جاباما
۷۰۹۴۰۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کشف بزرگترین محموله قاچاق انسان در گمرک

گمرک ایران از توقیف بزرگترین محموله قاچاق انسان خبر داد و اعلام کرد: ۱۶ تبعه یکی از کشورهای همسایه که قصد داشتند به شیوه قاچاق از مرزهای رسمی کشور خارج شوند، روز گذشته از سوی ماموران گمرک شناسایی و متوقف شدند.

خبرگزاری ایرنا: گمرک ایران از توقیف بزرگترین محموله قاچاق انسان خبر داد و اعلام کرد: ۱۶ تبعه یکی از کشورهای همسایه که قصد داشتند به شیوه قاچاق از مرزهای رسمی کشور خارج شوند، روز گذشته از سوی ماموران گمرک شناسایی و متوقف شدند.

ماموران گمرک در یک هفته گذشته موفق به کشف پنج محموله قاچاق انسان به تعداد ۲۸ نفر شدند؛ این افراد اتباع کشورهای همسایه و بیشتر ایرانی بودند که قصد داشتند با پنهان شدن در لابه لای محموله های خروجی، وارد ترکیه شوند که با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک دستگاه‌های کنترلی ایکس ری و رصد اطلاعات موفق به این کار نشدند.

کشف بزرگترین محموله قاچاق انسان در گمرک

ماموران گمرک سال گذشته موفق به کشف بیش از 500 مورد قاچاق انسان شدند، اما در سال جاری به ‌دلیل شرایط برخی کشورهای همسایه و تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته، کشف قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته است.

قاچاق انسان بیشتر در بار پنبه، نخ، کنجد و محصولات پتروشیمی صورت می‌گیرد.

*کشف بیش از ۱۰۰ هزار عدد قرص ترامادول در گمرک فرودگاه شیراز

ماموران گمرک فرودگاه شیراز نیز با استفاده از تجهیزات کنترلی و مشکوک شدن به محتوای چمدان یک مسافر ورودی از ترکیه، اقدام به بازرسی کردند که بیش از 100 هزار عدد قرص ترامادول از این مسافر شد.

داودی معاون مسافری گمرک شیراز گفت: ماموران گمرک در این عملیات، 108 هزار و 890 عدد قرص ترامادول به همراه مقداری پودر پیش ساز کشف و به مراجع قضایی تحویل دادند.

ماموران گمرک ایران در سال 96 نیز موفق به کشف 153 تن انواع مواد مخدر و پیش سازهای سنتی و صنعتی مواد مخدر شدند که این رقم در مقایسه با سال 95 حدود 600 درصد رشد را نشان می دهد.

یکی از مهمترین ماموریت های این سازمان به عنوان دروازه تجارت خارجی، مقابله با قاچاق از جمله قاچاق انواع مواد مخدر است.

کشفیات متعدد این نوع قاچاق، گمرک ایران را در رده موفق ترین کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک قرار داده است و گمرک ایران توانست در سال گذشته مقام اول در کشفیات مواد مخدر و مقام دوم در کشفیات انواع قاچاق را در دنیا به نام خود ثبت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج