جاباما
۷۱۰۹۰۲
۱ نظر
۵۰۴۴
۱ نظر
۵۰۴۴
پ

راز‌های زندگی چارلی چاپلین فاش می‌شود

دو فیلمساز نامزد بفتا که اجازه یافته‌اند به آرشیو شخصی و منحصر به فرد چارلی چاپلین دسترسی داشته باشند، مستندی درباره زندگی ستاره دوران سینمای صامت می‌سازند.

همشهری آنلاین: دو فیلمساز نامزد بفتا که اجازه یافته‌اند به آرشیو شخصی و منحصر به فرد چارلی چاپلین دسترسی داشته باشند، مستندی درباره زندگی ستاره دوران سینمای صامت می‌سازند.

مستند «چاپلین» به کارگردانی پیتر میدلتن و جیمز اسپینی برای شبکه شوتایم آمریکا با همکاری موسسه فیلم بریتانیا و شرکت فیلم‌فور تولید می‌شود و زندگی یکی از محبوب‌ترین بازیگران تاریخ سینما را از دوران کودکی فقرزده در لندن اواخر دوران ویکتوریا، سفر به روشنایی‌های هالیوود در عصر ظهور سینما و سپس زندگی در تبعید خودخواسته روایت می‌کند.

راز‌های زندگی چارلی چاپلین فاش می‌شود

میدلتن و اسپینی که مستند تحسین‌شده «یادداشت‌هایی بر نابینایی» را در کارنامه دارند، با دسترسی به تصاویر و صداهای منحصر به فرد روایتی تازه و واقعی از چاپلین ارائه می‌کنند؛ بازیگری که سینما را برای همگان تعریف کرد و خودش مشهورترین مرد دنیا شد. این دو قرار است برای ساختن مستند از آرشیو موسسه فیلم بریتانیا و موزه جهانی چاپلین در سوئیس بهره ببرند؛ جایی که دوست‌داشتنی ولگرد تاریخ سینما 25 سال پایانی عمر خود را در آن گذراند.

شبکه شوتایم حق پخش مستند «چاپلین» را در آمریکای شمالی بر عهده دارد اما هنوز معلوم نیست آن را در سینماها هم به نمایش بگذارد یا نه. قرار است حق پخش فیلم برای خریداران بین‌المللی در بازار فیلم جشنواره کن امسال عرضه شود و انتظار می‌رود بسیاری از شرکت‌های پخش از آن استقبال کنند.

چارلز اسپنسر چاپلین 16 آوریل 1889 در انگلیس به دنیا آمد و 25 دسامبر 1977 در 88 سالگی در سوئیس درگذشت. او در 10 سالگی وارد دنیای بازیگری شد و بیش از هفت دهه یعنی درست یک سال پیش از مرگ این حرفه را ادامه داد. چاپلین چهار بار ازدواج کرد و 11 فرزند از خود به یادگار گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شخصیت بزرگی بود..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج