۷۰۰۹۴۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پايان چله‌نشيني رسول

رسول خادم بالاخره خواسته اعضاي مجمع فدراسيون کشتي را اجابت کرد.

روزنامه شرق: رسول خادم بالاخره خواسته اعضاي مجمع فدراسيون کشتي را اجابت کرد. مرد همه‌کاره کشتي ايران که يک ماه و نيم پيش با استعفاي ناگهاني خود از رياست فدراسيون کشتي و سرمربيگري تيم ملي کشتي آزاد، ورزش کشور را در شوک فرو برد، از موضع خود کوتاه آمد و قبول کرد دوباره به کارش برگردد. او نهم اسفند در حالي به دليل انتقاد از سياست کشور در قبال رويارونشدن کشتي‌گيران ايراني با نمايندگان رژيم صهيونيستي و اوضاع بد حاکم بر فدراسيون کشتي، از سمت‌هايي که داشت کناره‌گيري کرد که با مخالفت اعضاي مجمع اين فدراسيون روبه‌رو شد. اعضاي مجمع که متشکل از رؤساي هيئت‌هاي کشتي استان‌ها بودند، مهلتي يک‌ماهه به او دادند تا در تصميمي که گرفته، تجديدنظر کند و مجاب به بازگشت شود. اين مهلت دو روز پيش تمام شد و مجمع فوق‌العاده فدراسيون کشتي براي دومين‌بار تشکيل شد. در شرايطي که خادم در اين جلسه غيبت داشت و هيچ اظهارنظري نیز درباره برگشت خود نکرده بود، مجمع دوباره با استعفاي او مخالفت کرد و براي دومين‌بار تا ٢٦ فروردين به او فرصت تجديدنظر دادند.

مجمع با انتشار بيانيه‌اي که يک رونوشت از آن را نیز براي وزير ورزش‌و‌جوانان ارسال کرد، با مخالفت دوباره خود، رسما خادم را مکلف به بازگشت به فدراسيون کشتي کرد.

در اين شرايط، اما اعضاي مجمع دوشنبه‌شب سرزده به زورخانه نامجو رفتند تا خادم را به فدراسيون بازگردانند. با اين حساب، خادم در محاصره موسپيدان گوش‌شکسته قرار گرفت و در نهايت راضي شد روز يکشنبه هفته آینده به اين فدراسيون بازگردد.

هرچند پاسخ مثبت خادم به درخواست پيش‌کسوتان و اعضاي مجمع مبني بر بازگشت توانست بسياري از دغدغه‌هاي اهالي کشتي را برطرف کند، اما نبايد فراموش کرد تهديدهاي بين‌المللي و هشدارهاي رئيس فدراسيون همچنان به قوت خود باقي است.

مطمئنا بازگشت خادم به معناي پايان مشکلات اين رشته تلقي نخواهد شد و آنچه مسلم است این است که اين آرامش و پايان خوش مي‌تواند شکننده و موقتي باشد.البته داورزني، به‌عنوان نماينده وزارت ورزش در مجمع دو روز پيش فدراسيون کشتي، تا توانست از حمايت‌هاي مالي و معنوي از اين رشته مدال‌آور و پرافتخار گفت و بارها تأکيد کرد همواره از فعاليت فدراسيون‌ها به‌ویژه کشتي، در آستانه بازي‌هاي آسيايي و رقابت‌هاي جهاني حمايت خواهد کرد. او حتي اختلاف‌های وزارت ورزش با فدراسيون کشتي را نیز نوعي حاشيه‌سازي خواند و به‌صراحت ايجاد زاويه ميان برخي فدراسيون‌ها و وزارتخانه را کار غيرمنطقي و نادرستي خواند.خادم روز گذشته نيز با انتشار بيانيه‌اي در رسانه‌ها، رسما بازگشت دوباره خود را به فدراسيون کشتي اعلام کرد. او که بيشترين دغدغه خود را براي کناره‌گيري از فدراسيون کشتي به دليل معضل مبارزه‌نکردن با کشتي‌گيران اسرائيلي و تبعات آن اعلام کرده بود، بار ديگر در بيانيه روز گذشته خود به اين موضوع اشاره کرد و هشدار داد: «پايداري و اصرار نمايندگان خانواده بزرگ کشتي کشور، بر ادامه فعاليت اين‌جانب، جسارت «نه»گفتن را از من مي‌گيرد، اما دغدغه‌ها و نگراني‌ها به قوت خود باقي است. هيچ‌چيز تغييري نکرده است. کميته بين‌المللي المپيک تحت فشارهاي سياسي درصدد است در گام بعدي اجازه ميزباني و برگزاري مسابقات بين‌المللي را نيز از کشورهايي مانند ايران بگيرد. جالب است که اين محروميت‌ها دارد در کشتي پيش‌تر از ساير رشته‌ها دنبال مي‌شود و اين موضوع اتفاقي نيست. نمي‌دانم اين عدم توجه و عدم پيگيري رجال محترم مسئول را چه تعبيري مي‌توان کرد. به‌عنوان مسئول ورزش ملي کشور، کشتي، هيچ ابزاري براي کمک به قهرمانان ملي‌مان در اختيار ندارم و هيچ‌کس در کنار ما نيست، اما اصرار من به تکليف مقامات ذي‌ربط براي کمک به قهرمانان ملي مردم، به قوت خود باقي خواهد بود». رئيس فدراسيون کشتي پس از اين دوري ٤١روزه خود، يک بار ديگر از وزارت ورزش انتقاد کرد تا مشخص شود رابطه وزارت و او در اين مدت خانه‌نشيني ترميم نشده است. «داستان بي‌مهري‌هاي دوستان وزارت ورزشي به کشتي ايران است. گويا عزيزان مجبورند بنا به اصرار مجمع فدراسيون کشتي، مدتي ديگر اين حقير را تحمل کنند. البته با توجه به شناختي که نسبت به ايشان وجود دارد، بعيد مي‌دانم تغييري نيز در اين نامهرباني‌ها شاهد باشيم». خادم در واقع در بيانيه روز گذشته، بار ديگر مواضع روزهاي گذشته خود را تکرار کرد.

بعد از استعفاي خادم، اعضاي شوراي فني تيم‌هاي ملي کشتي آزاد و فرنگي و نايب‌رئيس بانوان اين فدراسيون نيز در حمايت از او از سمت‌هاي خود کنار رفتند. اعضاي اين شورا به اتفاق اعلام کردند تا زماني که خادم برنگردد، حاضر به همکاري با فدراسيون کشتي نخواهند بود. با توجه به بازگشت رسول خادم به فدراسيون، اعضاي اين شورا استعفاي خود را پس گرفتند و به مسئوليت خود بازگشتند.

البته منصور برزگر، عضو شواري فني کشتي آزاد، روز گذشته در اظهارنظري اعلام کرد ديگر تمايلي براي همکاري با فدراسيون کشتي ندارد. او به ايسنا گفت: «من خيلي وقت بود استعفا داده بودم، اما آقا رسول نمي‌گذاشت بروم. حقيقت اين است که ديگر حال‌و‌حوصله حضور در کشتي را ندارم و از اين حرف‌وحديث‌ها خسته شده‌ام. بايد با خادم صحبت کنم و ببينم چه اتفاقي مي‌افتد، اما سن‌و‌سالي از من گذشته و ديگر کشش اين بحث‌ها و حواشي را ندارم. من هميشه بايد به کشتي کمک کنم و اين را وظيفه خودم مي‌دانم، اما حواشي و مشکلات زياد و کارکردن سخت شده است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج