۷۰۲۴۴۰
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

وضعیت آب اصفهان از مرز بحران گذشت

دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان گفت: وضعیت آب اصفهان از مرز بحران گذر کرده است.

خبرگزاری ایسنا: دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان گفت: وضعیت آب اصفهان از مرز بحران گذر کرده است.

حسینعلی میراحمدی در خصوص تجمعات اخیر کشاورزان و تشدید بحران آبی اصفهان، اظهار کرد: درست است که اکنون آب پشت سد زاینده رود نیست با این وجود کشاورزان با انتقال آب برای مصرف شرب به دیگر شهرها مخالف نیستند اما در شرایطی که امروز با مشکلات بسیاری همچون انواع بیماری و فقر دست به گریبان هستند با انتقال آب از اصفهان به یزد برای مصارف دیگر همچون کشاورزی و یا صنعت مخالف هستند.

وی با انتقاد از فعالیت فولاد سپید دشت در شهرکرد و طرح های توسعه فولاد و ذوب آهن در شرایط بحران آبی اصفهان، گفت: استاندار به تنهایی قادر به حل معضل آب اصفهان نیست و حل مشکل زاینده رود عزم ملی می خواهد نه عزم استانی، چرا که متاسفانه بسیاری از مدیران استان، همراه با برنامه های آقای مهرعلیزاده نیستند.

دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان با اعتقاد بر اینکه جهاد کشاورزی اصفهان با استاندار اصفهان هماهنگ نیست و شرکت آب منطقه ای نیز توان همکاری با مدیریت استان را ندارد، افزود: متاسفانه در سال های گذشته شرکت آب منطقه ای نسبت به حفر چاه های غیر مجاز اعتراضی نمی کرد و حتی مجوز بسیاری برای حفر این چاه ها در آن سال ها، صادر کرد.

وی با تاکید بر اینکه عدم کنترل برداشت از آب های زیرزمینی معضل بزرگ کشور و استان شده است، تصریح کرد: در این شرایط دیگر آبی برای چاه هایی با عمق ۱۰ تا ۱۲ متر باقی نمی ماند و آنها خشک شده اند.

میراحمدی با بیان اینکه در این شرایط، استاندار در ورزنه اصفهان وعده پرداخت خسارت را می‌دهد، گفت: متاسفانه تنها به ۵۰ درصد افرادی که دفترچه کشاورزی دارند خسارت پرداخت می‌شود اما این افراد، جزو معترضان بی آبی اصفهان نیستند، متاسفانه بیشترین معترضان نسبت به بی آبی زاینده رود، رعیت ها هستند که حتی یک وجب زمین ندارند و درآمد آنها تنها به وجود آب، وابسته است.

وی هم چنین افزود: پرداخت خسارت به کشاورزان بر مبنای هکتار زمین تنها بین یک تا سه میلیون تومان است که دردی از مشکلات آنها دوا نمی کند.

دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان با بیان اینکه کشاورزان امروز به این باور رسیده‌اند که وعده های مسئولان و پرداخت اندک خسارت به آنها، موجب کاهش مشکلات شان نمی‌شود، گفت: اگر دولت در حل بحران آب تدبیر نکند تبعات بسیاری به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: کشاورزان هم اکنون معتقد هستند اگر امروز آبی نیست نباید برای همه باشد و باید سهم انتقال آب به یزد، صنعت، فولاد و ذوب آهن و ... نیز کاهش یابد.

میراحمدی با انتقاد بر اینکه در بحران بی آبی امروز هر روز ذوب آهن بر توسعه و تولید خود اضافه می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه دولت به پشت پرده مسائل آب آگاه نیست و نسبت به حل آن ورود پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه دولت حاضر به مهلت دادن برای پرداخت وام های کشاورزان نیست، تاکید کرد: هر روز از سوی بانک ها اخطارهای بسیاری به کشاورزان داده می شود و اگر دولت پیرامون مسائل آب تدبیر نکند اتفاقات ناگواری در پیش خواهیم داشت.

دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه عده‌ای از خشکی زاینده رود و تجمعات کشاورزان ذینفع هستند، تصریح کرد: اگر زاینده رود پرآب شده عده ای اندک متضرر می شوند چرا که آنها از خشکی زاینده رود، دلار چند هزار تومانی دریافت می کنند. متاسفانه مدیران رابطه ای و فامیلی در اصفهان منجر به تشدید بحران آبی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی بودجه ومنابع شغل کشوربه جای ایران وایرانی به۱۶ملیون افغانی هزینه میش نتیجش این میش وبه جای اینکه کشاورزی نکنیم وشغل ایجادکنیم نتیجش این میش ۲۰۰سال بودجه مملکلت

    • بدون نام

      لعنت خدا بر شماها باد!!!این چه وضع مملکت داریه؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      یعنی یه کارخونه دار باید چه پشت گرمی داشته باشه که استاندار چارش نکنه؟!یعنی اینهمه نیرو و رابطه نمیتونن جلوی یه کارخونه دارو بگیرن؟!

    • بدون نام

      آب زاينده رود رو بردند يزد تا باهاش كارخونه و گلخونه و... بزنند و اونوقت خود مردم اصفهان آب شرب نداشته باشند؟

    • بهزاد

      خخخخ

    • بدون نام

      مثل اینکه از هر دری که بخواهیم تولید ملی داشته باشیم با مشکل بر می خوریم از آنجائیکه حجم بالائی از کارخانجات تولیدی در یزد و کرمان و اصفهان می باشید و متاسفانه با توجه به عملکرد غیر کارشناسی و مسئولانه و سیاست های باستانی و رانتی سرمایه گذاری های مملکت متاسفانه دارد از بین میرود
      اب عنصر اصلی در تولید و نهایتا اشتغال است و نحوه تامین و انتقال و قیمت تمام شده مسئله مهمی است که بر اساس کارهای غیر کارشناسی به این روز رسیدم

    • بدون نام

      ۱ تا ۳ میلیون خسارت به کشاورزها؟
      مگه میخوان موبایل بخرن؟

    • بدون نام

      در کشورهای پیشرفته در امور حیاتی از نوابغ استفاده می‌کنند در کشور ما کسانی مدیر هستند که حتی معمولی هم نیستند.

    • حسین

      لعنت برانهایی که آب رابردن

    • امیرعلی

      حرفهای این آقا درست ولی الان از این حرفها بوی مخاطرات جدی اجتماعی به مشام میرسه یه اقدامات فوری و یه سری برنامه های اساسی باید انجام بشه با توجه به عملکرد معمول دولت ها خیلی بعید میدونم قبل از یکسری اتفاقات ناگوار و تلافات به موضوع توجه بشه ؛ چرا استاندار اصفهان نمیاد تهران و بهمراه نمایندگان شهر در مجلس حتی شده با بست نشستن در پاستور جدی مسئله را پیگیر نمیشن؟ یعنی این موضوع از بازداشت اقای بقایی کمتره!!! که بخاطرش یه عده در امامزاده صالح (ع) تجریش بست نشستن؟؟؟

    • بدون نام

      این موضوع ربطی به افغانیها ندارد که یکی از کاربران همیشه هر موضوعی میشود آنرا به این موضوع ربط میدهد این شخص بجای اینگونه مسائل بهتر است عدم ناتوانی خودش را در پیدا کردن شغل و یا سایر ناراحتی ها و کینه هایش را به دیگران نسبت ندهد افغانها هم میهمان ما هستند و بسیاری از آنها کارهای سختی که ایرانیها انجام نمیدهند به نحو احسن انجام میدهند ودر اسلام هم این تعصبات نژادی بشدت مورد نکوهش قرار گرفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        16:41
        16 میلیون افغانی حداقل روزی 20 لیتر آب مصرف کنند چند مترمکعب میشود؟ در این خشکسالی بفرستید آنها را کشور خودشان ما ضامن دوزخ و بهشت آنان که نیستم خودشان کشور دارند دولت دارند !!!

    • بدون نام

      فکری هم برای کشاورزان سمیرم بکنید که تنها ممر درآمد این شهرستان که کشاورزی هست دارد از بین میرود .چرا میخواهند آب چشمه ناز ونک را حتی بدون موافقت محیط زیست که تبعات زیست محیطی نه تنها برای سمیرم بلکه باعث مشکلات و مسائل فراوانی برای خوزستان هم میشود میخواهند برای پسته کاری به رفسنجان انتقال دهند .مگر میشود این طرح براساس کارشناسیهای قبلی مشکلات زیست محیطی داشته باشد و الان برطرف شده باشد انتقال آبهای سمیرم دارد این شهرستان را که خود شدیدا به آن نیاز دارد دچار بحران میکند

    • م خسروی

      مردم بد استفاده میکنید..یکم شرف داشته باشید. باتشکر

    • بدون نام

      بهتر است آب شرب از غیر شرب جدا شود،و آب مورد نیاز صنایع و کارخانجات از آب غیر شرب و از آبهای دریای آزاد عمان و یا خلیج فارس تهیه شود.و کشاورزان هم بهتر است تغییر کاربری دهند و یا تغییر شغل دهند و به شغل دامپروری صنعتی و یا کشت گلخا نه ایی رو ،بیاورند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج