۷۱۱۳۲۵
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

محجوب: اراده‌ای برای کاهش مهاجرت وجود ندارد

علیرضا محجوب نمابنده تهران، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر در خصوص مهم‌ترین چالش بخش اجتماعی در کشور، گفت: حوزه ما پر چالش است و جایی نیست که کم چالش یا بی‌چالش باشیم. به نظر می‌رسد قسمت خاموش مسائل اجتماعی که همه معضلات اجتماعی در آن جمع است چیزی به نام حاشیه‌نشینی و مهاجرت است که مادر مشکلات شهرها و حتی کشور ما است.

اعتماد آنلاین: علیرضا محجوب نمابنده تهران، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر در خصوص مهم‌ترین چالش بخش اجتماعی در کشور، گفت: حوزه ما پر چالش است و جایی نیست که کم چالش یا بی‌چالش باشیم. به نظر می‌رسد قسمت خاموش مسائل اجتماعی که همه معضلات اجتماعی در آن جمع است چیزی به نام حاشیه‌نشینی و مهاجرت است که مادر مشکلات شهرها و حتی کشور ما است.

او درباره راهکار حل این مشکلات در سال ۹۷، گفت: زمانی که در شهری مانند تهران ۱۵ برابر بیش از یک روستا درآمد متوسط هست شما تصور می‌کنید راه موثری وجود دارد؟ مگر اینکه تصمیم گرفته شود تا ثروت را به‌صورت متناسب توزیع کنند. برخی نمی‌توانند پدر یا مادرشان را نگهدارند. اما عده زیادی هزینه سگ و گربه و انواع حیوانات خانگی را می‌پردازند درحالی‌که هزینه این حیوانات بیشتر از هزینه یک خانواده روستایی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در چنین فاصله و نابرابری، حل مشکل حاشیه‌نشینی بسیار حرف نامربوطی است مگر اینکه درآمد را آن‌چنان بتوانیم کاهش دهیم که مسیر در جهت مقابل این است. علاوه بر این ابزاری نداریم که در مقابل این مسیر بایستیم و اراده‌ای هم نیست که به ما در ایستادن در مقابل این مسیر کمک کند. ما تنها راه را می‌دانیم و کار را نمی‌دانیم. اراده‌ای برای قانون‌نویسی در این راستا نیز وجود ندارد.

محجوب با اشاره به حقوق عقب‌افتاده کارگران، گفت: حدود ۲۰ سال است که چالش ثابتی در این بخش‌داریم و متأسفانه تعدادی واحد همیشه به‌عنوان سرریز مشکلات وجود دارند که به دلایل مختلف قادر به پرداخت مطالباتشان نیستند.

او گفت: باید بدانیم که مشکل به چه شکل ایجادشده است و این موضوع نیازمند بررسی مفصلی است و هم نظرات متفاوت و متعددی در این خصوص مطرح است. اما به‌صورت خلاصه آنچه این معضل و مشکل را درست کرده عدم داشتن سیاست‌های متناسب در حمایت از تولید داخلی است. سیاست‌های ما به‌عنوان رقابت است و این‌جور مطالب عملاً تقویت تجار و کسانی است که در بخش تجاری فعال هستند. به همین دلیل کسانیکه در بخش تولید هستند مرتب در معرض مشکل هستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه گفت: یک مشکل دیگر عدم اتوماتیسم در اقتصاد کشور است. اقتصاد باید به نحوی تنظیم شود که هرکسی که سرمایه در بخش تولید می‌آورد حداقل زیان نکند. این موضوع در حال حاضر ناشدنی است و هرکسی که سرمایه می‌آورد گیر می افتد و نمی‌تواند سرمایه خود را خارج کند و اگر بخواهد سرمایه خود را خارج کند با زیان خواهد بود.

محجوب درباره اینکه مجلس در این راستا می‌تواند قانون تصویب کند؟، گفت: این موضوع فراتر از قانون و سیاست‌گذاری است. این کار اراده و جهت خود را می‌خواهد، مجلس اراده کرده که بازار رقابتی باشد و شما از این مجلس می‌خواهید که برخلاف مسیری که نشان داده اقدامی انجام دهد؟ به کسی که آدرس داده می گویید آدرس غلط را اصلاح کن و او می‌گوید اگر آدرس غلط بود که آدرس نمی‌دادم. بنابراین مجلس قانون را نوشته و نه تنها عزمی برای اصلاح این قانون وجود ندارد بلکه از این مسیر حمایت هم می‌شود. ما در کلام متعهد به تولید هستیم نه در عمل.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقگو

      آقای نماینده مشکلات روکه اونایی هم که اصلا سوادندارن میدونن چشم بسته غیب گویی میکنید؟یا برا مردم موعضه میکنید؟شما رفتید تو مجلس که مثلا راهکار برون رفت از مشکلات رو ارائه بدید نه اینکه مشکلاتی روکه همه مردم میدونن باز نشر کنید

    • محمدرضا بختیار

      حالا نیست تو کشور اداره ای در راستای حقوق شهروندی داریم !!!!بعد اداره کاهش مهاجرت نمی خواهد با اجرای چنین سیاست های رفتاری و بگیر و ببندها و انگ جاسوسی بزن ها بزودی شاهد کاهش هزار درصدی مهاجرت و سفرها می باشیم

    • جانباز

      اقای محجوب شمابعنوان نماینده کارگران بیشترین خیانت رابه کارگران کردی چون خودت هم میدانی بیش از۸میلیون افغان مشغول بکارندوجوانان ماتوسط همین افغانهامعتادشدندوزیرکاردیروزمیگفت من نمیدانم این همه مهاجربیگانه ازچه مبادی واردشدندمگرمیشوداقای وزیرنداندنه اقاشماخودتان رابه خواب زدید

    • بدون نام

      اگر تمام مشکلات را از سر راه تولید کنندگان بردارند مهاجرتی به شهرها رخ نخواهد داد و یا کمتر رخ خواهد داد
      مثل کشور چین که اقتصاد آن دنیا را قبضه کرده است.باید از چین یاد گرفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج