جاباما
۷۱۰۶۲۲
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ارائه ارزانترین خدمات پزشکی در ایران

رئیس کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با بیان اینکه ایران یکی از ارزانترین کشورها در زمینه خدمات پزشکی است، ادامه داد: متوسط هزینه یک بسته خدمتی برای هر گردشگر سلامت در ایران ۶۰۰۰ دلار به ازای هر یک نفر است. در حالیکه متوسط این رقم در سال در کشورهای دیگر ۱۵ هزار دلار برآورد شده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با اشاره به ظرفیت بالای ایران در زمینه گردشگری سلامت اعلام کرد: حوزه سلامت سال گذشته ۱۴۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی ثبت شده داشته که سهم تجهیزات پزشکی از این رقم ۱۲ هزار میلیارد و سهم دارو ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

علیرضا زالی در نشست خبری سومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ایران در حوزه سلامت وضعیتی استثنائی و جایگاهی ممتاز در میان ۲۴ کشور منطقه دارد. نیروی انسانی ماهر و زیرساخت متنوع از جمله این موارد هستند. در کشور ۱۰۰۰ بیمارستان و ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی فعال وجود دارد و طی چند سال اخیر نیز فرآیند نوسازی و افزایش کمی این تخت‌ها با شتاب خوبی جلو رفته است.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار نیروی انسانی ماهر شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها و نیروهای پروانه دار در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که در کنار خدمت رسانی به مردم ایران می‌توانند میزبان مردم منطقه و فرامنطقه نیز باشند و با حساب نیروهای پشتیبانی حوزه سلامت بیش از یک میلیون نیروی ماهر در این حوزه فعال هستند.

رئیس کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی در ادامه بیان کرد: در سال ۹۶ بیش از ۸۲۰ میلیون خدمت در حوزه سرپایی و ۱۰ میلیون عمل جراحی بزرگ در کشور انجام شد و سال گذشته گردش مالی ثبت شده در حوزه سلامت بدون حساب تورم سالیانه ۱۴۰ هزار میلیارد تومان گزارش شده است. سهم تجهیزات پزشکی از این رقم ۱۲ هزار میلیارد و سهم دارو ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است. علاوه بر این موارد، ایران از نظر آموزش و پژوهش حوزه سلامت جایگاه ممتازی دارد و این جایگاه در حوزه گردشگری سلامت نیز دست یافتنی است.

زالی با اشاره به رتبه مناسب ایران در دنیا از نظر آموزش عالی پزشکی تصریح کرد: سالیانه ۳۴۰۰ دستیار تخصصی جذب می‌شود. علاوه بر آن به طور متوسط هر سال ۱۱ هزار نیرو به ناوگان حوزه سلامت افزوده می‌شود. با این وجود از ظرفیت گردشگری سلامت به خوبی استفاده نمی‌شود. در سال‌های گذشته تعداد گردشگران سلامت که به ایران وارد شده‌اند سالیانه بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر در نوسان بوده است و اگر از ظرفیت فعلی خود در این حوزه استفاده کنیم می‌توانیم میزبان چهار میلیون گردشگر سلامت در سال باشیم.

وی با بیان اینکه ایران یکی از ارزانترین کشورها در زمینه خدمات پزشکی است، ادامه داد: متوسط هزینه یک بسته خدمتی برای هر گردشگر سلامت در ایران ۶۰۰۰ دلار به ازای هر یک نفر است. در حالیکه متوسط این رقم در سال در کشورهای دیگر ۱۵ هزار دلار برآورد شده است. کشور تایلند ۵۰ درصد سهم گردشگری سلامت را در قاره آسیا به خود اختصاص داده است. این در حالیست که این کشور از نظر کمی و کیفی در حوزه سلامت با ایران قابل مقایسه نیست. کشور ترکیه نیز در بین کشورهای اسلامی ۳۰ درصد از این سهم را برداشته است.

رئیس کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی همچنین اضافه کرد: سال ۲۰۲۰ سال مهمی در زمینه توریسم در دنیا است و پیش بینی می‌شود مجموعه گردشگران در حوزه‌های مختلف در دنیا به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر برسد. پیش بینی می‌شود سهم حوزه سلامت از این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد و در حال حاضر نیز سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار جریان اقتصادی در این حوزه وجود دارد.

وی تاکید کرد:‌ توریست سلامت می‌تواند سه برابر یک توریست عادی درآمد ایجاد کند. بسیاری از محدودیت‌ها نیز در این حوزه و در ایران منتفی است. یکی از خلاءهای ما در گردشگری سلامت پوشش بیمه‌ای بود. ما باید به سمتی برویم که بیمه‌ای همگن و فراگیر اسلامی برای کشورهایی که در مجموعه کنسرسیوم گردشگری سلامت ورود می‌کنند داشته باشیم.

در حال از دست دادن کریدور صادراتی دارویی هستیم

مهدی کریمی - رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی چند استراتژی را در حوزه سلامت و در سطح ۵۸ کشور اسلامی پیگیری می‌کند. ما باید سعی کنیم در این زمینه و در ایران چهارراهی اقتصادی ایجاد کنیم. با دولت‌ها نمی‌توان کار خود را پیش برد به همین دلیل به سمت نهادهای بین‌المللی و تشکل‌های خصوصی سلامت رفتیم. علاوه بر آن تلاش کردیم در حوزه کنسرسیوم‌های بیمارستانی سرمایه گذاری کرده و تبادلات علمی داشته باشیم.

وی افزود: یک گردشگر سلامت همه آیتم‌های یک توریست به علاوه نیازهای درمانی را به همراه دارد ما این توان را داریم که حداقل به ۱۴ کشور همسایه خود در این زمینه خدمت ارائه دهیم. در ایران در زمینه طب سنتی، تجهیزات پزشکی و دارو و درمان به خوبی کار نشده است و ما در حال از دست دادن کریدور صادراتی دارویی هستیم. این مسئله نیز به دلیل قوانین ناقص است که ما سعی می‌کنیم آن را اصلاح کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی تصریح کرد: یکی از خروجی‌های این کنگره تصحیح همین کریدور صادراتی دارویی است. ما در کشور نتوانستیم همکاری سازمان‌ها و نهادها را داشته باشیم تا روزی که نفت بفروشیم حوزه سلامت نمی‌تواند پولساز باشد. علاوه بر آن کشور در ساخت بیمارستان‌ها و مگاهاسپیتال‌ها ضعیف است. با توجه به این موضوع بهترین سازندگان بیمارستان در حال آماده شدن برای آمدن به ایران هستند.

کریمی در ادامه تصریح کرد: قرار است کنسرسیومی از بخش‌های خصوصی حوزه سلامت ایجاد شود که به این ترتیب بتوان پایگاهی قوی برای گردشگری سلامت ایجاد کنیم. یکی از کمبودهای ما در حوزه گردشگری سلامت شرکت‌های بیمه بودند. ما توانستیم با تدبیر شرکت بیمه «ما» این مورد را به سامان برسانیم و پوشش بیمه‌ای را در این حوزه گسترده کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنده خدا اروپا مجانی است شما فکر ارزانی هستید

    • بدون نام

      الا باشه اینم گرون تر کنید،چرا دنبال بهانه هستین؟؟؟؟

    • علی

      نسبت به درامد مردمش حساب کنید ببینید چجوری میشه

    • بدون نام

      اخه مردک تو با دلار4200 تومن این حرفو میزنی مگه مردم دلا میگیرن که دلار خرج کنن خودتون در رفاه هستین از درد مردم چه خبر داری

    • بدون نام

      برپدرومادرآدم دروغگولعنت

    • بدون نام

      ارزانترین خدملت ازطرفی بیشترین درامدپزشکان چطورحمع بندی میشه ؟

    • بدون نام

      راست میگه یه اشنامون رگ تاندون دستش پاره شد دستمزد دکتر یه مبلغ ناچیز وجزیی شد60/000/000تومان ناقابل حقوق پنج سال یک کارگر تازه فقط دکتر بیمارستان ودارو بماند!همان روز یکی امده بود با چاقو زده بودند پشت کتفش دست چپش از کار افتاد گفت:120/000/000تومان دستمزد اون آقا گفت دارایی من یک میلیونه گفت فقط بخیه بزن برم¡!!!!!!!!¡¡!!¡!!!

    • بدون نام

      لطفا حقوق و دستمزد را هم در نظر بگیرید.
      نمیشود که ما به ریال حقوق بگیریم و به دلار خرج کنیم

    • بدون نام

      نسبت به دلار آره ولی نسبت به درآمد ایرانیا خیلی هن زیاد هست

    • esmaili

      برای گردشگر سلامت که یه خارجی هست آره ایران کشور ارزانی است اما خدمات پزشکی برای مردم خود ایران بسیار گران و حتی ناممکن شده....
      حقوق و دستمزد یه بیگانه در کشور خودش به مقیاس دلار و یورو پرداخت میشه که تفاوت فاحشی با کشور ما داره ...
      البته که باید برای اونها ایران کشور ارزان پزشکی باشه....مثل اینه که ما بریم یه کشور که سطح پول ملیش از ایران خیلی پایینتر باشه .. معلومه که خدمات پزشکی و غیر پزشکی برای ما ارزان تمام میشه...
      لطفا به شعور مردم توهین نکنید . مردم ما همه این تفاوتها رو میدونند...بهتره این رو القا نکنید که خدمات پزشکی در ایران ارزانتر از بقیه جهان است....به شعور خودتون اضافه کنید.

    • محمدرضا بختیار

      واقعا برای ارائه چنین مزخرفاتی در حوزه سلامت به دنبال چه هستید میزان سرانه حوزه سلامت در ایران یک سی ام آمریکا و یک پانزدهم کشورهای اروپایی هستش در کشورهای دیگر سالانه حدود 8000دلار میزان سرانه هر نفر تعیین می شود ولی در ایران میزان سرانه به گفته آمار خود مسولین که همیشه دچار ابهام هست برای هر نفر 400دلار تعیین شده است و حتی در کشورهای همسطح منطقه ای این میزان سرانه بسیار پایین تر هست نسبت به آن کشورها پس چگونه مدعی چرندیات پیشرفت و مدعی ارائه خدمات هستید شرم آور نیست چنین شانتاژهای خبری !!!!!

    • بدون نام

      برای خارجی ها که دلار می‌گیرند ارزان آست ولی برای اکثریت مردم ایران کمر شکن است. 80 درصد مردم ایران دندان درست در دهان ندارند و بسیاری بخاطر نداری از رفتن به پزشک وحشت دارند. اینقدر نمک روی زخم مردم نپاشید

    • بدون نام

      پزشکان ایرانی دارای بالاترین درامد در سطح جهان هستند و این در حالیست که دکتراهای تخصصی رشته های فنی و مهندسین دارای کمترین درامد در سطح جهان هستند به طوریکه یک مهندس ایرانی از اینکه رشته مهندسی را انتخاب کرده کاملا پشیمان است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج