۷۰۲۲۷۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

انگلیس، دست داشتن در حمله شیمیایی را رد کرد

وزارت امورخارجه انگلیس روز جمعه به اظهارات سخنگوی وزارت دفاع روسیه مبنی بر دست داشتن انگلیس در حمله شیمیایی به دوما سوریه واکنش نشان داد و آن را &#۰۳۹;مضحک&#۰۳۹; خواند.

خبرگزاری ایرنا: وزارت امورخارجه انگلیس روز جمعه به اظهارات سخنگوی وزارت دفاع روسیه مبنی بر دست داشتن انگلیس در حمله شیمیایی به دوما سوریه واکنش نشان داد و آن را 'مضحک' خواند.

سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس افزود: روسیه از فوریه سال ۲۰۱۷ تاکنون شش بار از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای جلوگیری از انجام تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی توسط حکومت بشار اسد استفاده کرده است.

وی ادعا کرد: اتهامات اخیر مسکو تازه‌ترین ادعاهای مضحک این کشور است، مبنی بر اینکه هرگز حمله‌ای صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس در ادامه ادعاهای خود افزود، اظهارات روسیه نشان می‌دهد این کشور مصمم است تا انگشت اتهام را به‌سوی هر کس جز حکومت بشار اسد نشانه رود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز جمعه با تشریح چگونگی حمله شیمیایی به شهر دوما سوریه، انگلیس را طراح این حادثه خواند و گفت: کلاه‌سفیدها (مخالفان اسد) با فشار لندن مجبور به چنین کاری شدند.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» روز جمعه به خبرنگاران گفت، انگلیس اعضای گروه کلاه‌سفیدها را تحت‌فشار گذاشت تا حمله شیمیایی در سوریه را صحنه‌سازی کنند.

کوناشنکوف ادامه داد: اطلاعات کافی داریم که نشان می‌دهد از سوم تا ششم ماه آوریل (سه‌شنبه تا جمعه هفته گذشته) از لندن بر گروه کلاه‌سفیدها فشار زیادی وارد شد تا دست به چنین کاری بزنند.

«لندن به کلاه‌سفیدها گفته بود، در این چند روز گروه جیش الاسلام با توپخانه دمشق را هدف قرار می‌دهد و ارتش سوریه نیز ناچار به پاسخگویی است و در این زمان (بهترین لحظه) باید کلاه‌سفیدها طرح حمله شیمیایی را اجرا کنند.»

همچنین وزیر امور خارجه روسیه «سرگی لاوروف» نیز اعلام کرد که روسیه مدارک 'غیرقابل‌تردید' در اختیار دارد که حمله شیمیایی در دوما توسط سرویس مخفی یک کشور غربی صحنه‌سازی شده است که می‌خواهد در ردیف نخست روس ستیزی در جهان قرار داشته باشد.

لاوروف بر لزوم تحقیقات بین‌المللی برای حل مسائل در مورد حادثه شهر دوما تأکید کرد و اظهار داشت: تحت‌فشار روسیه و دولت سوریه، سازمان منع تسلیحات شیمیایی گروهی از کارشناسان خود را برای انجام تحقیقات به شهر دوما اعزام کرده است.

تروریست‌های ضد سوری مدعی شده‌اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین‌ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت و براثر آن ۷۵ تن کشته و ده‌ها تن مصدوم شدند.

دولت سوریه، هرگونه دخالتی در این حمله شیمیایی را رد کرده و سفیر و معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست‌ها برای جلب‌توجه دانسته است.

پنجشنبه گذشته اعضای کابینه انگلیس در جلسه‌ای فوق‌العاده، با لزوم دخالت نظامی در سوریه به‌منظور آنچه 'مهار استفاده مجدد از سلاح‌های شیمیایی' خوانده‌اند، موافقت کردند. در این نشست که دو ساعت به طول انجامید اعلام شد که دولت بشار اسد 'به‌احتمال‌زیاد' مسئول حمله شیمیایی به منطقه دوما بوده است.

در همین پیوند، صدها تن از معترضان به تصمیم دولت انگلیس عصر جمعه در مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس تجمع کردند.

آن‌ها همچنین طوماری را در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه «ترزا می»، به دفتر وی تسلیم کرده و در آن تأکید کردند که تنها راه‌حل سوریه، پایان دخالت‌های نظامی خارجی، برقراری آتش‌بس از سوی تمام طرف‌ها و رسیدن به راه‌حل سیاسی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگلیس خبیث

    • قلی

      کیه بوق میزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج