۷۱۱۳۲۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

شریعتی: برای ترمیم کابینه به گلایه بسنده نکنید

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: از منظر حقوقی، رئیس جمهور این اختیار را دارد که به محض احساس عدم توانایی یا فقدان انگیزه و تخصص از ناحیه هر یک ار مدیران و وزرای کابینه برای پیشبرد برنامه ها، نسبت به ترمیم بدنه دولت یا انتخاب جایگزین برای این افراد اقدام کند. به هر سو از این لحاظ دست رئیس جمهور باز است و مانعی بر سر این راه وجود ندارد.

اعتماد آنلاین: سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: از منظر حقوقی، رئیس جمهور این اختیار را دارد که به محض احساس عدم توانایی یا فقدان انگیزه و تخصص از ناحیه هر یک ار مدیران و وزرای کابینه برای پیشبرد برنامه ها، نسبت به ترمیم بدنه دولت یا انتخاب جایگزین برای این افراد اقدام کند. به هر سو از این لحاظ دست رئیس جمهور باز است و مانعی بر سر این راه وجود ندارد.

او افزود: به هر حال روحانی به بسیاری از اعضای هیئت دولت ۵ سال زمان داده تا بتوانند خود را با سیاست ها و برنامه های کلی دولت که همانا منبعث از وعده های رئیس جمهور به مردم بوده، هماهنگ و همسو کنند و به نظر می‌رسد، این مدت زمان برای لزوم همراهی وزرا فرصت مناسبی بوده است.

شریعتی همچنین ضمن اشاره به مواضع قبلی رئیس جمهور درباره ترمیم کابینه نیز یادآور شد: در اواخر عمر دولت یازدهم بود که شخص رئیس جمهور نسبت به آنچه لزوم ورکشیدن پاشنه مدیران و حضورشان در میدان می خواند، هشدار داده و تاکید کرده بود که مدیران باید خود را هزینه برای دولت کنند و نه دولت را هزینه برای خود. از همین سو هم بود که مردم اطمینان پیدا کردند که ملاک و معیار ارزیابی و ارزش سنجی مدیران، از این جنس خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه نیز خاطرنشان کرد: به نظر می رسد زمان اقدام عملی در این باره فرا رسیده باشد و همانطور که خود رئیس جمهور نیز به صراحت لهجه و ابراز شفاف مواضع خود در رابطه با این مسئله مهم اتکا کرده، این نیاز مبرم وجود دارد که روحانی برای انسجام و اقتدار و همچنین تسریع در روند حرکتی کابینه خود، دست به این جنس از تغییرات بزند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: قبل از آغاز به کار دولت دوازدهم بود که روحانی لایحه ای را درباره تفکیک سه وزارتخانه ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و همچنین صنعت، معدن و تجارت به مجلس ارائه داد و اکنون این مهم در مجلس به جریان افتاده و اگر شاهد چنین اتفاقی باشیم، با توجه به زمزمه تفیکیک محتوایی وظایف وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیرو، دست کم ۵ وزیر جدید به مجلس معرفی خواهند شد و همین مسئله نیز به خودی خود می تواند، آبستن تغییرات جدید و همسوسازی مدیران در ساختار دولت شود.

او گفت: اکنون دولت نیز آمادگی اعمال چنین تغییراتی را دارد و هرچه سریعتر باید شاهد تحقق آن باشیم، چرا که از عمر دولت حدود ۳ سال زمان باقی مانده و اگر رئیس جمهور بخواهد در این راه تنها به گلایه و ابراز موضع بسنده کند، زمان باقی مانده نیز از دست خواهد رفت.

شریعتی اشاره ای نیز به وضعیت تیم اتقصادی دولت داشت و تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی امروز جامعه، این انتظار امروز در میان مردم وجود دارد که شاهد بازنگری در تیم اقتصادی، چه از میان وزرا و چه همکاران دیگر اقتصادی رئیس جمهور باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پایان نیز عنوان داشت: به هر تقدیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که روحانی با توجه به مواضع اخیر خود درباره لزوم ترمیم کابینه، به کدام اقدام عاجل دست خواهد زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب وزیر نیرو که متفکر این کارداره میکنه ویکی دیگه بیاد فاتحه هممون خوندست حالا شما اینو میگی خدا باید شمارابشناسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج