۷۰۳۱۷۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هموطنان از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند

آماده‎باش راهداری برای مواجهه با سیلاب در جاده‌ها

نصر گفت:به دلیل شدت بارش های اخیر، در ساختار جاده ها مشکلاتی به وجود آمده و برای رفع آن ،سازمان راهداری در ۲۲ استان کشور به حالت آماده باش است.

باشگاه خبرنگاران جوان: احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت هوا و تداوم بارش ها طی روزهای آتی گفت:هم اکنون بیشتر در استان های شمالی و غربی کشور شاهد بارش هستیم و تا ساعات آینده از میزان بارش ها در غرب کاسته و این سامانه تا ظهر سه شنبه در مرکز و شرق کشور فعال است.

وی افزود: میزان بارش ها به حدی بوده است که ارتفاع برف در نقاطی به ۴۰ سانتیمتر رسید و این سامانه بارشی از عصر فردا بیشترین فعالیت خود را در شمال شرق کشور خواهد داشت.

وی درباره توصیه به باغداران گفت: در مناطقی مانند سواحل جنوبی دریای خزر ، کرمانشاه،کردستان، همدان و آذربایجان باغداران با یک سری تمهیدات می توانند تاثیر سرما را کاهش دهند .

وظیفه تصریح کرد:با توجه به اینکه امشب در بعضی از نقاط میزان درجه برودت به صفر خواهد رسید هموطنان در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت سفر وسایل ایمنی سفر را به همراه داشته باشند.

بر اساس این گزارش نصر مديركل دفتر بحران و تجهيز ماشين‌آلات سازمان راهداری در ادامه برنامه در خصوص اقدامات این سازمان در سیلاب های رخ داده در جاده ها تصریح کرد: به دلیل شدت بارش ها و سیلاب ، در ساختار پل ها و شانه های جاده ها و آب نما ها مشکلاتی به وجود آمد ؛از ۴۵۰ محور مواصلاتی کشور حدود ۴۰ درصد درگیر این بارندگی اخیر شدند که بیشتر در شمال و شمال غرب و در استان هایی مانند خراسان رضوی مشکلاتی را داشتیم .

وی افزود:۱۰ استان کشور درگیر سیلاب و بارش شدید باران بودند که با حضور نیروهای راهداری محورها بازگشایی شد؛ یکی از مشکلات اساسی ما رانش و ریزش سنگ به سطح جاده ها بود و تیم های راهدار ما بلافاصله عکس العمل نشان دادند .

وی توصیه کرد :در این شرایط هموطنان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

این مقام مسئول گفت:در حال حاضر هیچ انسدادی در راه ها نداریم و تمام محورها باز است و در محورهایی که احتمال خسارت را می دادیم با اطلاع رسانی محور جایگزین را معرفی کردیم؛ در محور هراز بحث نمک پاشی را داشتیم ودر ۲۲ استان آماده باش هستیم و محل های دارای احتمال آبگرفتگی و خسارت را شناسایی و هشدار دادیم و در هر استان به فراخور بارش و خسارت کمیته بحران آن استان نسبت به انسداد محور ها تصمیم خواهد گرفت.

وی افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به پل ها و شانه جاده وارد شده است و عملیات ترمیم آغاز شده است و مواردی که در حضور مسافران می توان انجام داد بلافاصله این عملیات انجام می شود و نقاطی که بیشتر آسیب دیده اند مسیرهای جایگزین معرفی و مشکل مرتفع خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج