۷۰۹۸۶۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پتنت ZTE: گوشی‌ای با یک نمایشگر و دو بریدگی!

این روزها اوضاع برای شرکت ZTE و به خصوص خط تولید گوشی های هوشمند این شرکت اصلاً جالب نیست. این کمپانی چینی به دلیل دور زدن تحریم ها علیه ایران و کره شمالی، هفت سال از خرید تراشه های کوالکام محروم شده است و زمزمه هایی مبنی بر عدم دریافت سیستم عامل اندروید برای گوشی های آن نیز به گوش میرسد. بدین ترتیب آینده کل کسب و کار دستگاه های اندرویدی این شرکت در معرض خطر قرار گرفته است. هر چند که ZTE بی خیال از تمام این داستان ها و با یک نگاه مثبت راه رو به جلوی خود را در پیش گرفته است.

وبسایت سخت افزار - سیمین نوربخش: این روزها اوضاع برای شرکت ZTE و به خصوص خط تولید گوشی های هوشمند این شرکت اصلاً جالب نیست. این کمپانی چینی به دلیل دور زدن تحریم ها علیه ایران و کره شمالی، هفت سال از خرید تراشه های کوالکام محروم شده است و زمزمه هایی مبنی بر عدم دریافت سیستم عامل اندروید برای گوشی های آن نیز به گوش میرسد. بدین ترتیب آینده کل کسب و کار دستگاه های اندرویدی این شرکت در معرض خطر قرار گرفته است. هر چند که ZTE بی خیال از تمام این داستان ها و با یک نگاه مثبت راه رو به جلوی خود را در پیش گرفته است.

پتنت ZTE: گوشی‌ای با یک نمایشگر و دو بریدگی!

پتنت جدیدی که این شرکت در سازمان مالکیت معنوی چین (SIPO) به ثبت رسانیده است، نشان میدهد که گوشی آینده ZTE دارای دو ناچ (بریدگی نمایشگر) خواهد بود. در شرایطی که کاربران هنوز پذیرش یک بریدگی بالای نمایشگر را به خوبی نپذیرفته اند، این کمپانی قصد دارد گوشی با دو بریدگی در بالا و پایین نمایشگر با نام "Iceberg" عرضه کند. به نظر میرسد که ZTE عمیقاً با این طراحی ارتباط برقرار کرده است و می خواهد با کم کردن حاشیه پایین گوشی و قرار دادن یک بریدگی کوچک برای حسگر اثر انگشت، نسبت نمایشگر به بدنه گوشی های خود را تا حد امکان بالاتر ببرد.

پتنت ZTE: گوشی‌ای با یک نمایشگر و دو بریدگی!

با مشاهده تصاویر بالا متوجه تغییراتی در پتنت ثبت شده ZTE خواهید شد. به عنوان مثال "Iceberg" شباهت زیادی به PH-۱ اسنشال فون دارد، چرا که در بریدگی بالای نمایشگر خبری از بلندگو نیست و تنها ماژول دوربین در آن واقع شده است. در بریدگی پایین نمایشگر هم همانطور که پیش تر اعلام شد، دکمه فیزیکی هوم که جایگاه سنسور اثر انگشت نیز می باشد، قرار گرفته است. در سمت راست گوشی هم کلیدهای تنظیم صدا و پاور قرار گرفته است و در سمت چپ شیار سیم کارت و کارت حافظه.

با وجود آنکه طراحی پتنت زد تی ای جالب به نظر میرسد، طرح های مفهومی و پتنت ها تا زمانیکه به محصول نهایی تبدیل نشوند، قابل استناد نیستند و حالا با وجود موانعی که آمریکا بر سر راه شرکت ZTE قرار داده است، معلوم نیست که چه آینده ای در انتظار پتنت های جذاب این شرکت خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج