جاباما
۷۰۲۹۲۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لالیگا و پنج چالش دیگر برای بارسلونا

بارسلونا علاوه بر فتح لالیگا به دنبال پنج هدف دیگر نیز در این رقابت‌ها است.

ایسنا: ‌به نقل از آس، بارسلونا در حال‌ حاضر می‌داند چگونه قهرمانی در لالیگا را برای بیست و پنجمین بار به دست آورد. فاصله زیاد این تیم با اتلتیکومادرید که در جایگاه دوم قرار دارد باعث شده است هیجان زیادی در فتح این رقابت‌ها وجود نداشته باشد. آبی‌ اناری‌ها تنها به هفت امتیاز برای قهرمانی نیاز دارند. آنها تقریبا جام قهرمانی را در دست دارند. با این حال تیم کاتالانی اهداف دیگری نیز دارد که در ادامه‌ به آنها اشاره می‌شود.

رکورد امتیازها

بارسلونا قبل از فیفا دی قصد داشت به بهترین رکورد امتیازها در لالیگا دست یابد اما تساوی مقابل سویا باعث شد به این هدف نرسد. اگر این تیم شش بازی باقی‌ مانده‌اش را در لالیگا با پیروزی به پایان برساند به رکورد ۱۰۰ امتیاز رئال مادرید ژوزه مورینیو و بارسلونای تیتو ویلانوا می‌رسد. بارسا باید در این مدت به مصاف سلتاویگو، دپورتیوو لاکرونیا، رئال مادرید، ویارئال، لوانته و رئال سوسیداد برود.

قرار گرفتن در میان تیم‌هایی که کمترین گل خورده داشتند

شاگردان ارنستو والورده می‌خواهند در لالیگا کمترین گل خورده را داشته باشند. آنها می‌خواهند تاکنون ۱۷ گل دریافت کردند و تنها دو بار بیشتر از اتلتیکومادرید دروازه‌شان باز شده است. از زمانی که لالیگا با حضور ۲۰ تیم برگزار شد تیم‌هایی که کمترین گل را دریافت کردند دپورتیوو لاکرونیا (فصل ۹۴ - ۱۹۹۳) و اتلتیکومادرید (۱۶ - ۲۰۱۵) بودند که تنها ۱۸ بار دروازه‌شان باز شد. در کل تاریخ لالیگا بهترین رکورد به رئال مادرید اختصاص دارد چون این تیم در فصل ۳۲ - ۱۹۳۱ تنها ۱۵ گل دریافت کرد. با این حال در آن زمان لالیگا ۱۰ تیمی بود.

شکست ناپذیری

بارسلونا در حالی صدرنشین لالیگا است که هنوز مغلوب تیمی نشده است. آبی‌ اناری‌ها تنها تیم شکست ناپذیر در پنج لیگ برتر اروپایی هستند. تیم کاتالانی ۲۵ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت و هفت تساوی به دست آورد. اگر آنها تا پایان فصل مغلوب نشوند برای اولین بار در تاریخ باشگاه خواهد بود که به چنین رکوردی می‌رسند. در فرمت جدید لالیگا هیچ تیمی نتوانسته است در کل فصل شکست ناپذیر باشد. در نخستین دوره‌ها این اتفاق رخ داد. در فصل ۳۰ - ۱۹۲۹ اتلتیک بیلبائو ۱۲ بازی را با پیروزی به پایان رساند و شش بار مساوی کرد. در فصل ۳۲ - ۱۹۳۱ رئال مادرید ۱۰ پیروزی و هشت تساوی به دست آورد. در هر دو دوره تنها ۱۸ بازی یعنی ۲۰ دیدار کمتر از حال حاضر برگزار می‌شد.

پیچیچی

مسی اکنون در صدر فهرست برترین گلزنان لالیگا است و پشت سر خود کریستیانو رونالدو متحول شده را می‌بیند. مهاجم شماره "هفت" رئال مادرید در دور رفت تنها چهار گل به ثمر رساند و مسی ۱۷ گل. بازیکن پرتغالی توانست این فاصله را کم کند و آن را به شش گل برساند. جایزه پیچیچی بخش جذاب هفته‌های پایانی لالیگا خواهد بود.

سامورا

تنها دو دروازه‌بان برای کسب این جایزه رقابت می‌کنند. اکنون مارک آندره تراشتگن دومین دروازه‌بان برتر لالیگا محسوب می‌شود. دروازه‌بان بارسلونا در ۳۲ بازی ۱۷ گل دریافت کرد و میانگین ۰.۵۳ را به ثبت رساند. یان اوبلاک با ثبت میانگین ۰.۴۸ درصد در هر بازی بالاتر از او قرار دارد. دروازه‌بان اتلتیکومادرید با یک بازی کمتر تنها ۱۵ گل دریافت کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج