۷۰۳۸۱۹
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

اجرای سیاست جدید ارزی با اصرار رئیس‌جمهور

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که سیاست‌گذاری جدید ارزی دولت برای پرداخت مابه‌التفاوت و اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های تولید، در راستای جلوگیری از نوسانات در بازار این محصولات اتخاذ شده است و جای هیچ نگرانی‌ای نیست.

خبرگزاری ایسنا: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که سیاست‌گذاری جدید ارزی دولت برای پرداخت مابه‌التفاوت و اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های تولید، در راستای جلوگیری از نوسانات در بازار این محصولات اتخاذ شده است و جای هیچ نگرانی‌ای نیست.

محمود حجتی عصر امروز (دوشنبه، ۲۷ فروردین) در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه معاون امور دام این وزارتخانه، اظهار کرد: برخی ابهامات در پی نوسانات ارزی اخیر برای تامین نهاده‌های اساسی بخش کشاورزی به وجود آمده است اما با توجه به اهمیت این موضوع و حساسیت مسئولان، دولت راهکاری برای آن اندیشیده شد تا این مساله مدیریت شود.

وی با بیان این‌که افزایش قیمتی نخواهیم داشت و جای نگرانی نیست، افزود: در سیاست‌گذاری جدید صورت‌گرفته، این‌گونه مقرر شد که افزایش نرخ ارز از ۳۸۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومانی که دولت اخیراً آن را اعلام کرد، روی بازار و قیمت کالاهای اساسی و نهاده‌های تولید تاثیر نگذارد چراکه می‌تواند باعث افزایش قیمت ناگهانی آن‌ها و بروز نگرانی در بازار شود. بنابراین دولت تصمیم گرفت و رئیس‌جمهور هم بر این سیاست‌گذاری اصرار داشت.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر این سیاست اعمال نمی‌شد عوامل دیگری که باعث ایجاد نوسان می‌شوند، مانند افزایش قیمت جهانی کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و ذرت باعث بروز مشکلات جدی در بازار می‌شدند. بر این اساس دولت تصمیم گرفت تا این سیاست را اتخاذ کند.

حجتی اظهار کرد: روشی که اخیرا برای این سیاست‌گذاری اتخاذ شد، به‌گونه‌ای است که تضمین اجرایی و عملیاتی دارد و پس از بحث‌های طولانی مقرر شد تا واردکنندگان این کالاها از افزایش نرخ ارز متاثر نشوند و نظامی طراحی شد تا این سیاست‌گذاری به درستی اجرایی شود. بنابراین هیچ واردکننده‌ای نمی‌تواند بگوید که محصولش را عرضه نمی‌کند تا تکلیف نرخ ارز مشخص شود و به این بهانه خللی در توزیع به وجود بیاورد، که البته در برخی موارد این اتفاق افتاده است که نباید تکرار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر وارد کننده ایی خلاف کند مجازات شود.

    • بدون نام

      همش کار خودشون بود که دلاری که توی بودجه تعیین کرده بودن ۳۷۰۰ تومن ۵۰۰ تومن کشیدن روش بدون اینکه کسی بدونه ار کجا خورده!
      وقتی نتونستن بنزین رو گرون کنند راههای دیگه هم زیاده

    • بدون نام

      مثل اینکه ایشان طبق قانون دیگر نمی تواند کاندید شود باید فکری برای دوره بازنشستگی داشته باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج