۷۰۱۶۵۶
۱۶ نظر
۵۰۱۱
۱۶ نظر
۵۰۱۱
پ

کاسبی «حامد بهداد» با اسم فردین و بهروز وثوقی

بازیگری سینما یک مفهوم است و فقط قدرت بیان و استفاده از زبان بدن و این‌ها نیست، اصلا شاید بازیگری در زمانه فعلی بیشتر از این که تکنیک یا احساس بخواهد، زمان سنجی می‌خواهد. تصور کنید شما بازیگری هستید که طی چند وقت اخیر کمتر در مرکز توجه بوده اید!

برترین ها: بازیگری سینما یک مفهوم است و فقط قدرت بیان و استفاده از زبان بدن و این‌ها نیست، اصلا شاید بازیگری در زمانه فعلی بیشتر از این که تکنیک یا احساس بخواهد، زمان سنجی می‌خواهد. تصور کنید شما بازیگری هستید که طی چند وقت اخیر کمتر در مرکز توجه بوده اید!

نمونه‌های تازه تری از جنس کار شما به بازارعرضه شده که مخاطب بیشتر می‌پسندد، خب چه می‌کنید؟ در این سینمای رانتی رابطه ای، چه می‌توانید بکنید؟ بله، درست است باید رسانه‌ای شوید، و حامد بهداد رسانه‌ای شده است او استعداد این جنس شهرت آفرینی را هم دارد.

کاسبی «حامد بهداد» با اسم فردین و بهروز وثوقی

چند سال پیش خیلی قبل‌تر از این که بهداد یک نیمچه برندی از عصیان و تشویش برای خودش بسازد مهمان یک برنامه سینمایی در شبکه سه شده بود، و مجری برنامه از آن سوالاتی پرسید که عشق را به عرفان متصل می‌کرد، بهداد با صورتی که عضلاتش جمع شد و با لحنی بریده و اگزجره فرم نشستنی بدیع! از گیاه عَشَقه گفت و تمام و حرف هایش تشدید داشت. او همان جا نشان داد که بلد است چگونه متفاوت بنماید و ازاصول بازیگری حداقل زمان سنجی اش را دارد. حالا همان بهداد در زمانه‌ای که مردم به شدت دوران گذشته زررق پیچیده اند، حسرتش را می‌خورند، ابزاری می‌کند که ژست تفاوت و جوانمردی بگیرد، گیریم که روی هوشنگ گلمکانی به عزت الله انتظامی لقب آقای بازیگر داده بوده، چه ایرادی دارد؟

عرصه ژورنالیسم پر از این عناوین است؟ مگر مثلا سلطان بودن علی پروین نافی سلطنت دیگران است؟ لقبی برای انتظامی ساخته شده و به مدد حضور درخشان او در سینما روی کاراکتر هم نشسته، آیا آقای بازیگر بودن او می‌تواند نشانگر یک وجود بی نقص باشد؟ قطعا نه! این که انتظامی در زمانه ممنوع الکاری وثوقی و فردین جولان می‌داده و یا به وضعیت آن‌ها توجهی نکرده و کرده، چه ارتباطی به این موضوع دارد؟ مگر همین حامد بهداد که با «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» بهمن قبادی شهرتی به هم نزد؟ باید تا ابد تاوان مواضع قبادی را بدهد؟ می‌دهد؟ طبیعتا نه!

کاش وثوقی و فردین هم حیات هنری بیشتری در این سرزمین داشتند و این آرزوی قشنگی است، اما در چنین جایگاهی این آرزو برای بهداد وجاهت نمی‌آورد، چون او از اسم‌هایی استفاده می‌کند که دیگر کم خطر هستند یکی فوت کرده و اصلا مربوط به سینمایی مردمی است و الان بیش از ۱۵ سال است که جایگاهش به رسمیت شناخته شده (پس از گذر از آن تندروی ابتدای انقلاب) و دیگری هم حضور کم آزاری در آن طرف آب‌ها دارد و حالا روی جلد مجلاتی نظیر «فیلم» هم تصویرش تحمل می‌شود. اما بهداد به گونه‌ای موضع می‌گیرد که انگار جسورانه در پی فتح بابی است، این موضع درباره این آدم‌ها بیست سال پیش هزینه داشت و الان نه، اتفاقا الان هنری مثل رقص را رسمیت دادند هزینه دارد، این که یک رقاص را هنرمند بنامیم نزدیک به مرز‌های فکری و تردید‌های جامعه است. اگر بنا به آوانگاریسم و پیشرو بودن است باید مرز‌های جدیدی را در ذهن جامعه باز کرد همان که هنرمندی دیگر آماج حملات شد و این کار را کرد.

مخلص کلام این که کاش حامد بهداد به روز‌های اوجش برگردد و از این شمایلی که تهیه کننده‌ها برایش دیکته کرده اند دست بردارد، هنوز بازی کوتاه او در «بوتیک» را به یاد داریم، کم حرف و متفاوت!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت و پرت

    • بدون نام

      مردم دیدن پولدار شدن خیلی هم پولدار
      الان دارن پارس میکنن
      کلا نباید به کسی نگاه کرد

    • بدون نام

      متن را پسندیدم ولی تیتر را نه ! کاسبی واقعا بار منفی بالایی برای این حرکت حامد بهداد دارد

    • بدون نام

      برترين ها واقعا اين تيتر از شما بعيد بود اتفاقا من بسيار دقيق و موشكافانه حرف هاي بهداد رو هر دو باري كه گفت خوندم به نظرم استدلال اش خيلي خوب و از ته دل بود و بهترين دفاعي بود كه لاقل از از جايگاه وثوقي تا به حال شنيده شده به قول بهداد حتي تنديس و نام و نشاني از اون در هيچ مركز هنري و سينمايي ما نيست و به قول بهداد نبايد چون بايد وثوقي كم رنگ و حذف بشه از تاريخ سينما، پس به جاش انتظامي بايد پررر رنگ تر بشه وگرنه توي تاريخ سينما فيلم گاو يا گوزن ها و حتي فيلم غزال ( فردين ) توي تاريخ سينما ثبت هست هر چند انصاف اگه رعايت بشه كفه ترزواي وثوقي سنگين تره توي اين سبك سينما مثل سوته دلان ، قيصر ، ... هر چند نبايد فراموش كرد استارت و پديد اوردنده رونق سينماي بدنه فردين بود كه از دل اون سينما سينماي هنري دراومده و مونده تا الان

    • بدون نام

      آقای بازیگرراباورکنیم یاصحبتهای آقای مشایخی.؟

    • بدون نام

      این همون بودکه ازاحمدی نژادبدمیگفت

    • بدون نام

      "دیگری هم حضور کم آزاری در آن طرف آب‌ها دارد و حالا روی جلد مجلاتی نظیر «فیلم» هم تصویرش تحمل می‌شود"
      این دوتا جمله چه معنی میدن؟ طرفدار کسی نیستم اما جمله دوم بی احترامی نیست؟

    • بدون نام

      اینقدر به این هنرمندا بها ندین
      همشون به فکر پولن

    • بدون نام

      حامد بهداد بازیگر نیست یه جور شو آف واگزجره خاصی تو بازیش دیده میشه که آدم رو پس میزنه،به شخصه هیچوقت بازیشو دوست نداشتم.به قول شما حالا که می بینه بعضیها دارن ازش میزنن جلو گفته یه حرفی بزنیم خودمونو مطرح کنیم و چه بهتر با فردینی که دیگر نیست و بهروز وثوقی که خیلی از بازیگرها به دیدنش رفتن ومیرن، باهاش عکس یادگاری انداختن و همیشه ازش دفاع کردن، خودی نشون بده.خبرنداره که حرفایی که زده تکراریه وخیلی ها تا حالا گفتن.

    • مهدی رحیمی

      این آقای بهداد نشان میده اگر زمان همان زمان فردین و وثوقی بود شبیه همان عمل میکرد چه بسا همین الان بکند.

    • بدون نام

      زنده باد اقای بهداد عزیز دوستت داریم

    • بدون نام

      این بازیگرا عاشق دیده شدن هستن حالا به هر طریقی

    • بدون نام

      این حامد بهداد دیگه خیلی پررو شده و باید مشت و تو دهنی محکمی چنان بزنند که بخوره به دیوار
      دندوناشو باید بریزن توی دهنش
      حامد بهداد مسخره ترین بازیگر
      محکومش کنید

    • بدون نام

      حالا جدای از تمام این مسایل تیتر متن دیگه خیلی منفی گرایانه است و.یکی دو جمله متن .از شما بعیده

    • سینا

      دقیقا الان یه دورانی شده که هر کدوم از بازیگرا دوست دارند با یه اظهار نظر فقط حرفشون سر زبونا بیفته دفاع از رقاص یا بازیگرایی که بقول برترینها دیگه کسی بهشون کاری نداره مثل ملک مطیعی که الانم یه سرچ کوچیک نشون میده که همه خوشیهاشو کرده حالا بازیگرا می گند یه مرد داریم اونم ناصرخان اگه این مرده من نمی دونم مردای دفاع از ناموس و وطن در دوران جنگ رو باید روشون چه اسمی گذاشت من به عنوان یه جوون جز تصاویر فیلم های که مغایر با اخلاقند چیزی از ایشون ندیدم

    • بدون نام

      حامد و پرویز دلشان برای اکابر کاباره و رقص و شراب و می و لاتی و....فیلم فارسی تنگ شده. در چند فیلم دینی و انقلابی و جنگی کار کرده اند ظاهرا ترسیده اند و پشیمان شده اند که نکند ورق برگردد و دیگر بازیشان ندهند...واقعا فیلم فارسی چه تعریفی دارد.؟..البته مرحوم فردین واقعا خوش تبپ بود .
      یک موضوع بسیار مهم است که در بازار آهن قراضه فروشی کسی برای خرید طلا مراجعه نمی کند. فیلم فارسی قبل از انقلاب بیشتر مثل بازار آهن قراضه فروشی بود و لذا در آنجا هر چه قراضه تر بود فروش بیشتری داشت چون مشتریانش هم عادت به خریدن آهن قراضه کرده بودند و اصولا برای خریدن آهن قراضه می آمدند. ای کاش بشود با حامد و پرویز در این خصوص مناظره کرد تا اینقدر خودشان را دانای توانا نپندارند.در مورد فیلم های قبل از انقلاب از بعضی بزرگان آن دوره عذرخواهی می کنم و دوستشان دارم.اما واقعا نمی دانم چرا بعضی ها فکر می کنند از دل سینمای مملو از شراب و رقص و کاباره و عشق لاتی و ترویج بی غیرتی و .. و نامردی و خیانت و....اسطوره و آقای سینما بیرون آمده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج