدي‌نژاد در اين اعتصاب غذا هيچ نقشي نداشته، هيچ دخالتي ندارد و تصميم خودم است. هرکس هم که بخواهد بيندازد گردن ايشان، هم دروغگوست و هم کذاب. يک وقت نيندازند گردن ايشان و بگويند که آقاي احمدي‌نژاد به بقايي گفته اعتصاب غذا کن. اصلا به ايشان ربط ندارد. خواهش مي‌کنم اين را هم اعلام کنيد. آقاي احمدي‌نژاد سرور من است ولي اينجا ديگر شرمنده‌ام، نمي‌توانم از ايشان تبعيت کنم. بقايي ذره‌اي نسبت‌به شما کوتاهي نخواهد کرد، تا آخر هم ايستاده و اعتقاد به آرمان شما دارد».

وزراي دولت نهم و دهم، مخالف احمدي‌نژاد

البته اين حد از ارادت و «عشق» به احمدي‌نژاد به موازات اعلام برائت‌ها و شماتت‌ها ديگر ياران گذشته او، شکاف ياران پيشين احمدي‌نژاد را به‌خوبي نشان مي‌دهد. ديروز خبرگزاري تسنيم در مصاحبه‌اي با صادق خليليان، وزير جهاد کشاورزي دولت دهم، پژواکي به صداي برائت‌جويان احمدي‌نژاد داد. خليليان در اين مصاحبه رفتارهاي احمدي‌نژاد را «نگران‌کننده» خواند و گفت: «بنده با رفتارهاي آقاي دکتر احمدي‌نژاد موافق نيستم و به‌نظرم ايشان در مسير درستي حرکت نمي‌کند؛ دولت‌هاي نهم و دهم خدمات قابل‌توجهي به کشور و مردم داشته و ما نگرانيم که اين خدمات با رفتارهاي نادرست و افراطي زير سؤال برود».
وزير جهاد کشاورزي دولت دهم گفت: «ما تبعيت از رهبر معظم انقلاب اسلامي را واجب شرعي و عقلي مي‌دانيم و تحت هيچ شرايطي نمي‌پذيريم که برخي بخواهند با حاشيه‌سازي براي کشور، تابع معظم‌له نباشند... اگر آقاي دکتر احمدي‌نژاد امروز مي‌گويد که دلسوز کشور و تابع امام است، بايد اين ادعا را در عمل با تبعيت از بيانات مقام معظم رهبري ثابت کند؛ رفتارهاي ايشان اين نگراني‌ها را ايجاد کرده که آقاي احمدي‌نژاد با تحت‌تأثير‌قرار‌گرفتن از سوي چند نفر، قصد دارد خدمات خود را از بين ببرد؛ اطلاع دقيق دارم که وزراي آقاي احمدي‌نژاد به ايشان تذکر داده و تصريح کرده‌اند که به‌طور‌کامل گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبري بوده و تنها از بيانات ايشان تبعيت مي‌کنند». عضو کابينه دولت دهم، با بيان اينکه قاطبه وزراي دولت نهم و دهم با رفتارهاي غيرقانوني احمدي‌نژاد مخالف‌اند، گفت: «برخي از دوستان ما که در کابينه نهم و دهم آقاي احمدي‌نژاد حضور داشتند، در ديداري حضوري با ايشان اتمام‌حجت کردند؛ توصيه دوستان ما اين بود که ايشان در چارچوب قانون اساسي مباحث خود را دنبال کرده و از مواضع غيراصولي و غيرقانوني پرهيز کند».

صادق خليليان افزود: «توصيه مي‌کنم که آقاي احمدي‌نژاد قدر فرصت‌هايي را که نظام به ايشان داده، بداند و گذشته خود را به‌خاطر زياده‌خواهي چند نفر بيش‌از‌اين خراب نکند». در حالي وزير پيشين دولت احمدي‌نژاد او را دعوت به قدرشناسي فرصت‌هايي مي‌کند که نظام در اختيار او قرار داده است که کانال دولت بهار با ادبياتي تند اما آشنا به اين گفت‌وگو اين‌گونه واکنش نشان داد: «آن وزرا... کرده‌اند با شما! قبل از دکتر احمدي‌نژاد چي بوديد؟ حالا چي هستيد؟! برويد خيابان ببينيم اصلا مردم اعتنايي به شماها مي‌کنند؟! مرد باشيد!».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خود احمدی نژاد هم باید یک بار برود وسط مردم ببیند که مردم با او چه می کنند... او خودش قبل از آنکه فرماندار خوی واستاندار اردبیل و شهردار تهران و رییس جمهور شود مگر چه بود؟ و مگر الآن چیه؟

    • محمد زمانی

      یادم میاد صدا وسیما چند شب پیاپی از رسوائی مالی جک استراو وزیر امور خارجه دولت تونی بلر در بخشهای خبری صحبت میکرد البته کاشف به عمل در آمد که ان آقا مبلغ دو سه هزار پوند از پول دولت را به برادرش داده،البته دادگاهی هم شد ،حالا این اقا از نزدیکانش که برای اختلاصهای میلیاردی به زندان افتادهاند هر روز کارناوال راه میاندازد،یک بار هم توضیح نداده هفتصد میلیارد درامد ارزی کجا هزینه شده...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج