جاباما
۷۰۵۱۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

خاطره ظریف از «یقه دیپلمات» ایرانی

وزیر امورخارجه شب گذشته مهمان برنامه «شب آفتابی» بود و در گفت و گویی غیررسمی، خاطراتی را برای مردم تعریف کرد.

خبرآنلاین: وزیر امورخارجه شب گذشته مهمان برنامه «شب آفتابی» بود و در گفت و گویی غیررسمی، خاطراتی را برای مردم تعریف کرد.

محمدجواد ظریف در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او پرسید چه زمانی «یقه دیپلماتیک» ایرانی باب شد؟، گفت: من آن موقع ایران نبودم. اولین بار این مدل یقه را تن آقای دکتر ولایتی دیدم. وقتی ما در نیویورک بودیم از این یقه ها نبود. اما همسرم با دیدن این مدل یقه، یقه عادی بلوزهایی که آنجا بود را می​برید و یقه را به شکل «یقه دیپلماتیک» ایران درست می​کرد.

وی افزود: به یاد داردم روز اولی که لباسی با این یقه پوشیدم و رفتم سازمان ملل، خانمی که نماینده هند در سازمان ملل و دختر وزیر خارجه هند بود به من گفت «بالاخره شما از شلختگی در آمدید و یک لباس فرم پوشیدید»!

به گفته وزیر خارجه خیلی خوب است که هر کشوری نمادی داشته باشد و لباس مختص به خود داشته باشد. لباس فرم آقای ولایتی خیلی خوب است و من خیلی دوستش دارم.

ظریف که می​گفت دیپلمات​های ایرانی برخی هنجارها از جمله دست دادن با زنان را نمی​توانند در روابطشان انجام دهند، ادامه داد: ولی در این ۳۴ سال تا کنون نشده که هیچ زنی از این برخورد ما ناراحت شده باشد. چون من هر بار با روی خوش، و ادای سلام نظامی یا سلام هندی کوشیده​ام که سر و ته ماجرا هم بیاورم و آنها هم این را درک می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا یه خبر رو تحریف میکنید. من خودم گوش کردم. ایشون نگفت هیچ کس ناراحت نشده. گفت کسایی که ناراحت شدن شاید 10 نفرم نباشن. لطفا درست اطلاع رسانی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج