جاباما
۷۰۱۱۷۶
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

هر ایرانی چند دلار یارانه می‌گیرد؟

سازمان هدفمندی یارانه در حالی قرار است ٢٦ فروردین ماه، نخستین یارانه نقدی سال ٩٧ را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند که نرخ دلار روزهای گذشته به گونه ای افسارگسیخته از مرز ٦٠٥٠ تومان گذشت.

خبرگزاری ایسنا: سازمان هدفمندی یارانه در حالی قرار است ٢٦ فروردین ماه، نخستین یارانه نقدی سال ٩٧ را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند که نرخ دلار روزهای گذشته به گونه ای افسارگسیخته از مرز ٦٠٥٠ تومان گذشت.

مطابق معمول سال های گذشته، نرخ ارز در ابتدای هر سال روندی نزولی به خود می گرفت، اما در سال ۹۷ شرایط متفاوت و عجیبی در کشور رقم خورد تا جایی که خیابان های منتهی به صرافی ها شاید صحنه هایی عجیب بود و در بازار، اغتشاشات ارزی شکل گرفت و دلار را که در ایام نوروز به کانال ۵۰۰۰ هزار تومان رسیده بود در نهایت در آشفته بازار دو روز گذشته از مرز ۶۰۰۰ تومان عبور کرد و مردم این بار نه در صف های طولانی سبد کالا، بلکه در انتظار خرید ارز با سرمایه های هر چیز اندک خود ساعت ها منتظر ماندند. البته در دو شب گذشته دولت وارد کار شد و بعد از پنج سال وعده، در نهایت به صورت دستوری نرخ دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان در تمام بخش ها تصویب شد.

این شرایط در حالی رقم خورد که سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده که ۲۶ فروردین امسال و در هشتاد و ششمین مرحله به ازای هر یارانه بگیر ٤٥ هزار و ٥٠٠ تومان واریز می کند، اما امروز شرایط اقتصادی مردم متفاوت با نخستین دوره پرداخت یارانه نقدی است.

در نخستین مرحله پرداخت یارانه نقدی، دولت در آذر ماه ١٣٨٩ که نرخ دلار حدود ١٠٨٥ تومان بود به هر یارانه بگیر حدود ٤١.٩ دلار پرداخت کرد.

با توجه به شرایط اقتصادی امروز و افزایش نرخ دلار، در صورتی که دولت بتواند در سیاست دستوری خود، دلار را با نرخ ۴۲۰۰ تومان به خریداران عرضه کند، دولت به هر یارانه بگیر معادل ۱۰.۸ دلار پرداخت می کند، اما اقتصاددانان معتقدند در نوسانات ارزی احتمال افزایش نرخ تورم وجود دارد که به طور قطع زندگی قشر متوسط و ضعیف جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و این رقم یارانه دیگر گره گشای زندگی آنها نخواهد بود.

بنابر اعلام رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ یارانه‌های نقدی برای پرداخت در سال ۹۷ مبلغ ۴۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

استاد اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر افزایش قیمت کالاها و زندگی مردم به خبرنگار ایسنا گفت: افزایش نرخ ارز بیشتر بر کالاهای صنعتی که نیاز بیشتری به دلار دارند تاثیر می‌گذارد، البته به صورت غیرمستقیم نیز بر افزایش قیمت ها اثرگذار و شرایط تورمی ایجاد خواهد شد.

کمیل طیبی با بیان اینکه در شرایط نوسانات ارزی احتمال افزایش نرخ تورم وجود دارد، اظهار کرد: پیش بینی دولت برای سال ۹۷، تورم تک رقمی بود اما با توجه به شرایط موجود احتمال دارد نرخ تورم دورقمی و به رقم ۱۳ تا ۱۴ درصد افزایش یابد.

هم چنین دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اعتقاد بر اینکه اگر سیاست ارزی و دستوری دولت به درستی اجرا شود کشور درگیر تورم افسارگسیخته نخواهد نشد، گفت: با اجرای سیاست ارزی و سایر اقدامات پیش بینی شده در بودجه ۹۷ و برنامه ششم توسعه، نرخ تورم دورقمی خواهد شد اما شرایطی همانند رقم نخواهد خورد.

محمد واعظ پیش بینی کرد: در صورت ثبات شرایط موجود، احتمال می رود نرخ تورم در سال ۹۷ تا حدود ۱۵ درصد افزایش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون یارانه برای خرج یک روز هم نیست زیادتر کنید مردم را بیچاره کردید اب برق گاز را مجانی کنید خود امام کفت پول نفت را به خود مردم بدهید اختلاسگر ها را اعدام کنید تا دزدها درس بگیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما حاتما شما امر بفرمایید
        دلت خوشه ها
        برادر من بیدار شو

    • محمد

      خیلی کمتر از ۱۰ دلاره با این قیمت دلار فعلی چیزی حدود ۸ دلاره

    • بدون نام

      باید الان همان ۴۱ دلار سال ۸۹ بدهند خدا لعنت شان کنه فقط این یارانه براشان شب عزاست ...

    • بام

      10دلار شما گفتین ماهمباور کردیم اینو میدیت چندبرابرشاز ما میگرین همین گوشت چه خبرهست زلزله اومده مگه همینجوری داره میرهبالایکی نداشتهباشه علف باید بخوره خب جلوی تورم بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلار؟یارانه؟
        تو خارج با یارانشون خرجشون در میاد و میگذرونن بعد تو ایران چند برابر باید بذاری روش پول آب و برق بدیم
        خدا لعنتتون کنه

      • راحت طلب

        زنده باد یارانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج