جاباما
۷۰۴۳۷۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

موافقت با افزایش نرخ کرایه تاکسی و بلیت اتوبوس

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس در کمیسیون حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت و با افزایش متوسط ۱۲.۵ درصد موافقت شد.

خبرگزاری مهر: محمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران که به موضوع بررسی نرخ بلیت اتوبوس و مینی بوس و کرایه های تاکسی اختصاص داشت، گفت: براساس مصوبه کمیسیون در خصوص لایحه نرخ بلیت اتوبوس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش نرخ داشته ایم که به طور متوسط با افزایش ۱۲.۵ درصدی موافقت شد.

وی افزود: در خصوص لایحه نرخ کرایه تاکسی ها، فرمول نرخ گذاری تغییر پیدا کرده و با افزایش نرخ های سالهای گذشته که به طور مرسوم ۱۰ تا ۱۵ درصد کرایه ها را افزایش می دادند، متفاوت بود.

علیخانی با بیان اینکه در این لایحه با کار کارشناسی که انجام شده بود، متوسط درآمد استاندارد یک تاکسیران مشخص و مخارجی که از بابت استهلاک، هزینه هایی مانند تعمیرات و لاستیک محاسبه شده و اینکه چه درآمدی یک تاکسیران باید داشته باشد که این هزینه ها را جبران و درآمدی نیز داشته باشد نیز مشخص شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری اظهار داشت: درآمد روزانه ناخالص با حساب هزینه ها باید ۲۰۳ هزار تومان باشد در غیر این صورت پاسخگوی امورات تاکسیران نیست و نمی توان از این شغل هزینه های زندگی خود را تأمین کند در حالی که در حال حاضر درآمد ناخالص تاکسیران ها روزانه ۱۷۵ هزار تومان است.

وی همچنین با اشاره به تغییر نرخ ها در زمان پیک ترافیک و بارندگی ها تصریح کرد: در زمان اوج ترافیک یا بارندگی ها برای رانندگان تاکسی به دلیل افزایش مخاطرات و تصادف و راه بندان صرف نمی کند که مسافران را جابجا کنند و برای تشویق در فعالیت در این شرایط، نرخ بهای خدمات به صورت کنترل شده افزایش پیدا می کند.

علیخانی توضیح داد: با نصب نرم افزارهایی، افزایش نرخ ها کنترل می شود و رانندگان تاکسی نمی توانند به طور فردی در خصوص افزایش نرخ ها تصمیم گیری کنند.

وی تأکید کرد: در زمان های بارندگی تا سقف ۲۰ درصد امکان افزایش نرخ ها وجود دارد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، نهایتاً به طور متوسط نرخ کرایه تاکسی ۱۲.۵ درصد افزایش پیدا کرد.

علیخانی افزود: مصوبه کمیسیون عمران برای نهایی شدن هفته آینده روز یکشنبه یا سه شنبه در صحن علنی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت رأی در صحن، نهایی خواهد شد.

به گزارش مهر، لایحه تأیید شده در کمیسیون تخصصی، پس از رأی گیری در صحن به فرمانداری ابلاغ می شود و سپس در صورت تأیید فرمانداری اجرایی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حدایا باز هم دور باطل گرانی.
      اقایون هیچ راهی دیگر جز گران کردن بلد نیستند

    • بدون نام

      موافقت....چقدر براي دولت سخت بوده كه براي اولين بار موردي را براي قشر متوسط جامعه گران كند ،واي خدا چقدر عذاب وجدان كشيدن ،بس كنيد اينطور الحاقات رو

    • کریم عبداللواش

      چرا 12 درصد؟1200 درصد گران میکردید شما که زندگی مردمو سیاه کردید چرا هی فرت و فرت اجناسو و کرایه هارو گران میکنید؟ یه دفعه همه کرایه ها و اجناسو بکنید سه هزار میلیارد تومان خلاص اندازه اختلاس هایی که میکنید

    • بدون نام

      به فکر مردم که نیستن فقط قیمتهارا بالا ببرید

    • بدون نام

      خداروشکر بالاخره گرون شد...اخه ترسیدم نکنه روحانی خجالت میکشه از مردم.حل شد مسئله بریم به سمت تدبیر و امید و گرونی....

    • بدون نام

      پس مسافران دست به دعا شوند که باران نبارد که باباریدن هم باید خیس شوند وهم کرایه اضافه.پس از این ببعد مثل ارز کرایه تاکسی سه نرخی می‌شود روز آفتابی روز بارانی وروزبارانی دربستی.

    • مرد ساده

      بهترین راه برای محاسبه نشستن اساتید پشت فرمان است تا کاملا دستشون بیاد داستان از چه قرار است.از دور که نمیشه نظر داد

    • ممد

      آخر باید یه الاغ ماده بخریم باهاش حمل و نقل کنیم. ارزون و راحت

    • بدون نام

      مملکت نیست که گلخونست

    • بدون نام

      مثل اين كه تنها چيزي كه هميشه سرش جنگه و در نهايت موافقت نميشه افزايش حقوق كارگره ....!!!!!

    • بدون نام

      افزایش حقوق 10درصد!!! ، افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس 12و15 درصد!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      وای.به خدا ندارم انقدر پول کرایه بدم ..الهی بمیرین همتون..نفرین به همتون .مسوول چیزی هستین که ازش هیچوقت استفاده نمیکنین واسه همین نمیفهمین همین چند درصد واسه ما مردم که استفاده روزانه و چندباره میکنیم خیلی زیاده‌. دعا میکنم یک روز محتاج کرایه اتوبوس و تاکسی بشین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج